عمومی

مفاد طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی ناقض اصل آزادی بیان و مغایر با اصول قانون اساسی

متفکران حقوق سیاسی با مستندسازی مکرر اصول و قواعد اساسی حاکم بر علم حقوق ، و این اصل و قاعده روشن و آشکار که نگارش و تدوین قانون موضوعی تخصصی است که با وضع و تصویب قانون در تعارض است. یک اصل روشن باید رعایت شود عملکرد نمایندگان محترم باید به این امید باشد که روزی شاهد تحقق و اجرای چنین قانونی خواهیم بود. سیاست ، اقتصاد و سایر علوم مربوط به دامنه قاعده مورد بحث است و دلایل لازم برای تصویب چنین قاعده ای را مشخص می کند ، سپس متخصصان در زمینه هنر قانونگذاری برای تألیف و ایجاد بیانیه قیام می کنند.

صرف نظر از ضرورت رعایت قاعده مذکور در تبیین و تعریف هر قاعده الزام آور ، آنچه پارلمان باید همیشه در هنگام وضع قانون در نظر بگیرد حفظ ارزشهای انسانی و توجه به کرامت انسانی است که مهمترین و مهمترین شرط است. به این قول عمل کنید ، نگرانی برای آزادی انسان به ویژه آزادی بیان به عنوان حق ذاتی انسان است ، زیرا پس از قدرت عقل ، قدرت گفتار و حق بیان آن جنبه های اصلی تمایز انسان از سایر موجودات است. … یک دلیل منطقی و یک اولویت اساسی برای اجرا و اجرای آن باید مشخص شود ، به طوری که از ضرورت تحمیل این شرط توسط جامعه و نظام حاکم که از طریق آن پذیرفته می شود استقبال می شود. مشروعیت مردمی یاد می گیرد

مشروعیت مردمی مهمترین ویژگی حقوق است.

برای پذیرش یک قاعده ، ملت در نظام سیاسی ابتدا باید ضرورت اعمال آن قاعده را درک کنند ، و ثانیاً باید منطقی برای پذیرش آن شرط مشخص شود و دولت باید امتیازات فرض شده آن قاعده را برای ملت فراهم کند. به

مسئله جنبه آزادی همیشه یک موضوع است. هنگامی که مشخص شد ، آزادی از آنچه هست و برای چه فرض اصلی تشخیص ستون ها و ویژگی های این نهاد است. پیش از آنکه جوامع غربی مسئله آزادی را در قالب آزادی های سیاسی و اجتماعی تعریف کنند: در جهان اسلام ، مانند سایر ادیان ، موضوع جبر و اختیار به عنوان تقابل اراده خدا و اراده انسان مورد بحث قرار گرفت. رابطه این دو در رابطه با مسئله خیر و اراده. شیطانیبر اساس این نظریه ، در مواجهه با اصطلاحاتی مانند آزادی ، حقوق بشر ، حقوق شهروندی و غیره ، نمی توان به یک تعریف منطقی دست یافت زیرا ماهیت تعریف مستلزم پایبندی به محدودیت ها و محدودیت هایی است که شامل افراد و موانع خود می شود. -تعیین که بر اساس ماهیت خود نباید به چیزی محدود شودبا این حال ، در دنیای حقوق و سیاست ، برای توضیح قوانین و الزامات ناشی از تفویض اختیار به انسانها ، لازم است که هر عبارت و موسسه محدوده آن نهاد را تعریف و تجزیه و تحلیل کرده و در نهایت یک تعریف به منظور حفظ ماهیت معنا ، فاقد تعاریف منطقی است و اغلب شامل ارائه مثالها می شود. بنابراین ، آنچه در اسناد بین المللی و قوانین داخلی به عنوان آزادی بیان شناخته می شود ، ارائه نمونه هایی در طول زمان با توجه به ضرورت های اجتماعی/سیاسی در محدوده آزادی بیان است.

در عصر کنونی ، که به عنوان عصر ارتباطات و دهکده جهانی تعریف می شود ، شکل و تعریف سنتی رسانه ها از حلقه باریک روزنامه ها و نشریات شامل هر نوع راهی است که نیاز به پل ارتباطی بین گوینده و مخاطب دارد. به اگر یک نویسنده زمانی مقاله ای در روزنامه می نوشت و بر همین اساس نظر او و نظر عموم را می شنید ، امروز این روش به طرق مختلف تبدیل شده است و خبری از آن حلقه باریک نیست.فضای مجازی یا فضای مجازی اصلی ترین و شاید تأثیرگذارترین رسانه رسانه ای است که هم اکنون طیف وسیعی از مخاطبان را به ساده ترین و ساده ترین شکل ممکن برای انتقال ایده ها و نظرات مردم به عموم مردم در اختیار دارد.این افراد که به عنوان استفاده کنندگان از فضای مجازی شناخته می شوند ، بر اساس همان اصل آزادی عمل می کنند و حق دارند نظرات و نظرات خود را بیان کنند ، اما حدود این آزادی به طور معمول توسط قانون تعیین می شود.شاید چالش اصلی اینجا باشد که آیا رعایت قوانین و مقررات لازم در بیان نظر مترادف با حمایت از حقوق افراد است؟ یا اینکه حمایت از حقوق شهروندان می تواند منوط به تحمیل شرایطی باشد که با ماهیت آن حقوق مغایرت دارد؟یا

حفاظت از حقوق کاربران به چه معناست؟ برای پاسخ به این س ،ال ، لازم است قبل از هر تحلیلی به تعریف اصطلاح حقوق (مجموع حقوق) مراجعه شود ، که ساده ترین آنها مجموع امتیازاتی است که هر انسانی صرفاً به دلیل انسان بودن از آن برخوردار است. حاکم تا حدی از روایات و احکام فقهی در حمایت از حقوق ملت است. آیات قرآنی ، مجازات های شدید و واکنش به تحریف حقوق بشر در منابع معتبر فقه شیعه و سنی به عنوان حق دو نوع حق به معنای عام مانند مالکیت و حکومت و حق به معنای خاص تعریف شده است. مانند حق حضانت و سرپرستی: آنها مجازات را قابل اجرا می دانند.

در نظام سیاسی ایالت که مبتنی بر قوانین و قواعد حقوقی است ، باید ریشه هر حق و تکلیفی را در اصول دینی جستجو کرد و آن را نشانه کرامت و کرامت انسانی دانست. خداوند به پیامبران دستور می دهد که مردم را با بهانه و دلیل روشن به سوی توحید دعوت کنید. و دعوت به بحث و مناظره به بهترین و م effectiveثرترین روش (آیه 46 سوره عنکبوت) یکی دیگر از نشانه های دعوت عقل به اسلام است ، جایی که آنها می توانند فکر کنند و بهترین کلمات و راه حل ها را انتخاب کنند ، و خداوند به چنین بندگان خوشحال است بشارت بهشت ​​(سوره زمریه 18). آزادی اندیشه و اندیشه ، همانطور که اسلام بر آزادی عقیده تأکید داشت ، هدف نهایی خود را آزادانه انتخاب می کند ، زیرا طبق آیات قرآنی ، هیچ اجبار یا تکلیفی در دین وجود ندارد. در دین اجباری وجود ندارد)

با توجه به آیات قرآن به عنوان قوی ترین مدرک برای اثبات وجود چیزی در قوانین اسلامی ، به این نتیجه رسیده است که در نظام اسلامی وارسته ، اصل آزادی به عنوان مهمترین حق بشر پذیرفته شده است و ماده 24 قانون اساسی ، مانند سایر اعلامیه های جهانی حقوق بشر ، در جمله ماده 19 در بحث آزادی بیان به آن اشاره کرده است. در این راستا ، این اسناد به تنهایی برای محکوم کردن هرگونه اقدام و محدودیت در حقوق ملت کافی است و با قوانین اسلامی مغایر است. تحت عنوان حقوق ملت ، به حقوق اولیه بشر اشاره دارد. مواد 23 تا 27 قانون اساسی ممکن است به عنوان عالی ترین قوانین خاص در رده آزادی بیان و بیان مربوط به کلیات طرح مذکور درج شود. با اشاره به اینکه اولین اصل و مقدمه قانون اساسی ، نظام سیاسی جمهوری اسلامی است.

جامعه شناسان سیاسی ، همراه با رسانه ها ، عملکرد آن را ابزار اساسی دموکراسی و نظام جمهوری می دانند. رسانه های گروهی به معنای سنتی خود ، از جمله مطبوعات و روزنامه ها ، یا معانی کلی و مدرن آنها که به هر قسمت از مقاله اشاره می کند ، نقش عمده ای در تحقق آرمان های نظام جمهوری ایفا می کند. این رعایت شده است. اینکه در عصر کنونی ، به دلیل آدرس عصر ارتباطات ، لازم است یک قانون زیر آدرس وارد شود اصل انتشار رایگان و دسترسی به اطلاعات در نظام سیاسی ایران منجر به تصویب قانونی با همین عنوان در سال 1988 شد.

با گسترش فضای مجازی و تنوع شیوه های انتشار محتوا و دسترسی به اطلاعات ، قانونگذار در قالب قانون جرایم سایبری الزامات و ضمانت های رعایت مقررات این حوزه را در تاریخ 3/5/88 به تصویب رساند. همه اینها در راستای احقاق حقوق تعریف شده در قانون اساسی به عنوان حقوق اساسی ملت است و دولت جمهوری اسلامی ایران به معنای عام آن بر اساس اصل 3 قانون اساسی متعهد به تأمین و اجرای آنها است. اینترنت از زمان تصویب قانون جرایم رایانه ای رواج بیشتری داشته است ، اما برخلاف اصول روشن و اساسی سیستم جمهوری ، به ویژه احترام به حقوق و آزادی های نوظهور ، نمی توان از آن به عنوان بهانه استفاده کرد. از این حق به صورت مکتوب ، من پیش نویس را ارائه دادم و با قانون موافقت کردم.

در دنیای امروز ، مهمترین حقوق و آزادیهای فردی تعریف شده در حقوق داخلی دولتها ، به ویژه کشورهای تحت نظام جمهوری ، تحت چهار عنوان کلی مشخص شده است:

آزادی های مربوط به اقدامات فردیمنابع (مواردی مانند: ایجاد امنیت ، مصونیت مکاتبات و مکالمات بین افراد با یکدیگر …)آزادی اندیشه و آزادی های اقتصادی و اجتماعی} به عنوان شکل دیگری از حقوق بشر ، همواره مورد چالش و تقاضای شهروندان و فعالان سیاسی اجتماعی بوده است. مطلوب است که همان آزادی ها اعمال محدودیت ها را توجیه کند ، زیرا موارد مطرح شده در طرح حفاظت چنین ضرورتی ندارند و با قواعد فقهی حقوقی مغایرت دارند.

در طرح مذکور موارد زیادی از نقض برخی اصول حقوقی از جمله حقوق فردی ، اجتماعی ، سیاسی و حتی بین المللی وجود دارد.

یکی از قوانین اساسی مقررات ، پیش بینی نحوه اجرای آن قوانین است. تصویب و تصویب قانونی که می تواند همزمان با رضایت به محل شک و اعتراض بیهوده اجرا شود ، و پیامبران خارجی را ملزم می کند تا از مقررات و نظارت اجازه بگیرند برای قرن ها ، اصل قانونی بودن جرم و مجازات ناشی از حدیث حذف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و قضاوت پذیرفته شده است زشت بودن نصر بلابیان در دادرسی عادلانه و جرم انگاری رفتار شهروندان و مجازات آنها. این با اصول مندرج در فصل ششم این طرح مغایرت دارد. رفتار و مجازات مجرمانه به گروهی متشکل از سه نفر ، یک قاضی به انتخاب رئیس دادگستری و دو کارشناس فضای مجازی اختصاص داده می شود !!

مواد 25 و 22 قانون اساسی ، نقض حقوق افراد ، جستجو و بررسی مکاتبات ، مکالمات و غیره را ممنوع کرده است. اشخاص بدیهی است که نقض این اصول در حقوق جزا جرم انگاری شده است. جالب است که هیچ تعریف یا شناسایی نهادهای ذی صلاح وجود ندارد و جالب است که چنین وظیفه ای به پیام رسان های خارجی محول شده است!

ماده 3 این طرح اعضای شورای مقررات و نظارت را با هدف اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی ایران معرفی می کند. 11 مقام ، جدا از تجربه و سواد ، از اعضاء بالاترین مقام این طرح هستند. در عوض ، فقط مسئولیت اداری و سازمانی اعضای مورد نظر در نظر گرفته می شود ، بنابراین اگر پزشک ماهر عضو کمیته فرهنگی مجلس باشد ، می تواند عضو هیئت مدیره مذکور باشد. عضویت در هیئت مدیره ای که قرار است فضای مجازی را کنترل کند. سانسور طبق ماده 4 ، نظارت بر عملکرد رسانه ها ، اعلام جرم ، مراجعه به دادگاه های صالح ، حفاظت از محتوای محلی و غیره ، از جمله وظایف هیئت نظارت است ، که به نظر می رسد نیازمند تحقق این موارد است. حداقل رشته حقوق ، جامعه شناسی ، ارتباطات و غیره

وکیل

دکمه بازگشت به بالا