اقتصادی

قطار ملی مترو با انجام آزمون‌های سرعت آماده مسافرگیری می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی و مدیر کارگروه طراحی و راه اندازی مترو سراسری از قطار متره ملی شرکت واگن سازی تهران بازدید و در جریان آخرین وضعیت تست های سرعت و اخذ تاییدیه فنی و استانداردهای بین المللی قرار گرفتند. از این قطار

به گزارش دیباروز، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و تعدادی از معاونین و مدیران ارشد این نهاد به همراه مهندس سید کاظم طاهرزاده مدیر کارگروه ملی طراحی و بهره برداری قطار از آخرین وضعیت این سازمان بازدید کردند. قطار ملی پروژه تولید امروز (یکشنبه 22 اسفند) در شرکت واگن سازی تهران و تست سرعت این قطار با حضور ایشان انجام شد.

دکتر طیبی در این بازدید با بیان اینکه ما به عنوان مهندس و متخصص ایرانی معتقدیم اقتصاد ما باید بر پایه تولید ملی باشد، گفت: تولید ملی نیز باید مبتنی بر علم و فناوری پیشرفته داخلی باشد تا بتوانیم از نظر فناوری و بالاتر رقابت کنیم. – تا به امروز حفظ شود، علاوه بر رفع نیازهای محلی، بتواند وارد بازارهای جهانی و منطقه ای شود.

وی با اشاره به سابقه تولید قطارهای ملی و فعالیت جهاددانشگاهی در این زمینه گفت: از اواخر دهه هفتاد و با توجه به توانمندی های موجود در حوزه نیرو و مکانیک، دو رشته تخصصی در ریل وجود دارد. حمل و نقل، سیستم محرکه و ساخت و ساز. از سکوهای حفاری، هر دو با هم ترکیب می شوند.» در دستور کار قرار دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی در این خصوص به مشکلات تحریم‌های انتقال فناوری اشاره کرد و گفت: در زمینه رژیم رانش پروژه‌ای با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری شناسایی شد که این کار را انجام داد. سطح آزمایشی به دلیل قیمت های بالا.»

وی با بیان اینکه در سال 1395 به شروع ساخت متروی تحت فشار رسیدیم، افزود: ضریب جذب مصوب.

دکتر تیبی ادامه داد: بر اساس این تصمیم و پیگیری های ما، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وارد میدان شد و با همکاری و حمایت شهرداری تهران و شرکت مترو و ترولی تهران، تصمیم بر این شد که یک دستگاه بومی سازی شود. شرکت تمام ملی رم قطار و در نتیجه قرارداد تولید متروی سراسری در شهریور 1388 به امضا رسید.

خیلی ها فکر نمی کردند که این پروژه هرگز به پایان برسد، رئیس جهاد دانشگاهی گفت: «استعداد در همه افراد و جوامع وجود دارد و ما می توانیم آن را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم قرارداد ساخت 113 قطار مورد نیاز شهرداری تهران و 105 دستگاه که معاون وزیر علوم و همه ما به دنبال آن هستند، بسته شود تا این ممنوعیت به طور کامل رفع شود و ما می توان. نشان دهید که کار ایرانی خوب می شود کرد. وی گفت: از آنجایی که توانستیم دکل های حفاری را با موفقیت بسازیم، امیدواریم در آینده نزدیک قطار پس از کسب استانداردهای لازم در راه آهن و حمل و نقل مسافر حرکت کند.

قطار ملی مترو به استانداردهای بین المللی دست می یابد
مدیر کارگروه طراحی و بهره برداری از قطار سراسری نیز در این بازدید با بیان اینکه بسیاری معتقد بودند پروژه قطار سراسری تکمیل نمی شود، گفت: اما نه تنها قطار سراسری حرکت کرد، بلکه بسیار موفق بود.

وی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در کشور اجرا و به مرحله بهره برداری رسید، ادامه داد: در حال حاضر تست های حرکتی و اخذ تاییدیه فنی و استانداردهای بین المللی این قطار وارد مرحله اجرا شده است.

مهندس طاهرزاده تصریح کرد: امیدواریم تا خردادماه مجوزهای لازم را صادر کنیم تا بتوانیم مسافران قطار را سوار کنیم، مسئولیت و حیطه کاری آنها کمک ما بود و امیدواریم این نهاد انقلابی را همیشه در مسیر پیشرفت ببینیم. و توسعه کشور است.

امیدوارم در آینده نزدیک شاهد جابجایی قطار ملی مسافران باشیم
مهندس کمال نژاد معاون تولید واگن در تهران با بیان اینکه کارهای انجام شده در پروژه قطار سراسری بسیار زیاد بوده است، گفت: هرکس کوچکترین اطلاعات و دانش فنی را در این زمینه داشته باشد به خوبی عظمت کار را درک می کند.

وی پیوند آثار علمی با آثار سیاسی را یکی از آفات پروژه علمی دانست و افزود: برخی انتظار دارند که یک کار علمی برای اولین بار در کشور ما در مدت کوتاهی به بالاترین سطح فناوری برسد. از زمان.” زمان و نتیجه می گیریم که چنین تفکری در مورد چنین پروژه هایی یک بیماری همه گیر است.

معاون تولید واگن تهران همچنین با تشکر از همه فعالان پروژه قطار سراسری گفت: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد قطار سراسری روی سکو و جابجایی مسافران باشیم.

مراحل انجام آزمون سراسری سرعت مترو

در این بازدید مهندس حمید ابوروشن رئیس واحد علم و فناوری جهاد دانشگاهی به تشریح فعالیت های انجام شده در این پروژه، مهندس محمد فرضی مدیر پروژه طراحی سیستم دریفت گفت: در پروژه قطار سراسری تمامی تجهیزات توسط جهاد تحویل و نصب شد. -دانشگاهی .

وی با بیان اینکه آزمایشات کارگاه قطار تاکنون به پایان رسیده است، گفت: پروژه قطار سراسری بیش از 90 درصد تکمیل شده است و یک شرکت خارجی هم اکنون در حال انجام تست حرکت و دینامیک قطار است و این موارد تست ها به صورت مرحله ای اجرا می شوند. معمولاً سه ماه طول می‌کشد، و حتی در قطارهایی که اغلب ساخته می‌شوند، برای دستیابی به ایمنی بسیار خوب.

مهندس فرضی با بیان اینکه تست سرعت در چند مرحله انجام می شود، بیان کرد: تست سرعت تا سرعت 80 کیلومتر در ساعت که حداکثر سرعت مترو است انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، اولین قطار سراسری مترو به عنوان یکی از ثمرات تکیه بر دانش و توانایی جوانان ایرانی با طراحی و ساخت پیشرانه اختصاصی خود توسط پژوهشگران جهاد دانشگاهی در روز پنجشنبه 19 فروردین 1400 به بهره برداری رسید. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا