عمومی

آقای رئیس جمهور! لطفا در اجرای قانون اساسی قاضی القضات بمانید

سلام آقای رئیس جمهور

با توجه به اینکه طبق اصل 119 قانون اساسی ، فقط یک ماه به آغاز ریاست جمهوری شما باقی مانده است و شما هم اکنون به عنوان قاضی کشور مشغول به کار هستید ، از این فرصت بی نظیر در تاریخ سیاسی کشور استفاده کرده اید ، برای جایگاه قانونی شما در شکوه رئیس جمهور بعدی و موقعیت فعلی خود به عنوان عالی ترین مقام قضایی ، بر اساس تجربه شما در دادگستری ، مقایسه اصول مندرج در فصل سوم قانون اساسی به عنوان حقوق ملت با حکم صادر شده در قوه قضائیه.

شما سالها پستهای مختلفی را در دادگستری تجربه کرده اید و به معنای واقعی کلمه یک شخصیت قضایی حقوقی هستید ، حتی نویسنده معتقد است که سید ابراهیم رئیسی یک شخصیت قضایی یا سیاسی است. این حضور همیشگی جنابعالی در دادگستری باعث می شود که از نزدیک با انواع مشکلات مردم کنار بیایید ، شما به معنای واقعی کلمه رنج ملت را لمس کرده اید ، انتظارات آنها را می دانید و شاید درک این موضوع باعث ایجاد حس وظیفه ، همانطور که افتخار شما امر می کند ، در بحث های انتخاباتی می توان فهمید که به این ایده رسیده اید که حل مشکلات مردم در قوه مجریه بیشتر از قوه قضائیه امکان پذیر و قابل دستیابی است ، بنابراین وی بالاترین مقام قضایی را به دست آورد. برای خدمت به مردم در سایت دیگری.

مطمئناً قاضی دادگستری از روند رسیدگی به پرونده از ابتدا تا مرحله اجرا کاملاً آگاه است و شما به خوبی می دانید مراحلی را که اراده ملت باید در قالب دادخواست در رویه ها طی کند ، برای رسیدن به مرحله اجرا ماهها و سالها طول می کشد تا نام خانوادگی شاکی یا شاکی * محکوم شود * ، در لحظه قرار دادن نام خانوادگی محکوم علیه پس از نام شاکی ، چنین طعم شیرینی داشته باشد ، وضعیتی که شاکی با صدور حکم تعیین می شود ، درخواست دستور اجرایی صادر شود حتی پس از رسیدگی دادگاه که درخواست او را به یک محکوم له منتقل کرده تا حقوق خود را ضایع کند ، و این تحقق درخواست باعث خستگی دویدن ماهها و سالها در بلاتکلیفی می شود و در هر صورت ، مراحل و هزینه هایی دارد که باید برای دستیابی به حقوق مطالبه شده خود ، که همان حقوق نوشته شده در دادخواست است ، به عهده شاکی باشد.

مردم ایران از ابتدای ژوئن 1942 تا 26 فوریه 1957 که پایه های اساسی قانون اساسی گذاشته شد و از 17 سپتامبر 1959 هزینه های رژیم جمهوری و مشروطه را که برای هیچ کس پوشیده نیست ، متحمل شده اند. ، هنگامی که دشمن بعثی به این سرزمین حمله کرد ، ملت برای حفظ اصول قانون اساسی و مبانی نظم ، و سرانجام تحمل نجابت و صبر در مشکلات و رنج های ناشی از جنگ و مجازات ها ، متحمل انواع هزینه ها شد. روزی که حقوق ملت ذکر شده در فصل سه قانون اجرا خواهد شد ، همان داستان دادرسی دادگاه که شاکی ماهها و سالها به امید قضاوت و سپس اجرای آن طی می کند.

اگر فصل سوم قانون اساسی را دعوایی بدانیم که شامل حقوق ملت به عنوان یک محکوم در قضاوت باشد ، محکومین براساس قانون عالی کشور از این حق برخوردار می شوند.امروز مردم ایران مستحق ترین مردم جهان هستند که از حقوقی مانند حق مسکن ، شغل ، تحصیلات ، تربیت بدنی ، ازدواج و … برخوردار می شوند ، به عنوان ساده ترین حق شهروندی ، یک ملت هزینه های آن را متحمل می شود. سرانجام ، کربلادی ، در مقام قاضی اجرای احکام ، قانون اساسی را در دادخواست صادر شده در سال 1958 و در 19 ژوئیه 1968 ، مطابق با ضرورت زمان و اراده ، وضع کرد. از همان ملت است.

شاید غیرمعقول نباشد که تعاریف ملت شبیه به تعاریف مورد نیاز قوه مجریه و محکومیت ملت به کسانی که حقوق خود را به شما و شما داده اند ، قاضی بوده اید ، چگونه اجرای قانون کنید. قضاوت و قضاوت های یقین شما با نتیجه ای که بهتر از هر کس می دانید روند اجرای قضاوت آشنا هستید.

عالیجناب ، شما به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور شناخته شده اید که دارای مقام رهبری بر اساس اصل 113 قانون اساسی ، مسئول اجرای قانون اساسی هستید. در این تشبیه شما نقشی مشابه قاضی اجرای حکم در واحد اعدام دارید ، همانطور که قاضی اعدام با کمک قاضیان اعدام از ابتدا تا انتها بر اجرای حکم نظارت می کند ، عالیجناب ، چنین نقشی دارد در اجرای اصول قانون اساسی. در کنار سایر وظایف اجرایی خود ، به طور خاص نحوه اجرای اصول 19-42 قانون اساسی را به عنوان حق ملت در نظر بگیرید.

آقای رئیس جمهور ، موقعیت آینده شما ادامه همان ایده ای است که شما در سند امنیت قضایی و دستورالعمل های قوه قضاییه در زمینه مبارزه با فساد و اجرای عدالت نوشتید و اعلام کردید. امیدواریم که این رویداد برجسته تاریخی برای شخص قضایی فاقد چالش های سیاسی فرخنده باشد. وی در مقام اجرای قانون اساسی ، از تمام انرژی های انسانی کشور برای پیشرفت در استفاده از اصول قانون اساسی آنگونه که شایسته و لازم است نظام جمهوری اسلامی استفاده کرد.

آقای رئیس جمهور ، مدت زمانی طولانی است که سوالی در تصمیم قانون اساسی درباره اینکه کدام نهاد یا مرجع دولتی موظف به اجرای مواد 19 تا 42 قانون اساسی است ، می گذرد. اگرچه پاسخ س questionال مبتنی بر قانون قوه مجریه است ، اما چرا این اصول هنوز عملی نشده است؟ سوال بی جواب است! چه تضمینی برای عدم اجرای اصول قانون اساسی است؟ در سیستم قضایی ایران ، اگر قاضی از رعایت مفاد پرونده امتناع ورزد ، دیوان عالی دادگستری تخلف وی را با تطبیق و تشبیه این سateال بررسی خواهد کرد. وی پیشنهاد می کند که اگر مرجع اجرایی اصول قانون اساسی را رعایت نکند ، تکلیف چیست ؟؟ شاید لازم باشد در پایان دولت دوازدهم و آغاز دولت سیزدهم به این مهم توجه شود.

وکیل

شاکی = شخصی که ادعا می کند جرمی علیه او مرتکب شده است

* شاکی یا شاکی = در پرونده های حقوقی ، شخصی را که خود را واجد شرایط حق شاکی می داند ، صدا می کنند.

محکوم = شخصی که به نفع او حکم صادر شده است

محكوم = موضوع قضاوت ، آنچه كه شاكي براي رسيدگي به آن طرح دعوا يا شكايت كرده است

دکمه بازگشت به بالا