موی چرب و ۱۷ روش برای خلاص شدن از آن

موی چرب و ۱۷ روش برای خلاص شدن از آن

روش های درمانی زیادی وجود دارد که می تواند بدون از بین بردن کامل روغن های طبیعی مورد نیاز مو یا تحریک پوست سر ، به کاهش روغن مو کمک کند.

به گزارش دیباروز ، دوران ایران و طبق گزارش Medical News Today نوشت: “اگر ظاهر و ظاهر دائمی روغن را در موهای خود احساس می کنید ، صرف نظر از تعداد دفعات شستن مو ، دلیل آن ترشح بیش از حد سبوم است.” انواع مختلف مو برای تغذیه و حفظ پوست سر مقداری سبوم تولید می کنند ، اما تولید بیش از حد روغن می تواند منجر به درماتیت سبورئیک شود ، بیماری که باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوسته به همراه شوره سر بر روی پوست می شود. درمان درماتیت سبورئیک ممکن است دشوار باشد. چربی زیاد نیز می تواند باعث خجالت و کاهش اعتماد به نفس شود.

روش های درمانی زیادی وجود دارد که می تواند بدون از بین بردن کامل روغن های طبیعی مورد نیاز مو یا تحریک پوست سر ، به کاهش روغن مو کمک کند.

شستشو

موهای خود را بیشتر مرتب بشویید

گاهی اوقات علت چربی مو ، سبوم اضافی است که به درستی برطرف نشده است. برخی از افراد با موهای چرب ممکن است نیاز به شستن روزانه موهای خود داشته باشند. این شامپو به از بین بردن چربی های اضافی و همچنین محصولات مو و سایر مواد زائدی که در پوست سر جمع شده اند کمک می کند و می توانند حالت چربی به مو بدهند.

موهای خود را کمتر بشویید

شستشوی بیش از حد مو اغلب می تواند چربی های طبیعی مو را از بین ببرد و حتی باعث تولید سبوم بیشتر شود. بنابراین ، شستشوی روزانه مو برای برخی از افراد ممکن است بیش از حد لازم باشد. افرادی که پس از شستن مو و خارش یا تحریک پوست سر دچار ریزش سریع مو می شوند ، ممکن است نیاز به شستشوی کمتر موی خود داشته باشند. انجام این کار می تواند به تعادل تولید سبوم کمک کرده و از موهای چرب جلوگیری کند.

تکنیک شستشوی خود را بهبود ببخشید

عادت های نامناسب شستشوی مو می تواند منجر به چربی اضافی مو و آسیب به پوست سر شود. ریشه مو و پوست سر باید به آرامی و با مقدار کمی شامپو ماساژ داده شود. از خاراندن پوست سر یا کشیدن مو خودداری کنید. مالش زیاد پوست سر و مو باعث تحریک و تولید روغن زیادی می شود ، در آخر موها و پوست سر را خوب بشویید تا شامپو روی پوست سر نماند.

استفاده از نرم کننده های مو را به حداقل برسانید

محصولات نرم کننده مو می توانند باعث تجمع سریعتر سبوم و منجر به چربی مو شوند. برای جلوگیری از خشک شدن آن ها ، انتهای قفل ها را نرم کننده بزنید. پس از استفاده از نرم کننده ، موهای خود را به خوبی بشویید.

برنامه شستشوی مو را تنظیم کنید

بعضی اوقات بهتر است که موهای خود را در طول روز بشویید. به عنوان مثال ، بعد از ورزش یا به عنوان اولین قدم بعد از بیدار شدن از خواب. شستن موها در شب ممکن است به معنای چربی گرفتن صبح روز بعد باشد. ورزش همچنین منجر به تعریق می شود ، که می تواند موها را چرب و کثیف نشان دهد. همچنین بهتر است پس از پوشیدن کلاه ، کلاه ایمنی یا روسری موهای خود را بشویید. پوشاندن سر باعث ایجاد گرما می شود که باعث تعریق پوست سر شده و چربی را به دام می اندازد.

از شامپوی خشک استفاده کنید

برخی از افراد ممکن است تمایل به شستن روزانه موهای خود نداشته باشند یا حتی اگر این کار را انجام دهند ، ممکن است پس از مدتی موهای چرب را تجربه کنند. در این موارد ، شامپوی خشک ممکن است کمک کند زیرا اثرات آن فوری است. شامپوی خشک چربی اضافی مو را از بین می برد. برای افرادی که به دنبال گزینه های خانگی هستند ، نشاسته ذرت یا پودر بچه می تواند تأثیر مشابهی داشته باشد.

لازم به ذکر است که استفاده بیش از حد از شامپوی خشک می تواند احساس شن و ماسه و مو را در مو ایجاد کند. شامپوی خشک را نباید جایگزین شامپو و آب دانست ، زیرا به پاک سازی آلودگی و بقایای پوست سر کمک نمی کند.

مدل مو

از حالت دادن بیش از حد موها خودداری کنید

استفاده از صاف کننده و سشوار می تواند موهای شما را زیباتر نشان دهد ، اما استفاده بیش از حد از آن باعث چربی گرفتن موها نسبت به حالت خشک شدن طبیعی می شود. همچنین استفاده نکردن از اتو و سشوار از مو در برابر صدمه گرما محافظت می کند.

مدل های مختلف مو را امتحان کنید

برخی از افراد دوست دارند موهای خود را بکشند و به پشت سر خود بچرخانند ، اما این می تواند باعث گسترش سریع روغن به پوست سر شود. اگر روش های درمانی مختلف به کاهش چربی پوست سر کمک نمی کند ، تغییر مدل مو ممکن است به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید. در واقع ، موهای چرب می توانند با برخی از انواع مدل مو به خوبی کار کنند.

موهای خود را مسواک بزنید و شانه کنید

مسواک زدن و مسواک زدن منظم مو می تواند مفید باشد زیرا به از بین بردن مواد زائد ، پوست مرده و سایر مانده های موجود در این دستگاه ها کمک می کند. اگر برس یا شانه موهای شما را تمیز نمی کند ، گرد و غبار و بقایای آن برای استفاده بعدی روی مو پخش می شود. این می تواند موهای تازه شسته شما را چرب و کثیف نشان دهد.

به موهای خود دست نزنید

افرادی که با موهایشان بازی می کنند اغلب پس از لمس موهایشان چرب می شوند. چربی و کثیفی را می توان از دست به مو منتقل کرد. همچنین وقتی شخص موهای خود را فر می کند ، دستان خود را مالش می دهد یا سر خود را می خاراند ، غدد چربی را تحریک می کند تا سبوم بیشتری تولید کند.

از محصولات مناسب استفاده کنید

محصولات زیادی در بازار وجود دارند که برای موهای چرب طراحی شده اند. تغییر شامپو و استفاده از گزینه های مناسب می تواند به از بین بردن چربی اضافی و تمیز و سالم نگه داشتن مو کمک کند. افرادی که می خواهند هر روز موهای خود را بشویند نباید از این شامپوی قوی استفاده کنند زیرا باعث تحریک پوست سر می شود. استفاده از شامپو کودک یا شامپوی طراحی شده برای استفاده روزانه گزینه های بهتری هستند.

از محصولات موی حاوی سیلیکون استفاده نکنید

اعتقاد بر این است که سیلیکون موها را نرم و براق می کند ، اما بین براقیت و سبوم یک مرز ظریف وجود دارد. تجمع سیلیکون در مو می تواند ظاهری چرب ایجاد کند. سیلیکون همچنین می تواند از نفوذ رطوبت به ساقه های مو جلوگیری کند ، بنابراین توصیه می شود از محصولات حاوی سیلیکون تا حد ممکن در برنامه مراقبت از مو استفاده نشود.

از مصرف برخی محصولات خودداری کنید

افرادی که موهای چربی دارند باید از محصولات نرم کننده مو که باعث خوابیدن موهای آنها می شود و به آنها حالت چربی می دهد ، خودداری کنند. محصولاتی که ادعا می کنند موها را تغذیه می کنند و تغذیه می کنند معمولاً ضروری نیستند و ممکن است ظاهر چرب موها را بدتر کنند.

محصولات طبیعی

روغن نارگیل را امتحان کنید

در شرایطی که به نظر نمی رسد استفاده از روغن درمانی برای موهای چرب باشد ، روغن نارگیل می تواند به شما کمک کند. روغن نارگیل ضمن تغذیه و صاف شدن انتهای تارهای مو ، روغن های پوست سر را از بین می برد.

موهای خود را با روغن درخت چای بشویید

یک مطالعه نشان داد که استفاده از شامپوهای حاوی 5٪ روغن درخت چای در مقایسه با دارونما به بهبود شوره سر ، تسکین خارش پوست سر و کاهش روغن مو کمک می کند.

از فندق جادوگر استفاده کنید

جادوی آجیل می تواند برای افرادی که موهای چربی دارند مفید باشد. این محصول به بسته شدن منافذ پوستی تولید کننده سبوم کمک می کند. فندق جادوگر همچنین می تواند خارش و التهاب را تسکین داده و به ترمیم تعادل PH طبیعی پوست سر کمک کند. فندق همچنین یک راه حل ملایم برای افرادی است که پوست سرشان حساس است.

از چای استفاده کنید

مطالعات کوچک نشان داده است که چای سبز می تواند به حفظ پوست سر سالم و بدون روغن کمک کند. چای سبز می تواند به کاهش تولید روغن و تغذیه پوست سر با مواد مغذی کمک کند. استفاده از شامپویی که حاوی عصاره چای سبز است می تواند به کاهش چربی مو کمک کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا