اقتصادی

نفتکشهای ایرانی حامل سوخت به دریای کارائیب رسیدند

آمارهای پالایشگاه IQ نشان می دهد ناوگان پنج تانکر سوخت ایران که به ونزوئلا نزدیک می شوند در حال نزدیک شدن به دریای کارائیب هستند و پیش بینی می شود روز یکشنبه در آبهای آمریکای جنوبی باشد.

به گزارش “دیباروز” ، طبق اعلام دولت ایران و ونزوئلا ، طبق گفته دولت ایران و ونزوئلا ، حدود 1.3 میلیون بشکه بنزین و آلکیلیت به ونزوئلا ارسال شده است.

این صادرات باعث ایجاد نزاع دیپلماتیک بین ایران و ونزوئلا با ایالات متحده شد و تحریم هایی را برای اعضای اوپک اعمال کرد. یک مقام ارشد آمریکایی به رویترز گفت واشنگتن در نظر دارد گزینه های موجود را در پاسخ به این اقدام بررسی کند.

ایالات متحده اخیراً با اشاره به افزایش عملیات ضد مواد مخدر ، حضور دریایی خود را در دریای کارائیب افزایش داد ، اما سخنگوی پنتاگون ، جاناتان هافمن روز پنجشنبه گفت که وی از هیچ عملیاتی در رابطه با محموله های ایرانی خبر ندارد.

وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد ارتش این کشور پس از ورود به منطقه اقتصادی انحصاری در ونزوئلا با تانکرهای ایرانی همراهی خواهد کرد.

به گزارش سرویس ایرانیان در RFE / RL ، تانکر فورچون که در حال پرواز به پرچم ایران است ، پنج تانکر نفتی ایرانی است که با سوخت به ونزوئلا حمل می کنند که روز جمعه به دریای کارائیب نزدیک می شوند. پس از عبور از کانال سوئز ، این ناو با سیگنال ماهواره ای روشن شروع می شود و چهار کشتی دیگر نیز در همان مسیر فورچون در اقیانوس اطلس دنبال می کنند.

ونزوئلا به دلیل عرضه کافی از پالایشگاه های دولتی دولت PDVSA با کمبود بنزین روبرو است و به دلیل کمبود سوخت ایستگاه های سوخت این کشور برای چند هفته تقریباً بسته شده است. پالایشگاه های PDVSA با ظرفیت تولید 1.3 میلیون بشکه در روز ، با حدود 10 درصد از ظرفیت خود تا ماه مارس در حال اجرا هستند.

طبق گفته خودی PDVSA ، اکنون تولید بنزین این شرکت محدود به فیلتر AMOVA است ، اما بیشتر سوخت تولید شده کمی اکتان است زیرا بیشتر واحدهای آلکیللاسیون خراب است. واردات آلکیل ممکن است کیفیت بنزین داخلی را بهبود بخشد.

ونزوئلا قبل از شیوع coronavirus و اقدامات قرنطینه ، روزانه 170،000 بشکه بنزین مصرف می کرد. به دلیل داشتن سهمیه ، میزان فروش سوخت در کارخانه ها به حدود 40،000 بشکه در روز کاهش یافت.

بیش از یک دهه سوء مدیریت و کمبود نیروی انسانی به همراه تحریم های ایالات متحده که از سال 2019 آغاز شد ، واردات محدود بود و پالایشگاه های ونزوئلا را بهم ریخت. چند هفته پیش یک محموله تجهیزات با هواپیما از ایران به ونزوئلا ارسال شد تا تعمیرات آغاز شود.

چند روز پیش ، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در لیست سیاه یک شرکت چینی قرار داد که قطعات فیلتر را تهیه کرده بود و چین این واکنش را غیرقانونی توصیف کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا