اجتماعی

مهلت پنج روزه برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها درباره قانون حمایت از حقوق معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان از اعلام گزارش عملکرد دستگاه ها تا فردا دوشنبه با کیفیت لازم خبر داد.

به گزارش دیباروز، علی محمد قدیری در جلسه کارگروه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، با بیان اینکه امیدواریم در جلسه بعدی گزارشات را در خدمت شورای امنیت معاون اول رئیس جمهور گفت: ما فقط باید به عنوان کمیته نیروی انتظامی به وظیفه قانونی خود عمل کنیم، پرسیدیم در جلسات متعدد چه می شود گفت. اگر کاری انجام شده است بدانیم. بسیاری از دستگاه ها گزارش نشده اند.

وی از دستگاه ها خواست تا روز دوشنبه گزارش های خود را با کیفیت مورد نیاز به دبیرخانه ارائه کنند.

وی با اشاره به ماده 34 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: در ماده 5 موضوع دسترسی و مناسب سازی ابلاغ شده که در کمیته پیگیری می شود.

وی با اشاره به ماده ششم این قانون افزود: با توجه به ماده ششم قطعا این موضوع برای پیگیری خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

قدیری با اشاره به امور ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی گفت: باید مشخص شود که از چه طریق می توانیم معلولان را از آموزش عالی، ورزشی و فرهنگی رایگان بهره مند کنیم؟ سودمندی آن باید نظارت شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ماموریت صدا و سیما گفت: موظفند هفته ای 5 ساعت برنامه توانبخشی ویژه معلولان را پخش کنند.

او گفت: «مواد دیگر نشان می‌دهد که این قانون قانون بسیار مهمی است، بکنیم؟» چند سال با حوزه معلولیت و سالمندی فاصله داریم؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا