اقتصادی

نهضت بیمه در لرستان جدی گرفته شود

دیباروز/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: نهضت بیمه در استان جدی گرفته شود.

سید عماد شاهرخی چهارم دی ماه درجلسه هم‌اندیشی بیمه محصولات کشاورزی لرستان اظهار کرد: مراکز جهاد کشاورزی خرم‌آباد دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه نیروی انسانی هستند که باید از این عناصر فنی وعلمی جهت توسعه بخش کشاورزی استفاده بیشتری کرد.

وی در ادامه به عوامل مهم توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: سه عامل در حوزه توسعه و پیشرفت کشاورزی تاثیرات مهم و بنیادینی دارد این عوامل علم، تولید و امنیت است که هرکدام ظرفیت‌های برای توسعه محسوب می‌شود و به کاربردن آن در امر توسعه می‌تواند شاهد توسعه متوازن در بخش کشاورزی باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: کل تولیدات بخش کشاورزی ۱۲۵ میلیون تن است و در این الگوی کِشتی که پیش‌بینی شده اگر به درستی اجرا شود تا سال زراعی ۱۴۰۴ ـ ۱۴۰۵، تولید ما به ۱۵۰ میلیون تن یعنی ۲۱ درصد افزایش تولید می‌رسد.

شاهرخی تصریح کرد:در راستای افزایش بهره‌وری و کیفیت در محصولات کشاورزی به این باور هستیم که کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها یک حلقه علمی را ایجاد کنند تا بتوانند با برنامه مدون حرکت کنند و با اساتید و محققین ارتباط سازنده برقرار کنند.

وی به بیان اینکه بیمه کردن محصولات کشاورزی باعث کاهش ریسک خسارات در محصولات کشاورزی می‌شود، گفت: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به همراه مراکز جهاد کشاورزی استان‌ها مسئله بیمه کردن محصولات کشاورزی را بسیار جدی بگیرند و در جهت آگاهی، ترغیب و تشویق کشاورزان تلاش کنند تا محصولات کشاورزی خود را بیمه و از خسارات احتمالی جلوگیری شود.

این مقام مسئول یادآور شد: همه ما باید نهضت بیمه در استان را جدی بگیریم و همانند کشت‌های قراردادی و دیگر محصولات رتبه‌های خوبی درسطح کشوری کسب کنیم.

شاهرخی اضافه کرد: تاکنون فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده اما باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد تا شاهد کسب رتبه خوبی دراین بیمه محصولات کشاورزی در کشور باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا