اقتصادی

نفت یک درصد ارزان شد

قیمت جهانی نفت دیروز به دلیل احتمال افزایش عرضه در بازار جهانی با توافق بین تولیدکنندگان اوپک و افزایش ذخایر سوخت ایالات متحده ، روند نزولی خود را ادامه داد و حدود یک درصد کاهش داشت.

در معاملات الکترونیکی بورس کالای نیویورک ، نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر 59 سنت یا 0.8 درصد کاهش یافت و به 74.17 دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه اوت 62 سنت یا 0.9 درصد کاهش یافت و به 72.51 دلار در هر بشکه رسید.

روز چهارشنبه هر دو شاخص بیش از 2٪ سقوط کردند پس از خبر رسیدن عربستان سعودی و امارات به توافق ، راه را برای افزایش عرضه در بازار و مهار رشد قیمت هموار کردند.

آواتار ساندو ، تاجر ارشد کالاها در فیلیپ فیوچرز در سنگاپور ، گفت: “بازار هیچ خطری ندارد.” قیمت ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است ، بنابراین ممکن است معامله گران بخواهند قبل از اتمام معاملات وجوه خود را برداشت کنند.

مذاکرات اوپک و متحدانش در اوایل ماه جاری به دلیل مخالفت امارات متحده عربی با پیشنهاد تمدید محدودیت عرضه تا پایان سال 2022 به شکست انجامید.

ادوارد مویا ، تحلیلگر OANDA ، در یادداشتی نوشت: “نهایی شدن معامله زمان بر است ، اما به نظر می رسد این امر به امارات متحده عربی اجازه می دهد سال آینده نفت بیشتری تولید كند.” به نظر می رسد اوپک پلاس برنامه ای برای افزایش تولید دارد و با افزایش تقاضا در بازاری که کمبود آن وجود دارد ، این خبر خوبی است.

عامل دیگری که به کاهش قیمت نفت کمک کرد ، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده است که برای هشتمین هفته متوالی کاهش ذخایر نفتی را نشان داد ، اما با وجود کاهش نرخ استفاده از پالایشگاه ها ، ذخایر سوخت بنزین و مقطر رشد کردند.

به گفته مویا ، کاهش شدید موجودی نفت تاثیری در افزایش قیمت ها نداشت زیرا تاجران بر رشد کلی موجودی نفت از اوایل ماه ژوئن تمرکز کردند.

اما چین ، بزرگترین واردکننده روغن جهان ، گفت که حجم تصفیه روغن در پالایشگاه های این کشور در ماه ژوئن به یک رکورد جدید رسید و فشار رو به پایین بر قیمت نفت را کاهش داد.

به گفته رویترز ، احتمال بازگشت سریع نفت ایران به بازارهای جهانی نیز با به تعویق انداختن مذاکرات هسته ای که تا اواسط ماه آگوست از سر گرفته نمی شود ، ضعیف شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا