عمومی

توسعه بیجار با افزایش تولیدات کشاورزی محقق می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، وی عصر دوشنبه در جلسه شورای کشاورزی فرمانداری بیجار ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، فرماندار ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، مدیر شعب بانک کشاورزی ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ، نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و نماینده شرکت کرد. سازمان های بخش کشاورزی در بیجار برگزار شد.

علی اکبر فرماغانی در این جلسه اظهار داشت: در بحث تخصیص آب کشاورزی به بیجار ظلم شده است ، اگر 300 هزار هکتار زمین در این شهر داشتیم اما فقط 8000 هکتار از اراضی ما روایت می شود.

وی افزود: “کودها و بذرها باید به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد و برای تهیه تراکتور باید سهم لگر افزایش یابد.”

فرماندار بیجار گفت: تهیه بذر و کود به موقع ، آزاد سازی ثروت ماهی در شهرستان ، اختصاص آب و جلوگیری از بسته شدن چاه های آب چهار خواسته اساسی بیجار است.

همچنین ، نمایندگان سازمان های کشاورزی در بیجار به مشکلات در زمینه کشاورزی اشاره کردند.

جلوگیری از چرای بی رویه و تخریب مراتع ، اجبار بیمه دام برای دریافت سهمیه از نهاده های دامی ، اخذ قیمت آب از طریق آبهای سرزمینی از مرغداران ، موانع مدرن سازی ابزارهای کشاورزی ، مشکل برق در شیلات زباله و ارائه ضمانت نامه های بانکی برای اخذ تسهیلات ، وقت گیر اصلاح اسناد کشاورزی یکی از نگرانی های مطرح شده در این نشست بود.

زاکارینژاد معاون بهبود تولیدات محصولات جهادی جهاد کشاورزی در این جلسه گفت: “اگر می خواهیم استان را توسعه دهیم ، باید در بودجه 1400 امکانات مهمتری در نظر گرفته شود و اشتغال و مکانیزاسیون پایدار روستایی در نظر گرفته شود.”

وی افزود: “علاوه بر توجه به سرمایه در گردش واحدهایی مانند مرغداری ها ، باید به توسعه بخش زنبورعسل نیز توجه شود زیرا توسعه این بخش به آب و خاک بستگی ندارد و هیچ گونه فشاری بر منابع وارد نخواهد شد.”

وی ادامه داد: “در حال حاضر 100٪ ورودی بخش مرغداری از طریق این سیستم تأمین می شود و طی دو ماه آینده ، بخش دام نیز می تواند از این سیستم بهره مند شود.”

زکری نژاد ضمن اعلام توزیع 2705 تن انواع نهاده ها در شهر بیجار گفت: تمرکز بر روی واحدهای نیمه صنعتی و روستایی که سبوس ندارند نیز توزیع می شود.

وی به کشاورزان استانداری توصیه کرد که همزمان با تولید گندم جو مورد نیاز دام استان را نیز پرورش دهند زیرا این بخش خریدار محصولات آنها خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا