اقتصادی

قیمت نفت دوباره ریزش کرد

قیمت جهانی نفت در معاملات جهانی روز دوشنبه به دلیل نگرانی از وضعیت اقتصادی چین و افزایش تولید اوپک بیش از 1 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت در بورس کالای نیویورک 1.5 درصد کاهش یافت و به 74.29 دلار در هر بشکه رسید. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت با 97 سنت معادل 1.3 درصد کاهش به 72 دلار و 98 سنت رسید.

به گفته ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد OANDA ، چین در بهبود اقتصادی آسیا پیشرو بوده است و در صورت کند شدن فعالیت های اقتصادی ، نگرانی ها از رکود در اقتصاد جهانی افزایش می یابد. چشم انداز تقاضای نفت شکننده است و ممکن است تا پیش از واکسیناسیون جهانی پیشرفت نکند.

نتایج یک نظرسنجی تجاری نشان داد که فعالیت تولیدی چین در ماه جولای به شدت کاهش یافت ، زمانی که تقاضا برای اولین بار در بیش از یک سال رشد منفی داشت. رشد منفی تقاضا به افزایش قیمت کالاها نسبت داده شد و چالش های پیش روی بزرگترین مرکز تولید جهان را نشان داد.

نتایج ضعیف نظرسنجی خصوصی ، که تولیدکنندگان کوچک و صادرات محور را پوشش می دهد ، تا حد زیادی مطابق با نظرسنجی رسمی منتشر شده در روز شنبه بود که نشان می داد فعالیت تولیدی با کندترین سرعت در 17 ماه گذشته رشد کرده است.

نظرسنجی رویترز که نشان می دهد تولید نفت اوپک در ماه جولای بیشترین میزان از آوریل 2020 است ، یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت ها بود. تولید این گروه به منظور تسهیل محدودیت عرضه گروه اوپک پلاس افزایش یافته است.

با وجود اینکه نرخ جهانی کووید 19 همچنان در حال افزایش است ، تحلیلگران می گویند نرخ بیشتر واکسیناسیون نیاز به قرنطینه های شدیدتر را کاهش می دهد ، که باعث کاهش تقاضا برای نفت در سال گذشته شد.

دکتر آنتونی فائوچی ، ارشد عفونی ایالات متحده گفت: “ایالات متحده برای مقابله با شیوع کووید -19 مجدداً قرنطینه نخواهد شد ، اما با افزایش شیوع ویروس دلتا کرونا در میان افرادی که ایمن نشده اند ، وضعیت بدتر می شود.” مسئول بیماری آسیب شناس.

در همین حال ، آمارها نشان داد که با کاهش محدودیت های قرنطینه در هند ، مصرف روزانه بنزین این کشور در ماه گذشته از سطح قبل از کرونا فراتر رفت ، در حالی که فروش گازوئیل پایین بود ، که نشان دهنده ضعف فعالیت صنعتی در ماه ژوئیه بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا