عمومی

قانون حمایت از معلولان باید به سرعت و به‌طور جامع اجرایی شود

به گزارش پایگاه خبری دیباروز،

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در حاشیه جلسه فوق العاده هیات وزیران به مناسبت روز جهانی معلولان در دیدار جمعی از نمایندگان جامعه معلولان گفت: امروز اجازه دهید به یاد معلولان باشیم و از آنها مراقبت کنیم و همه مدیران ما وظیفه و مسئولیت دارند که به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه معلولیت محدودیت نیست، گفت: فلسفه خلقت این است که یکی با وجود آزمایش شود و دیگری با نیستی، دیگری سالم و دیگری معلول باشد و این برای همه صدق نمی کند. انسان ها. ما همه چیز را داریم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: شما از معلولیت جسمی رنج می برید و ما وظیفه داریم مشکلات شما را حل کنیم و هر دو در این موارد مورد آزمایش خداوند قرار می گیریم، بنابراین در این زمینه تفاوتی بین ما نیست.

رئیس جمهور گفت: اگرچه بسیاری از معلولان دارای مشکلات جسمی هستند، اما قلب آنها روشن است و شاخص رشد انسان، چشم نیست، چشم و نور دل است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: معتقدم یکی از چیزهایی که باعث رشد و تعالی انسان می شود، خدمت به پدر و مادر و کسانی است که به هر دلیلی دارای معلولیت جسمی هستند.

رئیس جمهور افزود: معلولیت نمی تواند جلوی رشد و تمایز انسان را بگیرد و بسیاری از معلولان کشورمان در عرصه های مختلف از جمله علمی، فرهنگی و ورزشی از امتیاز و پیشرفت خوبی برخوردارند.

حجت الاسلام والمسلمین اصلی با اشاره به قانون به کارگیری معلولان خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت: برای بکارگیری معلولان باید در حدی که قانون بدان نیاز دارد، پیگیری شود.

رئیس جمهور بر تامین تجهیزات آموزشی نابینایان و وسایل توانبخشی معلولان تاکید کرد و گفت: تجهیزات توانبخشی از جمله ویلچر و چوب برای معلولان باید تامین شود و بهتر است مسئولان ذیربط پیگیر تولید باشند. وجود چنین تجهیزاتی در کشور کشور.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین بر لزوم اجرای قانون استفاده از وسایل حمل و نقل (قطار و هواپیما) معلولان که تخفیف محسوب می شود، تاکید کرد و خواستار فعال شدن صندوق حمایت از کودکان شد. فرصت های شغلی برای معلولان.

رئیس جمهور مناسب سازی فضاهای شهری و اداری را برای سهولت تردد معلولان ضروری دانست و گفت: مسئولان شهرستان نسبت به این گونه موارد اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: اراده دولت این است که معلولان بیش از رنجی که نکشند.

رئیس جمهور گفت: در بین معلولان شخصیت های برجسته و تحصیلکرده ای وجود دارند که می توانند به دولت کمک کنند و از مسئولان می خواهم از توانایی های خود استفاده کنند.

در این دیدار تعدادی از معلولان با ابراز خوشحالی و سهولت حضور در نهاد ریاست جمهوری، پیشنهادات، خواسته ها و دغدغه های خود را با رئیس جمهور تبادل کردند.

اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، تسهیل در حمل و نقل معلولان، مناسب سازی فضای شهری برای تردد معلولان، بیمه درمانی و تکمیلی، توجه به توانمندسازی معلولان و اشتغال ویژه معلولان. از جمله موضوعاتی بود که معلولان مطرح کردند.

دکمه بازگشت به بالا