عمومی

محور کار دولت در پیشنهاد بودجه ۱۴۰۱ براساس عدالت خواهد بود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در ادامه نشست خود با شوراهای استانی مجلس شورای اسلامی در دیدار با نمایندگان استان های گیلان، مازندران و گلستان با اشاره به دغدغه های مردمی . از سه استان شمالی، گیلان به دنبال راه حل های کوتاه مدت و میان مدت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه محوریت کار دولت در بودجه بر مبنای عدالت خواهد بود، گفت: نظام صحیح و عادلانه تخصیص بودجه در نقاط مختلف کشور و متناسب با توانمندی ها و نیازها باعث پیشروی کشور خواهد شد. مشکلات اقتصادی رو به جلو است.” کاهش فقر شدید.»

رئیس جمهور با اشاره به آخرین مراحل تدوین این قانون برای سال 1401، لایحه قانون بودجه را مهمترین سند مالی سال کشور برشمرد و گفت: این سند مالی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود. در چند روز آینده ایشان رهبر معظم انقلاب بودند و مورد توجه قرار گرفتند.»

رئیسی افزود: رشد اقتصادی، افزایش تولید، افزایش فرصت های شغلی و فقرزدایی از جمله ویژگی های مهم این قانون است.

وی بر تحول نظام بودجه در کشور در لایحه بودجه 1401 تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در این قانون ساختار بودجه اصلاح شده است تا نقش استانداری ها و اختیارات استانداران بیشتر مشخص شود. سهم بزرگی در تولید ثروت به وزارتخانه ها و استانداری ها اختصاص دارد.

رئیس جمهور با اشاره به انصاف توزیعی در نظام بودجه کشور گفت: باید بر اساس سند آمایش سرزمین عمل کنیم و سازمان برنامه و بودجه ساختارهای بودجه کشور را بر این اساس توجیه می کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه محوریت کار دولت در بودجه بر مبنای عدالت خواهد بود، گفت: نظام صحیح و عادلانه تخصیص بودجه در نقاط مختلف کشور و متناسب با توانمندی ها و نیازها موجب پیشروی کشور خواهد شد. مشکلات اقتصادی رو به جلو است.” ریشه کن کردن فقر شدید.»

وی با اشاره به درخواست تشکیل کارگروه رفع موانع تولید و صادرات محصولات کشاورزی در سه استان حاشیه دریای خزر، گفت: تشکیل کارگروه در هر استان و حتی به صورت مشترک بسیار مهم و ضروری است و استانداران باید هر سه استان باید اقدام کنند».

رئیس جمهور در خصوص معضل زباله در استانداری های شمالی گفت: تشکیل اداره مستقلی برای حل معضل زباله و بررسی و پیگیری تمامی مسائل مربوط به پسماند ضروری است.

رئیسی با توجه به نقش مهم صنعت گردشگری در رونق اقتصادی کشور به ویژه در مناطق شمالی کشور با توجه به جاذبه های طبیعی این استان ها گفت: در بسیاری از موارد به دلیل عدم استفاده صحیح از نعمت های الهی، این نعمت ها تبدیل به ثواب می شود. “

وی در ادامه یکی از راه های رفع کسری بودجه را تولید یا فروش دارایی های مازاد دولتی دانست و از وزرا و مدیران دولت خواست در این زمینه جدیت و تلاش مستمر داشته باشند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، نمایندگان استان های گلستان، گیلان و مازندران به تفکیک با اشاره به توانمندی ها و توانمندی های استان های مذکور، نگرانی خود را از مشکلات معیشتی، کم آبی، اشتغال، محیط زیست و ضرورت اجرای عدالت در استان اعلام کردند. سیستم پرداخت.

بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی روستاها و ایجاد فرصت های مناسب برای حمایت از منابع طبیعی و کشاورزی از دیگر نکات مورد اشاره نمایندگان در این جلسه بود.

استانداران گلستان، گیلان و مازندران نیز از راهکار پیشنهادی دولت برای تفویض اختیارات بیشتر به استانداران استقبال کردند و ابراز امیدواری کردند که با تصویب نمایندگان مجلس بتوانند بر مشکلات استان های خود فائق آیند.

دکمه بازگشت به بالا