اقتصادی

نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی چه قدر است؟

اسپانیا بالاترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا را دارد.

در پایان ماه مارس ، نرخ بیکاری در منطقه یورو نسبت به مدت مشابه ماه گذشته با 0.1 درصد کاهش به 8.1 درصد رسیده بود. در سطح اتحادیه اروپا ، این نرخ در مقایسه با ماه قبل 0.1٪ کاهش یافته و به 7.3٪ رسیده است. این کمترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا در سه ماه گذشته است.

تخمین زده می شود که تا پایان ماه جاری 15.520 میلیون زن و مرد در اتحادیه اروپا بیکار باشند که از این تعداد 13 میلیون و 166 هزار نفر ساکن منطقه یورو خواهند بود. در مقایسه با ماه قبل ، تعداد بیکاران در اتحادیه اروپا 237 هزار نفر و در منطقه یورو 209 هزار نفر کاهش یافته است.

در میان کشورهای عضو ، اسپانیا بالاترین نرخ بیکاری را با 15.3٪ و ایتالیا را با 10.1٪ و سوئد را با 9.1٪ ثبت کرده است. لهستان با 3.1 درصد کمترین نرخ بیکاری و پس از آن جمهوری چک با 3.2 درصد و هلند با 3.5 درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری در این دوره در بلژیک 5.8 درصد و در فرانسه 7.9 درصد بوده است. در بین کشورهای غیر اتحادیه اروپا ، نرخ بیکاری ایسلند 7.2 درصد است.

تا پایان این ماه ، 2 میلیون و 951 هزار جوان بیکار زیر 25 سال در اتحادیه اروپا وجود داشتند که 2 میلیون و 373 هزار نفر آنها ساکن منطقه یورو بودند. در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته ، نرخ بیکاری جوانان در اتحادیه اروپا 0.2 درصد و در منطقه یورو 0.1 درصد کاهش یافته است.

منطقه یورو شامل 19 کشور: بلژیک ، آلمان ، استونی ، ایرلند ، یونان ، اسپانیا ، فرانسه ، ایتالیا ، قبرس ، لتونی ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالت ، هلند ، اتریش ، پرتغال ، اسلوونی ، اسلواکی و فنلاند است و آنها از خود استفاده می کنند . اتحادیه اروپا همچنین شامل 27 کشور از جمله 19 کشور عضو منطقه یورو و همچنین بلغارستان ، مجارستان ، لهستان ، دانمارک ، سوئد ، کرواسی ، جمهوری چک و رومانی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا