اجتماعی

چگونه از آسیب به شنوایی جلوگیری کنیم؟

از دست دادن شنوایی و همچنین تمام مشکلات ارتباطی که ممکن است برای فردی با اختلال شنوایی ایجاد کند ، می تواند هزینه بر باشد ، اما خبر خوب این است که بیش از 50٪ از کاهش شنوایی و ناشنوایی تنها با روش های پیشگیری مناسب قابل پیشگیری است. .

به گزارش دیباروز ، سلامت شنوایی و ارتباطی نقش مهمی در تمام مراحل زندگی افراد دارد. کاهش شنوایی و بیماری های مربوط به گوش را می توان از طریق اقدامات پیشگیرانه مانند محافظت از سمعک در برابر سر و صدای زیاد ، اجرای اقدامات مناسب و موثر مراقبت از گوش و ایمن سازی از افراد به خوبی کنترل کرد.

کاهش شنوایی و بیماری های مربوط به گوش را می توان در زمان مشخص کنترل و با مراقبت مناسب پیگیری کرد. فراموش نکنید که افرادی که دچار کم شنوایی هستند باید بطور منظم و دوره ای شنوایی خود را بررسی کنند و افرادی که دچار کم شنوایی هستند باید مراقبت های لازم را از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در سیستم بهداشتی کشور داشته باشند.

کاهش شنوایی نوعی اختلال در برقراری ارتباط است که به طور کلی در جامعه و به ویژه افراد مسن گسترش می یابد و باعث افزایش نگرانی می شود. تخمین زده می شود که 466 میلیون نفر در سراسر جهان از جمله 34 میلیون کودک کم شنوا هستند. تا سال 2050 بیش از 900 میلیون نفر در سراسر جهان ناشنوا خواهند شد. همچنین با مداخله به موقع می توان از 60 درصد کاهش شنوایی در کودکان جلوگیری کرد.

به گفته معاون وزیر بهداشت ، 1.1 میلیارد جوان بین سنین 12 تا 35 سال به دلیل قرار گرفتن در معرض سر و صدای زیاد در معرض کم شنوایی قرار دارند و گزارش شده است که شیوع کم شنوایی در نوزادان 1 در 3 است 1000 تولد زنده

ایمن سازی نوزادان و کودکان در برابر بیماری های عفونی ، معاینه شنوایی نوزاد و کودک ، تشخیص و درمان به موقع کم شنوایی ، درمان عفونت های مزمن گوش ، ارتقا of زایمان طبیعی ، پیشگیری از داروهای مصنوعی و روانگردان که خطر کاهش شنوایی را در آنها افزایش می دهد افراد ، كنترل قرار گرفتن در معرض سر و صدا در محیط های كاری و تفریحی و افزایش آگاهی در مورد نحوه مراقبت از سلامت شنوایی یكی از راه های كاهش اختلالات شنوایی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا