عمومی

مصوبه شورای نگهبان،قانون یا تفسیر قانون؟

موضوعات و نظرات مطرح شده در مورد آخرین تصمیم شورای نگهبان به منظور ابلاغ سیاست های کلی انتخابات مطابق با ماده 110 ، بند 9 اصل 115 قانون اساسی از زوایای مختلف قابل تفسیر و تحلیل است ، اما سوال اصلی این است که آیا آیا شورای نگهبان را تعریف می کند و خصوصیات مردان را توضیح می دهد. اعلام می کند که نامزدهای ریاست سیاسی ، مذهبی و اداری و سرشار بودن آنها یک قانون یا تفسیر قانون محسوب می شوند؟

پاسخ به این س importantال مهم است زیرا اگر تصمیم شورای نگهبان را تفسیر مفاد ماده 115 در تعریف شخصیتهای سیاسی ، مذهبی و سایر افراد بدانیم ، شورای نگهبان طبق ماده 98 تنها مرجع است. مجاز به تفسیر اصول قانون اساسی. با این استدلال بر اساس مفاد قسمت پنج ، بند 10 سیاست های عمومی انتخابات که توسط رهبری مطابق با اصل 110 قانون اساسی اعلام شده است ، آنچه توسط شورای نگهبان تعیین شده است جدایی از سخنرانی است و باید دنبال شود زیرا مراحل صدور و اطلاع از چنین دستوری مستند است.

متن بند 9 اصل 110 قانون اساسی در تصمیم شورای نگهبان این تفسیر را تأیید می کند که شورای نگهبان طبق دستور رهبری مستند به بند 1 ماده 110 در تعریف سیاست های کلی سیستم ، تفسیر و تفسیر شده است بخشی از ماده 115. با این حال ، شورای نگهبان آنچه این روزها در مورد ادعای قانونی شورای نگهبان گفته می شود خالی از اشکال نیست.

دکمه بازگشت به بالا