عمومی

رفع موانع و پشتیبانی از تولید نیازمند اقدامات عینی و عملی است

طبق پایگاه داده دیباروز ،
صبح روز یکشنبه ، 244مین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست دکتر حسن روحانی و پس از صدور گزارش اجرای تصمیم 177 هماهنگی اقتصادی دولت مطابق با سیاست های ارزی و تجاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، نظر صادرکنندگان و اتاق بازرگانی با هدف تسهیل تجارت ، تشویق صادرات و از بین بردن موانع واردات مواد اولیه قطعات مورد نیاز برای حفظ استاندارد ، تهیه و مطرح و تصویب شد. فرمان قبلی

در این جلسه دکتر روحانی درباره رویه ها و برنامه های پیشنهادی برای دستیابی به شعار “تولید ، حمایت و برچیدن” گفت: شعار امسال ادامه شعار سال های اخیر است و پیام ثبات و تداوم حمایت را دارد. ” تولید در سیاست دولت. امروزه مهمترین مورد ، پشتیبانی همه جانبه از افزایش تولید و بهبود فضای کسب و کار است که بستگی به همکاری و هم افزایی بین همه دستگاهها و نیروهای مربوطه دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه رفع موانع و حمایت از تولید به اقدامات عینی و عملی احتیاج دارد و نباید فقط به کلمات محدود شود ، اظهار داشت: برنامه ها و اقدامات برای رفع موانع تولید باید سریع ، عاری از نوار قرمز پیچیده و زمان بر باشد. هماهنگی بین دستگاههای اجرایی و نظارتی به روش بوروکراتیک و بوروکراتیک انجام می شود ، باید شجاعت مدیران را برای رفع موانع افزایش دهد.

روحانی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید سخنان فعالان اقتصادی در بخش خصوصی شنیده شود ، موانع سیاسی و حقوقی برداشته شود و حمایت قانونی از سرمایه گذاری های بخش خصوصی صورت گیرد ، افزود: رفع تحریم ها ، ارتقا and و تعمیق . فعالیت های بازار آزاد: افزایش شفافیت ، مبارزه با پولشویی و امکان دادن به وزارتخانه ها به استان ها برای ایجاد تمرکز و زمینه سازی برای تولید. از جمله برنامه های دولت برای دستیابی به شعار 1400.

رئیس جمهور گفت که سال گذشته ، با وجود همه تنگناها ، دولت درخشید و نقش خوبی در زمینه جهش تولید داشت و طرح “افتتاح هر پنجشنبه” را نمادی عینی از جدیت دولت و حرکت آن به سمت تولید عنوان کرد. پرش او تمام تلاش خود را برای رفع موانع فعالان تولید به کار خواهد گرفت.

روحانی گفت: شعار 1400 با ارتقا آموزش و پژوهش در واحدهای صنعتی و تولیدی ، مراکز تحقیق و توسعه و حمایت از شرکت های دانش بنیان محقق می شود و در سال 1400 باید موانع زیرساخت های تولید کشور وجود داشته باشد واحدهای صنعتی به سمت استفاده بیشتر از دانش و فن آوری های جدید در حال حرکت هستند.

در این جلسه ، گزارشات مقامات مربوطه با توجه به برنامه ریزی و اقدامات انجام شده برای سازماندهی و تثبیت بازار کالاهای اساسی و مواد غذایی ، توزیع آنها و ثبات قیمت ارائه شد.

رئیس جمهور بر لزوم برنامه ریزی برای مدیریت و کنترل زنجیره تولید ، عرضه و توزیع کالاهای اساسی با همکاری اتحادیه های صنفی ، تولیدکنندگان و بازرگانان تأکید کرد و گفت: “برنامه ریزی برای مدیریت بازار نباید کوتاه مدت و کوتاه مدت باشد. مدت دار است ، اما بازار باید تا پایان سال ساماندهی شود. ” ابراز عقیده

دکتر روحانی با اشاره به برخی انتظارات و اغتشاشات کاذب در بازار عرضه کالا ، از دستگاه های تبلیغاتی کشور خواست با جدیت و حساسیت در ارائه اطلاعات دقیق و به موقع برای مقابله با این پدیده اقدام کنند.

دکمه بازگشت به بالا