موتورسیکلت‌های رها – دیباروز

ويروس كرونا ممكن است شهرها را ترك كند ، اما هنوز هم مشكلات جدي تر از قبيل ترافيك در قانون عمل كنيد و كنترل آن نباشد.

موتورسیکلت‌های رها - ایسنا

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، این روزنامه شهروند شهروند وی نوشت: “تهران سالها است که از تاج رنج می برد.” نه ، این یک افسانه نیست. کرونا با ما چه خواهد کرد؟ همه مصیبت های ناشی از این ویروس سالهاست که به ما تحمیل شده است. اگر اعتقادی ندارید ، گزارش بعدی را بخوانید. دلیل برخورد با آنها در شرایط فعلی این است که در مورد Corona بیشتر و بیشتر رها می شوند.

این روزها می توانید موتورسواران زیادی را مشاهده کنید که از چند سانتی متر عبور می کنند و بدن همه را لرزاند. تعداد کمی از ماسک ها روی صورتشان است ، اما هیچ کلاه ایمنی وجود ندارد. جمعیت برای رسیدن به مقصد خود از هر خط در مرکز شهر عبور می کنند. عابر پیاده ، خیابان یک طرفه و گاه حتی یک پل عابر پیاده! آنها در دوره تاجی تنها مانده بودند. بسیاری از آنها خانه دار با همان دوچرخه هستند و شاید به همین دلیل است که مدتی از تخلفات آنها غافل بودند. اما این دقیقا بر خلاف توافق سال گذشته بین پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری تهران برای تنظیم حرکت موتورسیکلت ها در قالب آزمون “موتور سیکلت خوب” است.

معاینه فنی؟

یک موتورسیکلت گازدار که تقریباً 2 میلیون وسیله نقلیه دریایی در آن به تهران سفر می کنند ، قادر به معاینه فنی نخواهد بود. این بدان معنی است که این دستگاه ها از نظر ترمز ، موتور و آلودگی هوا رایگان هستند و کنترل نمی شوند. موتورهای Carburetor دارای علائم سیم پیچ هستند که می توانند به راحتی فرآیند سوخت گیری را تغییر دهند و در طی چند ثانیه پس از آزمایش معاینه فنی ، آلوده ترین وسیله نقلیه شهری شوند.

شوخی کلاه

طبق قوانین راه ، دوچرخه سواران و سواران باید کلاه ایمنی بپوشند ، اما اگر چند دقیقه به مرکز شهر مراجعه کنید ، خواهید دید که قوانین برای این وسایل نقلیه نوشته نشده است. فصل تابستان فرا رسید و هر 10 موتور بیرون آمدند ، در بهترین حالت دو نفر کلاه پوشیدند. در نتیجه ، این قانون برای آنها بیش از یک شوخی است و به دلیل میلیون ها این دستگاه ، هیچ نهادی نمی تواند به طور کامل بر آنها نظارت داشته باشد.

60 ماه سازمان تعطیلات

هر از گاهی پلیس راهور در تهران طرحی را تحت عنوان “تنظیم موتور سواری در پایتخت” برای مدیریت ترافیک نامحدود برای این وسایل شکسته اجرا می کند. آخرین نوبت این طرح به 25 مارس 1998 باز می گردد که به دلیل شروع قرنطینه در کورونا دشوار بود. آخرین برنامه سازماندهی مجدد به آبان ماه سال گذشته برمی گردد و اکنون از آخرین برنامه سازماندهی مجدد ، 60 ماه گذشته است. البته اقدامات پلیس همیشه مؤثر بوده است ، اما در مدت زمان کوتاهی ، این دستگاه ها به چرخه ای برای شکستن قوانین بازنگشته اند.

8 حوزه تخصصی

به گفته پلیس راهور در تهران ، موتورسیکلتهای قانون در تهران در این هشت رشته دارای استادی هستند. در جهت خلاف خیابان حرکت کنید ، در یک خط ویژه حرکت کنید ، در مسیرهای ممنوعه حرکت کنید ، در پیاده رو حرکت کنید ، از چراغ قرمز عبور کنید ، اسناد نداشته باشید ، پلاک و حرکات خطرناک را نداشته و نداشته باشید. البته برخی افراد دائماً از قوانین پیروی می کنند ، اما تعداد آنها برابر با متخلفان قانون نیست.

قاتلان روح

یک موتورسیکلت کاربوتور در ظاهر با هاله ای که راه هوایی را می بندد مشابه است و آلودگی هوا که تولید می کند ایده آل است. آلودگی موتور سیکلت 15 گرم در هر کیلومتر ترافیک است که بیشتر از یک خودرو یورو 4 است! این تعداد وقتی ترسناک می شود که بدانیم این دستگاه ها عامل 20 درصد آلودگی هوا در تهران هستند و سالانه 146000 تن انواع آلاینده های سمی و کشنده وارد هوای شهر و فضای تنفس می شوند.

این همه سر و صدا است

همه مشکلات موتور سیکلت در تهران به آلودگی هوا و مختل شدن ترافیک پایان نمی یابد. در ترافیک روزانه ، آنها به طور متوسط ​​70 دسی بل از آلودگی صوتی تولید می کنند که 15 دسی بل بیشتر از میزان دریافتی روزانه و 25 دسی بل بیشتر از حد شبانه در محیط شهری است. این اعداد ، همان دستگاه های کوچک اما پرخطر ، علت بسیاری از بیماری های مغزی ذاتی در اختلال صلح است.

یک سوم پا

شاید صحنه های موتورسواری را خراب کرده و جاده های شهر را روشن کنید. طبق آمار پزشکی قانونی در تهران ، یک سوم از کشته شدگان در پایتخت در معرض حوادث موتور سیکلت قرار دارند. سی و پنج درصد از آنها در شرایطی قرار دارند که می دانیم هیچ استانداردی وجود ندارد و تعداد کشته شدگان زیاد است.

موتور کرونا؟

وی با اشاره به دلایلی که در بالا ذکر شد ، اکنون شما به عنوان یک مقام رسمی و شهروند ، معتقدید کرونا ، میهمان ناخوانده ما به مدت سه ماه ، کشنده تر و رضایت بخش تر است ، یا اینکه دو میلیون موتور سیکلت ده ها سال است که در شهر آزادانه حرکت می کنند. با ذکر موارد بالا ، به جای این سوال ، احساس رو به رشدی در ذهن ایجاد می شود که نیازی به تفکر فوری در مورد این دستگاه ها نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا