عمومی

لطفا وزارت نیرو را نابود نکنید

به عنوان مثال: فولاد نی ریز (فارس) در یکی از خشک ترین مناطق استان فارس ، فولاد اردکان یزد ، فولاد سبزوار و …

شناسایی و ساخت 7 پروژه بزرگ فولادی با ظرفیت 800000 تن در مناطقی که زیرساخت آبرسانی وجود ندارد “رکورد” شخصی است که قرار است امروز مدیریت و مدیریت کلی آب کشور را بر عهده بگیرد.

صنعت فولاد به آب وابسته است. آب در آن گردش می کند و با ظرفیتی در حدود 35000 متر مکعب در ساعت پمپاژ آب می کند و پس از چرخه (بیشتر) این آب بخار می شود. سوء مدیریت علی اکبر محرابیان در زمینه آب و محیط زیست که منجر به خشک شدن برخی از دشت ها و مناطق اطراف مجتمع های صنعتی فولاد کشور شده است ، این صنعت را با مشکل مواجه کرده است.

چگونه کسی که واحدهای صنعتی فولاد (صنایع “پر آب”) در مناطق خشک کشور ساخته است ، می تواند در راس وزارت نیرو برای حل مشکلات آب کشور قرار گیرد؟

(مصرف آب در هر تن فولاد تولید شده حدود 28 متر مکعب است که کمتر از 2 درصد آن بازیافت می شود و مابقی دفع می شود)

در بحبوحه قطع برق اخیر و کمبود آب ، مدیریت یکی از تخصصی ترین وزارتخانه های کشور به شخصی سپرده می شود که کمترین تجربه و تخصص را در این زمینه دارد.

برق هسته اصلی فناوری مدرن است و امروزه به دلیل مشکلات تحریم ها / سرمایه گذاری با مشکل تامین برق واحدهای صنعتی روبرو هستیم. علاوه بر مشکل برق ، مسئله آب ، به عنوان یکی از مشکلات اصلی کشور ، نمی تواند به کسی واگذار شود که دارای تجربه علمی / اجرایی با تصمیم سیاسی نباشد.

در میان ده ها مدیر مجرب DOE و صدها کارشناس آشنا به صنعت برق و چالش های مدیریت آب ، تعیین فردی “بدون دانش فنی و سابقه عملیاتی” در DOE به چه معناست؟

انتصاب علی اکبر محرابیان برای مدیریت وزارت نیرو در شرایط کمبود برق و خشکسالی ، وزارت نیرو را تضعیف کرده است.

تا کی باید باور کنیم که با انتصاب “افراد سیاسی” می توانیم “مشکلات فنی” را حل کنیم؟

تا کی باید فکر کنیم که مدیریت ارشد یک “وزارت تخصصی” می تواند با مسائل آن وزارتخانه کاملاً “بیگانه” باشد؟

چرا ما به دنبال “حل مشکل” با “انتصاب سیاسی” در کشوری هستیم که به دلیل مشکل سرمایه گذاری خارجی با قطع برق مواجه است؟

وقتی انتظار داریم پیچیده ترین مسائل صنعت آب و برق را در اختیار یک نابغه بی تجربه بگذارد ، چقدر می تواند “نابغه” باشد؟ آیا می توان “فرضیه نابغه” را به خطر انداخت و زیرساخت های آب و برق یک کشور را به دست “بی تجربه” سپرد؟
و اساساً ، چه “اثبات نبوغ” در قتل عام هایی وجود دارد که ما امروز DOE را به این شکل تحقیر می کنیم؟

وزارت نیرو یکی از وزارتخانه های داخلی است که باید توسط “کادرهای مجرب انسانی” اداره شود. در لیستی که از دولت سیزدهم به مجلس نمایندگان ارائه شده است ، افراد باتجربه و توانمندی نیز وجود دارد ، اما آقایان ، معاونین! لطفا Doe را نابود نکنید.

دکمه بازگشت به بالا