اقتصادی

جهت‌گیری دولت عدالت‌محوری عملی است/تقدیر از اقدامات بانک مرکزی درکاهش پایه پولی و کنترل نقدینگی

رئیس جمهوری با تاکید بر اجرای عدالت در همه ابعاد حکمرانی، اظهار داشت: جهت گیری کلی دولت سیزدهم در همه زمینه ها مبتنی بر اجرای عدالت است.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی امروز یکشنبه (5 تیر) در جلسه هیئت دولت با تبریک عید سعید غدیر خم، اجرای عدالت را مهمترین توصیه ملا علی بن ابی طالب دانست. ص) خطاب به دولتمردان تاکید کرد: اجرای عدالت یکی از مهم ترین آرمان های انقلاب اسلامی است و امام راحل (ره) محور همیشگی مقام معظم رهبری بود. گرایش کلی دولت سیزدهم از ابتدای تشکیل تا کنون این بوده که نظام اداری در کشور را بیش از گذشته به سمت عدالت سوق دهد.

رئیس جمهور اجرای عدالت در جامعه را امری دشوار دانست و با تاکید بر آموزه های گرانقدر حضرت علی (علیه السلام) در این زمینه خاطرنشان کرد: مهم این است که عدالت در عمل اجرا شود و این اهمیت جز محقق نمی شود. تحت تلاش و مبارزه.

آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به گزارش رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش پایه پولی و کنترل نقدینگی در خرداد ماه، این اقدامات را ارزشمند دانست و بر لزوم تبیین این دستاورد به مردم تاکید کرد. سازمان های دولتی. مردم: کنترل رشد نقدینگی یکی از عوامل کنترل تورم است، اما علاوه بر این باید توجه داشت که سیاست های اساسی دولت در زمینه حمایت از تولید باید با قوت ادامه یابد.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه جام جهانی قطر در راه است، توجه ویژه به مشکلات و خواسته های اعضای تیم ملی را ضروری دانست و به وزارت ورزش دستور داد تمام تلاش خود را برای آماده سازی و حضور موفق در این مسابقات به کار گیرد. ما تیم ملی در این رویداد مهم. برای استفاده از آن

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه نیازهای تیم ملی تا حد امکان برطرف خواهد شد، تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان باید مقدمات آماده سازی تیم ملی را پیگیری کند تا بازیکنان در این مسابقات بین المللی شرکت کنند. میدان بدون. هر گونه نگرانی

رئیس جمهور حضور موفق دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی را امیدوارکننده توصیف کرد و ضمن تبریک این موفقیت ها گفت: سیاست دولت حمایت از ارتقای سطح علمی تمامی مدارس و دانش آموزان ایرانی به ویژه مدارس دولتی است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، این شورا را نهادی پربرکت برای حفظ و حراست از «اسلام و جمهوریت» در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

دکتر رئیسی افزود: این شورا در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی همواره نقش‌آفرین و سازنده در پاسداری از ارزش‌های اساسی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.
رئیس جمهور در ادامه به بحث «حفظ سواحل و ایمن سازی دریا برای حفظ جان گردشگران و مسافران» پرداخت و خاطرنشان کرد: مرگ یک نفر در دریا ناراحت کننده است و باید نگرانی خانواده ها در این زمینه برطرف شود. وی کمیسیون برنامه ریزی مدیریت بحران را برای ایمن سازی سواحل منصوب کرد.

دکتر رئیسی بر لزوم استفاده از توانمندی های زنان فرهیخته و توانمند در پست های مدیریتی تاکید کرد و گفت: دولت مردم همواره به دنبال شایستگی در عرصه اداری است، لذا در این دولت زنان عزیز نباید احساس کنند که دارند. در حاشیه هستند. و به توانایی ها و شایستگی های آنها توجهی نمی شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: در استفاده از نیروی انسانی شایستگی و شایستگی افراد ملاک است و امروزه بسیاری از بانوان کشورمان از صلاحیت های علمی بالا و کارایی بالایی برخوردارند و در صورت فرصت می توانند در عرصه های مختلف حضور فعال داشته باشند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا