علمی و پزشکی

روش های جلوگیری از بارداری و معرفی آن ها

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روشهای مختلف پیشگیری از بارداری و نحوه انتخاب آنها و همچنین نحوه استفاده از این روشها ، به وب سایت نعنا مراجعه کنید.

در این مقاله به معرفی چند روش هورمونی و غیر هورمونی خواهیم پرداخت و در مورد مزایا و معایب آنها صحبت خواهیم کرد.

IUD

IUD یا دستگاه داخل رحمی یک وسیله کوچک و انعطاف پذیر به شکل T است که پزشک باید داخل رحم آن را وارد کند. از مس ساخته شده و اسپرم را آزاد می کند. IUD حداکثر 10 سال طول می کشد. هورمونهای هورمونی با ضخیم شدن غشای مخاطی دهانه رحم و نازک شدن دیواره رحم از رسیدن اسپرم و لقاح تخم مرغ جلوگیری می کنند. تا زمانی که زن تمایلی به بارداری نداشته باشد ، می تواند IUD را حمل کند. IUD های 3.5 ، 10 و 10 سال 99 درصد در جلوگیری از بارداری مؤثر هستند.

  • قرص های بارداری
  • روشهای پیشگیری از بارداری و معرفی آنها

قرصهای ضد بارداری انواع مختلفی وجود دارد که یکی از متداول ترین روشهای پیشگیری از بارداری در ایران است. البته ، هنگام مصرف قرص های ضد بارداری باید بسیار مراقب باشید ، زیرا اگر به طور مرتب قرص های ضد بارداری مصرف نمی کنید ، ممکن است مؤثر نباشند. از جمله قرص های ضد بارداری بسیار محبوب در ایران قرص های LD است. برای کسب اطلاعات در مورد قرص های LD ، به مقاله قرص های LD Mint مراجعه کنید و نحوه مصرف این قرص ها و عوارض جانبی آنها را یاد بگیرید. توجه داشته باشید که قرص های ضد بارداری از بیماری های مقاربتی جلوگیری نمی کنند.

عوارض جانبی قرص های LD شامل موارد زیر است:

تکه های ضد بارداری

استیکرهای پوستی استروژن و پروژسترون را آزاد می کنند. این برچسب ها باید هر هفته به مدت 3 هفته متوالی در زیر شکم استفاده شود. در هفته چهارم ، نباید از پوستری برای تحریک قاعدگی استفاده شود. این لکه ها به راحتی قابل دسترسی بوده و از بروز 91٪ از بارداری ها جلوگیری می کند.

حلقه واژن

حلقه واژینال یک حلقه پلاستیکی قابل انعطاف است که پروژسترون و استروژن را با دوزهای کم طی یک دوره 3 هفته آزاد می کند. تخمک گذاری با تخمک گذاری پیشگیری می شود ، ضخامت مخاط رحم را افزایش می دهد و به اسپرم اجازه می دهد تا به راحتی حرکت کند. این قسمت باید به مدت 3 هفته در واژن بماند و تا یک هفته آن را بمدت یک هفته بردارید. حلقه های بارداری تا 99 درصد مؤثر است و در صورت خطای انسانی احتمال تا 91 درصد کاهش می یابد.

کاشتن

کاشت آلت تناسلی به فرم پروژسترون است که در زیر پوست بازوی زن قرار می گیرد و 4 سال موثر است. بارداری با برداشتن ایمپلنت امکان پذیر است. این روش پیشگیری 99٪ موفقیت آمیز است ، اما مانع از ابتلا به بیماریهای مزمن نمی شود.

قرص صبح روزانه یا پیشگیری اضطراری

قرص تخمک گذاری ، کاشت جنین و پیشگیری از بارداری. این قرص ها با انواع دیگر قرص های ضد بارداری معمولی متفاوت هستند زیرا آنها بعد از مقاربت بدون محافظت استفاده می شوند. پیشگیری از اورژانس تا 72 ساعت پس از مقاربت می تواند انجام شود. مصرف این قرص ها تا 95٪ در 24 ساعت اول و تا 60٪ در 72 ساعت بعدی بارداری ممنوع است. فراموش نکنید که این روش تنها در صورت عدم موفقیت سایر روش ها قابل استفاده است و برخی نیز آن را نوعی سقط جنین می دانند زیرا ممکن است تخم مرغ قبل از مصرف دارو بارور شده باشد.

عقیم سازی

این روش یک روش دائمی برای پیشگیری از بارداری است.

در بین زنان:

بسته شدن لوله ها روش عقیم سازی در زنان است. در این روش ، جراح لوله های فالوپ را بسته و یا می سوزاند تا از لقاح جلوگیری کند. در عوض ، یک کویل در لوله های فالوپ قرار داده می شود تا بافت اطراف آن رشد کرده و لوله ها را ببندد. این کار 3 ماه طول می کشد. عقیم سازی زنان تا 99٪ از بارداری ها پیشگیری می کند.

در مردان

وازکتومی روشی برای عقیم سازی مردان است. در این روش لوله هایی که اسپرم ها از آن عبور می کنند مسدود شده اند. این روش بیش از 99٪ مؤثر است. روند وازکتومی قابل برگشت است ، اما به دلیل تولید غیر طبیعی اسپرم منجر به ناباروری یا نقص هنگام تولد می شود.

تصورات غلط در مورد پیشگیری از بارداری

اعتقادات زیادی در مورد پیشگیری از بارداری وجود دارد که برخی از آنها با پیشرفت های علمی نادرست ثابت شده اند. در اینجا برخی از آنها ذکر شده است:

ممکن است در دوران قاعدگی باردار نشوید. این عقیده اشتباه است. باروری زن ممکن است در دوران قاعدگی کاهش یابد ، اما به صفر نرسد. اسپرم می تواند چندین روز در بدن زن زندگی کند.

نمی توان در وان حمام باردار شد. این عقیده اشتباه است. مقاربت جنسی در وان یا گرم استخر مانع بارداری نمی شود.

حمام واژینال برای جلوگیری از بارداریو انجام دادن. اشتباه است که فکر کنید دوو واژن از بارداری بعد از مقاربت جنسی جلوگیری می کند. شستشوی واژن با هر ماده ای که مانع بارداری نمی شود.

خاموش کردن خمیر دندان یا بذرهای گیاهی مانع بارداری می شودو انجام دادن.

این عقیده از نظر علمی معتبر نیست.

انزال بدون نفوذ باعث باروری نمی شود. انزال در خارج از مهبل (واژن) می تواند بر بارداری تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، یک زن برای باردار شدن به ارگاسم احتیاج ندارد.

استفاده از دو محافظ محافظ محافظت بیشتری را فراهم می کندو پیش می آید. این عقیده نیز اشتباه است. استفاده از هر دو کاندوم زن و مرد ، اصطکاک را افزایش می دهد و اگر کاندوم پاره شود ، احتمال بارداری بیشتر است.

در مورد بیماریهای مقاربتی چطور؟و آیا می توان از آن جلوگیری کرد؟

روش های پیشگیری از بارداری ابزاری قدرتمند برای جلوگیری از بارداری های ناخواسته است. برخی از روشها مانند کاندوم می تواند به جلوگیری از عفونت مقاربتی کمک کند. با این وجود ، باید از این روش به درستی استفاده شود تا مؤثر باشد.

* گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا