عمومی

قبل از فصل سرما تکلیف ساخت و سازها در خوی نهایی شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، وحید احمدی پیش از ظهر جمعه با ابراز خرسندی از خدمات دستگاه های خدمات رسان و امدادی در روستای مرتضی قلی کندی خواستار تسریع در روند آواربرداری و شروع عملیات عمرانی شد.

وزیر کشور به مسئولان حاضر در منطقه دستور داد در اسرع وقت نسبت به آواربرداری، بسیج تمامی امکانات و پایان کار عمرانی قبل از شروع فصل سرما اقدام کنند.
واحدی بر ارزیابی سریع خسارات در تمامی بخشها و تمامی روستاها و واحدهای زلزله زده این شهرستان به ویژه ۱۲ روستایی که بیشترین خسارت را متحمل شده اند، تاکید کرد.

وزیر کشور به محض ورود به حادثه دیدگان زلزله چهارشنبه از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم این مناطق قرار گرفت.
2 روستای نبات مرتضی قلی و خنجر خان نزدیک بیشتر این مناطق کانون زلزله روز چهارشنبه بوده و بسیاری از واحدهای مسکونی این روستاها آسیب دیده اند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی 5.4 ریشتر ساعت 3 و 51 دقیقه بامداد چهارشنبه 22 مهرماه در عمق 10 کیلومتری خوی به وقوع پیوست.

بر اساس گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه در هفت کیلومتری شهر خوی، 29 کیلومتری است. اوگلی و 37 کیلومتر بذر در آذربایجان شرقی بود.

در این زمین لرزه بیش از 500 واحد مسکونی بین 20 تا 50 درصد آسیب دیدند و 112 واحد مسکونی به طور کامل تخریب و غیرقابل سکونت شدند و اقدامات درمانی خارجی انجام شد.

دکمه بازگشت به بالا