بین الملل

مصوبه بی‌سابقه کنگره آمریکا برای کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دیباروز، مجلس سنای آمریکا شامگاه پنجشنبه به وقت تهران بسته کمکی 40 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد و در مقابل سران آمریکا، فنلاند و سوئد در واشنگتن دیدار کردند.

به گزارش وب سایت شینهوا، اکثریت قریب به اتفاق سناتورهای آمریکایی از این لایحه حمایت کردند که پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا آن را تصویب کرده بود.

این لایحه برای امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید ارسال شد، در حالی که روسیه نسبت به ارسال کمک و تأثیر آن بر درگیری طولانی در اوکراین هشدار داد.

در رای گیری روز پنجشنبه سنا درباره این لایحه، 86 رای موافق و 11 جمهوری خواه مخالف آن بودند.

سناتور دموکرات چاک شومر پیش از رای گیری گفت که این پول صرف امور نظامی، اقتصادی و بشردوستانه در اوکراین خواهد شد.

همزمان با مجلس سنا، بایدن در کاخ سفید میزبان ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد و ساولی نینیستو، رئیس جمهور فنلاند بود.

بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با آنها یادآور شد که چگونه نیروهای سوئدی و فنلاند با آمریکا در اشغال افغانستان و عراق همراهی کردند.

نینیستو در یک کنفرانس خبری گفت: جنگ روسیه علیه اوکراین اروپا و محیط امنیتی ما را تغییر داده است. فنلاند در حال اتخاذ تدابیری برای پیوستن به ناتو به منظور تقویت امنیت و امنیت خود در دو سوی اقیانوس اطلس است.

اندرسون افزود که دولت سوئد “به این نتیجه رسیده است که بهترین حمایت از مردم سوئد در چارچوب ناتو است و این اقدام (پیوستن به ناتو) با حمایت گسترده پارلمان سوئد همراه بوده است.”

رویترز به نقل از دو منبع گزارش داد، احتمالا بایدن یک بسته کمکی جداگانه به ارزش 100 میلیون دلار برای اوکراینی ها در روز پنجشنبه امضا کند که شامل تجهیزات توپخانه و رادار می شود.

انتهای پیام/




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا