عمومی

توسعه باغات لرستان در سطح ۵۰۰ هکتار/۱۴۰هزار اصله نهال توزیع میشود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، جواد صالحان با اشاره به کاشت نهال در 500 هکتار از اراضی شیب دار لرستان گفت: 140 هزار اصله نهال به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

توسعه باغات لرستان در سطح 500 هکتار

وی گفت: “مساحت برنامه توسعه باغات در سال جاری حدود 500 هکتار است ، علاوه بر این ، با هدف بهسازی ، احیا و احیای باغات در استان ، حدود 360 هزار اصله نهال است.” برای اپل آنها تهیه و دارای گواهی بهداشت هستند زیرا در برخی از باغهای قدیمی که شرایط فنی و اولیه را ندارند نیاز به واردات نهال سازگار و مطلوب با پتانسیل بالا است و این نهالها با نظارت کامل سازمان تولید و تهیه می شوند. کیفیت لازم را دارند و با منطقه سازگار هستند.

وی با بیان اینکه نهال های تهیه شده دارای گواهی بهداشت هستند و تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تولید و تأیید می شوند ، افزود: به این ترتیب نهال ها با قیمت مصوب و به صورت فنی در اختیار متقاضیان قرار می گیرند. امور ، مشاوره ، آموزش و خدماتی که ما ارائه می دهیم.

ایجاد پارک در زمینی به مساحت 7000 هکتار از زمین های شیب دار

جهاد کشاورزی لرستان ، عامل بهبود تولیدات گیاهی گفت: “توسعه باغات گردو یکی از اولویت های ما در استان است و در این راستا قصد داریم 117 هکتار پیاز و هرس را در باغات گردوی استان کار کنیم که تقریباً رایگان. برای مزارع و هزینه در صورت موافقت کشاورز ، جهاد کشاورزی پرداخت خواهد کرد.

صالحیان با اشاره به حاصلخیزی خاک و وضعیت بارندگی در لرستان ، اظهار داشت: یکی از اولویت های ما در اداره باغبانی شهرستان کاشت باغات در زمین های شیب دار که واقعاً به آب کمتری نیاز دارند ، در زمین های شیب دار برای استقرار اولیه نهال است. 2 تا 3 سال اول در تابستان نیاز به آبیاری دارد و سپس این باغها نیازی به آبیاری ندارند.

وی افزود: “با توجه به اینکه از نظر میزان بارندگی در تابستان مشکل داریم ، توانایی حفظ توسعه پارک ها در اراضی شیب دار وجود دارد. ما این برنامه را سه تا چهار سال و تاکنون حدود 7000 هکتار داشته ایم.” باغ در زمین شیب دار کاشته شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی در سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال ما برنامه توسعه باغبانی در اراضی شیب دار و برنامه ریزی برای کشت این باغات در اراضی ملی و استثنائات را دنبال می کنیم.

فعالیت 11 مرکز توزیع نهال

“در قلمرو ملی ، با توجه به پرونده هایی که تشکیل شده است و متقاضیان ما ، انتظار می رود که در زمین های ملی که شرایط خاص خود را در بحث حمل و نقل و منابع طبیعی دارند ، حدود 1000 هکتار کشت باغ وجود داشته باشد. صالحان گفت.

صالحیان افزود: “با توجه به شرایط آب و هوایی ، حاصلخیزی خاک و بارندگی در استان که تقریباً معادل سالانه 500 میلی متر است و از طرف دیگر وجود اراضی شیب دار و مناطق کوهستانی ، زمینه توسعه باغ ها وجود دارد. زمین ، این یکی از برنامه های ما برای امسال است و اکنون برای حدود 500 هکتار از این زمین ، کارهای عملیاتی از جمله حفر چاه و تهیه نهال آماده شده است.

وی گفت: در صحبت در مورد حفاری ، قیمتی که باید تحمل کنیم نصف قیمت است ، یعنی هر هزینه ای که نصف آن باشد جهاد کشاورزی به صورت یارانه به او کمک می کند و مابقی را وی پرداخت می کند. کشاورز.”

عامل جهاد کشاورزی برای توسعه تولیدات گیاهی در روستان گفت: فقط 5 نوع نهال زیتون ، انجیر ، بادام ، انگور و نهال پسته برای اراضی شیب دار تهیه شد.

صالحیان خاطرنشان کرد: نهال مرکبات ، انار. مغز میوه شامل هلو ، زردآلو و آلو. شلیل ، گردو ، گیلاس ، سیب و گلابی نیز برای باغ های استان تهیه شد.

وی افزود: “ما در شهرهای استان حدود 11 مرکز توزیع نهال داریم که با کشاورزان همکاری می کنند و این مراکز نهال را در اختیار کشاورزان قرار می دهند.”

دکمه بازگشت به بالا