عمومی

مافیای دارو به دنبال توزیع داروی خارجی در کشور است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، فاطیما محمدبایجی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به روند تولید داروی کرونا در کشور اظهار داشت: ایورمکتین این یک داروی قدیمی است که دهه هاست در جهان استفاده می شود.

وی با بیان اینکه این دارو از نظر شناسایی عوارض جانبی و اثر دارو به عنوان ضد انگلی کاملاً پذیرفته شده است ، افزود: این دارو دامنه استفاده وسیعی از حیوانات را دارد و در انسان به میزان محدودی استفاده می شود.

نماینده مردم قزوین ، البرز و آبک در مجلس شورای اسلامی گفت: در مرحله دوم موج کرونا در جهان ، تحقیقات جدیدی در زمینه استفاده محدود از این دارو به عنوان داروی ضد کرونا انجام شد.

وی گفت: در قزوین علاوه بر کشور ، مطالعات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده و نتایج خوبی نیز بدست آمده است.

دبیر کمیته بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پس از مطالعه دارو برای مراحل بعدی ، به کمیته علمی ویروس کرونا ارائه و مجوز تولید مثل دارو اخذ شد و به زودی با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد برکت ، این دارو آشکار شد.

وی گفت: “این دارو در مراکز سرپایی و به عنوان نسخه برای بیمارانی که تحت درمان عروق ویروس کرونا قرار دارند در آخرین مراحل استفاده است.”

محمد بایجی اظهار داشت: این دارو در برخی از کشورهای پیشرفته در خطوط چهارم و پنجم درمان استفاده می شود و به نظر می رسد که ایران نیز می تواند جو این چند کشور هستند که توانسته اند تولید داروهای ضد ویروس کرونا را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه 4 مدل واکسن در کشور ما در مرحله تولید است ، افزود: یکی از واکسن ها در مرحله انسانی است و موفقیت آمیز بوده و سه واکسن دیگر نیز در خط تولید قرار دارند و امیدواریم در سال جدید شاهد تولید گسترده این واکسن ها باشیم. بیایید

دبیر سازمان بهداشت اظهار داشت: ما انتظار دارویی مانند آن را داریم ایورمکتین کسانی که قبلاً آزمون خود را ارسال کرده اند تا سریعتر وارد دوره دولت شوند.

وی با اشاره به طولانی شدن روند تولید داروها و واکسن ها توضیح داد که “این موضوع عوارض خاص خود را دارد و مسائل علمی و موضوعات مربوط به پروتکل های رسمی وزارت بهداشت تولید در مقیاس گسترده را به تأخیر می اندازد.”

محمد بیجی گفت: مافیای دارو به دنبال توزیع داروهای خارجی در کشور است و می خواهد داروهای خارجی را فقط با قیمت بسیار بالا به مردم تحمیل کند تا جیب برخی دلالان و واردکنندگان را پر کند.

وی در پایان با بیان اینکه امیدوارم با مدیریت همه این امور بتواند تولید و اثربخشی این دارو و واکسن را مدیریت کند ، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که هیچ داروی جامع و کاملی برای ریشه کن کردن کامل تاج کشف نشده است.

دکمه بازگشت به بالا