اقتصادی

تورم اروپا منفی ماند – دیباروز

نرخ تورم متوسط ​​در کشورهای عضو منطقه یورو همچنان منفی است.

طبق گزارش مرکز آمار اتحادیه اروپا ، متوسط ​​نرخ تورم در 19 کشور عضو منطقه یورو در دوازده ماه منتهی به ماه نوامبر ، 0.1 درصد از یک رقم مشابه به 0.3 درصد منفی در 12 ماه منتهی به ماه نوامبر کاهش یافت ، تا اینکه تورم به 0.3 درصد کاهش یافت. . بیشتر از هدف 2٪ تعیین شده توسط بانک مرکزی در منطقه دور می شود. در سطح اتحادیه اروپا ، میانگین نرخ 0.2٪ بود که نسبت به ماه قبل 0.1٪ کاهش داشت.

خدمات و غذا هر دو در بین گروه های مختلف با تورم 0.36٪ پیشتاز بودند و تورم انرژی منفی 0.82٪ بیشترین تأثیر را در کاهش تورم داشت. تورم کالاهای صنعتی در مدت زمان منفی 0.07٪ بود.

بانک مرکزی اروپا برای تقویت اهداف خود هدف تورمی 2٪ تعیین کرده است و نگه داشتن تورم در این سطح برای رئیس جمهور جدید بانک ، کریستین لاگارد دشوار خواهد بود. بانک مرکزی اروپا قرار است ماهانه 20 میلیارد یورو اوراق قرضه دولتی خریداری کند تا زمینه رشد اقتصادی بیشتر در منطقه یورو فراهم شود.

در میان کشورهای منطقه یورو ، بیشترین نرخ تورم در لهستان با 3.7 درصد و پس از آن مجارستان و جمهوری چک با 2.8 درصد و رومانی با 1.7 درصد قرار دارند. از طرف دیگر ، یونان با منفی 2.1 درصد کمترین نرخ تورم و پس از آن استونی با منفی 1.2 درصد و قبرس با منفی 1.1 درصد قرار دارند.

از طرف دیگر ، در این دوره ، نرخ تورم در بلژیک 0.2٪ ، در آلمان 0.7٪ منفی ، در فرانسه 0.2٪ و در ایتالیا 0٪ بود. در میان کشورهای غیر اتحادیه اروپا ، تورم در انگلیس 0.3٪ و در سوئیس منفی 2.8٪ است.

منطقه یورو شامل 19 کشور است: بلژیک ، آلمان ، استونی ، ایرلند ، یونان ، اسپانیا ، فرانسه ، ایتالیا ، قبرس ، لتونی ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالت ، هلند ، اتریش ، پرتغال ، اسلوونی ، اسلواکی و فنلاند. آنها از خودشان استفاده می کنند. اتحادیه اروپا همچنین شامل 27 کشور از جمله 19 عضو منطقه یورو به علاوه بلغارستان ، مجارستان ، لهستان ، دانمارک ، سوئد ، کرواسی ، جمهوری چک و رومانی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا