علمی و پزشکی

لزوم آگاهی مادر از وضعیت رشد جنین با غربالگری دوران بارداری

یک محقق گفت که معاینه بهانه ای برای سقط جنین است ، یک بحث خشن و نابالغ است زیرا روش های زیادی برای رد آن وجود دارد ، و وی گفت که این معاینه راهی برای واکسیناسیون نسل بعدی در ایران است. آزمایش های غربالگری برای سقط وجود دارد. از طرف دیگر ، هدف اصلی غربالگری افزایش سرمایه اجتماعی و داشتن یک نسل سالم است.

در مصاحبه ای با دیباروز ، دکتر نادا حاجی فسوق وی گفت: “حتی اگر مادر مشکلات داشتن فرزند معلول را بپذیرد ، باید برای این تصمیم آماده باشد و آموزش های ویژه را ببیند. این معاینه به مادر اجازه می دهد تا از وضعیت رشد جنین خود در دوران بارداری مطلع شود.” در صورت وجود نقص یا معلولیت بالقوه ، موقعیت جدید را پیدا کرده و آماده شوید. مادر شدن به خودی خود تجربه ای منحصر به فرد و متفاوت است و اگر این مادری در شرایط دشوارتر مانند تولد کودک معلول رخ دهد ، قطعاً لازم است زن از نظر روحی و روانی آمادگی کافی را داشته باشد.

حاجی ووسوگ معتقد است که میزان افسردگی پس از زایمان در جامعه ما زیاد است و زنان درگیر این مسئله هستند ، بنابراین مادری که کودکی دارای معلولیت به دنیا می آورد باید بار سنگین و مضاعفی را متحمل شود ، بنابراین معاینه این امکان را به وی می دهد. ضمن تصمیم گیری با آگاهی کافی و گام برداشتن در این راستا ، می توانند؛ دستیابی به آگاهی و رشد کودک معلول ، تا او ناگهان با موقعیت هایی روبرو نشود که تحمل آن را نداشته باشد.

سیستم اجتماعی قادر به پاسخگویی به معلولان نیست

این مشاور سیاسی و اجتماعی شورای شهر تهران همچنین گفت: تولد کودک معلول به معنای خانواده و جامعه به طور کلی نیست. سیستم اجتماعی در برابر این افراد پاسخگو است. ما هنوز در جامعه ای زندگی می کنیم که شرایط ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت ساده اما نه پیچیده را کاملاً برآورده نمی کند. شهرها کاملاً پذیرای این افراد نیستند و حتی برای یک کار ساده بانکی نیز فرد معلول جسمی مجبور است از شخصی کمک بگیرد زیرا امکانات صندلی چرخدار کاملاً در دسترس نیست.

وی همچنین گفت: وقتی یک معلول جسمی نتواند به راحتی و به طور مستقل در یک فضای شهری وجود داشته باشد ، این مسئله توانایی ما را در اهدای زندگی سالم برای تأمین نیازهای کودکان معلول ایجاد می کند.

این فعال زنان ادعا کرد: ما باید توجه داشته باشیم که جامعه ما تا چه اندازه کودکان معلول را توانبخشی می کند. طبق آمار از هر 10 کودک معلول فقط یک کودک به مدرسه می رود ، بنابراین باید به آمادگی جامعه برای پذیرش این کودکان توجه شود و تا چه حد می توانیم شرایط روانی لازم را برای خانواده های دارای فرزند معلول فراهم کنیم. ؟ زیرا این خانواده ها از مشکلات روانی ، اقتصادی و اجتماعی بسیاری رنج می برند.

حذف نیاز به غربالگری پیشنهادی عجولانه است

حاجی وثوق گفت: اگر می خواهیم عوامل سقط جنین را شناسایی و از آنها پیشگیری کنیم ، عوامل مهمی مانند آلودگی هوا ، سیگنال ها و انگل های م affectثر بر بارداری و … در جامعه وجود دارد که می توانیم آنها را برطرف کنیم. روش های مختلفی برای افزایش جمعیت و کاهش سقط جنین وجود دارد ، در حالی که غربالگری بر روی سلامت فرد و خانواده متمرکز است.

وی گفت: “این یک پیشنهاد عجولانه است … جمعیت ایران در حال پیر شدن است و ما باید نگران رشد جمعیت باشیم ، اما می توانیم روش های بهتری را برای این کار انتخاب کنیم.” اول از همه ، ما نیاز به اصلاح و بهبود شرایط اقتصادی داریم ، به طوری که شرایط روحی ، عاطفی و عاطفی مردم بهبود یابد و ازدواج و جمعیت افزایش یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا