نکته بسیار مهم در ساخت میز کارشناسی و اداری

پس از تاسیس یک شرکت یا یک اداره، مطمئنا اولین کاری که باید انجام شود، خرید و یا سفارش میز و صندلی های مخصوص است. هر اداره یا شرکت با توجه به نوع دیزاین و دکوراسیون محیط میز یا های مخصوص خود را تهیه می کنند. میز و صندلی جدای از این که کار  کارمندان را راه می اندازد، تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون شرکت یا اداره می گذارد. شاید بارها به اداره های مختلف یا شرکت های به خصوص رفته باشید.مطمئنا شما نیز اولین چیزی که می بینید میز و صندلی، نوع چینش و نوع متریال آنها است. پس می توانید درک کنید که این وسایل تا چه حد مهم و تاثیر گذار هستند. ما در این مقاله به بررسی این مسئله می پردازیم و در مورد و نوع ساخت میز و صندلی کارشناسی و اندازه های آن ها صحبت خواهیم کرد.

A very important point in making a professional and administrative desk

میز کارشناسی یا  اداری چیست؟

میز یک سطح صاف و مسطح است که دارای پایه، کشو و امکانات مختلف دیگر است. معمولا این میز ها در شرکت ها، اداره ها و مراکز دیگر برای مطالعه، کار با وسایل الکترونیکی یا نقشه کشی و یا انجام دادن برخی تعمیرات یا کارهای اداری مورد استفاده قرار می گیرند. میز ها به صورت یکسان نیستند و هر کدام با توجه به نوع سلیقه و نوع دکوراسیون ممکن است متغیر باشند. میز های اداری انواع مختلفی دارد، میز هایی که ساده و بدون هیچ نوع کشویی هستند یا میز هایی که دارای کشو های قفل دار و یا میزهایی که مخصوص کار با کامپیوتر و لپ تاپ هستند. باید کمی رسمی تر و حرفه ای تر از میز های دیگر سفارش داده شود. در واقع باید بدانید که میز و صندلی ها به عنوان اعتبار  شرکت یا اداره شما هستند و باید در انتخاب آن حرفه ای و با دقت عمل کنید در ادامه پیرامون متریال در ساخت میز کارشناسی صحبت خواهیم کرد.

طراحی و ساخت میز کارشناسی و اداری

در اداره ها و شرکت ها کارمندان ساعت ها پشت میز می نشینند و کار می کنند، در نتیجه باید آنقدر میز و یا و خوب باشد تا افراد دچار خستگی و یا ناراحتی های جسمانی نشوند. در این بخش به مواردی که باید در طراحی و ساخت میز های اداری لحاظ شود، صحبت می کنیم.

متریال در ساخت میز کارشناسی

میز ها معمولا دارای متریال مختلفی هستند که با توجه به نوع سلیقه و یا دیزاین یک اداره یا شرکت ممکن است انتخاب شوند. میز ها دارای سه متریال مختلف هستند:

  • میز چوبی
  • میز فلزی
  • میز لمینیت

میز کارشناسی و اداری چوبی

شاید وقتی صحبت از میز می شود اولین چیزی که به ذهن شما می رسد میز هایی از جنس چوب هستند. میز های چوبی یک ابهت خاصی را می تواند به محیط ببخشد و قدرت و اقتدار شرکت را به رخ بکشد. انتخاب یک میز چوبی برای محیط می تواند سبک کلاسیک را در ذهن تداعی کند. معمولا میز های چوبی گران تر می باشند، زیرا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این کیفیت بالا ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد. میز های چوبی معمولا  از چوب درخت های متفاوتی  از جمله چوب گردو، افرا، گیلاس و بلوط ساخته می شوند که این چوب ها جزو با کیفیت ترین نوع چوب ها هستند.

میز کارشناسی و اداری فلزی

میز های فلزی میزهایی هستند که دارای سطح  و پایه های فلزی هستند. استفاده از این نوع میز سبک مدرن را در ذهن تداعی می کند و اگر علاقه دارید محیط اداری تان یک محیط به روز و مدرن جلوه کند می توانید از این متریال استفاده کنید. میز های فلزی با دوام هستند و می توانند ظاهر خوبی را به محیط اداره ببخشند. این نوع میز ها چون از جنس فلز هستند، به آسانی تمیز می شوند و هرنوع آلودگی بر روی آنها با یک شست و شوی ساده از بین می رود. این میز ها هم با توجه به متریالی که دارند سالهای زیادی می توانند دوام بیاورند.

میز کارشناسی و اداری لمینیت

شاید جلوه  و زیبایی که میز لمینیت به محیط می دهد بیشتر از میز های چوبی نباشد، اما کمتر از آن هم نیست. در دست شما برای انتخاب نوع و سبک ساختاری آن بازتر است  و استایل جالبی را به محیط اداری می بخشد. میز های لمینیت نیز طرفداران خاص خود را دارند و یک نوع میز پرکاربرد با کیفیت است.

ابعاد استاندارد در ساخت میز کارشناسی و اداری

اولین چیزی که باید قبل از سفارش میز ها بدانید این است که چگونه میز را اندازه گیری کنید؟ زیرا این امر بر نحوه اندازه گیری فضای موجود در اداره تاثیر  می گذارد. غالبا مردم بین عرض و عمق و ارتفاع دچار اشتباه می شوند و در نهایت یک میز اشتباه را خریداری می کنند.

شکل میز اداری

انتخاب شکل یک میز بستگی به نوع کاری که انجام می دهید، دارد. نمی توان همه میز هارا با هم یکی دانست و از آن استفاده کرد. مثلا شرکت های مهندسی و نقشه کشی نباید از میز های کوچک و مربعی شکل استفاده کنند، میز های آنها باید بزرگ و عریض باشد تا بتوانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی کار خود را انجام دهند.

کیفیت میز کارشناسی و اداری

میزی که می سازید یا تهیه می کنید باید یک میز با کیفیت باشد. مهم نیست که نوع فعالیت اداره شما به چه شکل است، تنها چیزی که مهم است استحکام و کیفیت بالای میزی است که انتخاب می کنید. میز باهر یک از اتاق های اداری نیاز دارند تا به میزهای اداری همچون میز کارمندی مجهز باشند. بنابراین باید میزی را انتخاب کرد که براساس استانداردها و مشخصات خاصی طراحی شده باشد تا کارمندان بتوانند به راحتی و آسایش خیال ساعت های طولانی پشت میز کار خود نشسته و به امور اداری بپردازند و بدنشان آسیبی نبیند. رعایت یک سری اصول از جمله اصول ارگونومی در طراحی میزهای کارمندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به همین خاطر قصد داریم تا بیشتر درباره نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی در این مقاله به شما صحبت کنیم.

همانطور که می دانید برای طراحی هر یک از مبلمان اداری باید اصول و استانداردهای مشخص شده رعایت شود. بنابراین شما دوستان عزیزی که قصد خرید میز کارمندی یا هر یک از تجهیزات اداری را برای دفترکار خود دارید باید به خوبی بدانید که برای طراحی این تجهیزات نیاز به رعایت چه اصولی می باشد؟! از مهمترین اصول و نکاتی که در مورد اصول طراحی میز کارمندی باید نسبت به آن مطلع باشید موارد زیر می باشند که ما، درباره هر یک از آن به طور مختصر اطلاعاتی را شرح داده ایم.

  • دقت به ارگونومی بودن میز
  • دقت به متریال های میز
  • سایز و ارتفاع مناسب قد کارمندان
  • قابلیت تغییر سایز پایه های میز
  • سایز صفحه رویی میز
  • دقت به مدل های متنوع میز

دقت به ارگونومی بودن میز

اولین و مهمترین نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی که باید بدانید، دقت داشتن به ارگونومی بودن میز کارمندی است که انتخاب می کنید. دقت داشته باشید که استاندارهای اندازه و ابعاد باید توسط تولیدکنندگان تجهیزات اداری به خوبی در میز انتخابی رعایت شده باشد زیرا که این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. برخی از تولیدکنندگان متاسفانه با این استانداردهای اصول طراحی چندان آشنا نمی باشد. این افراد باید قبل از طراحی و ساخت میز کارمندی استانداردها و ارگونومی بودن میز را شناسایی کرده و برای طراحی کردن آن این اصول را لحاظ کنند.

دقت به متریال های میز

دقت به متریال میز کارمندی نکته و مسئله مهم بعدی می باشد که بسیار مورد استفاده می باشد. شما به عنوان تولید کننده برای اینکه بخواهید میز کارمندی را طراحی کنید باید از بهترین متریال ها در ساخت و طراحی آن ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که متریال هایی که برای این کار انتخاب و استفاده می کنید باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا مقاومت و ساختار میز کارمندی را افزایش دهد. میزها اداری که با متریال مناسب و با کیفیت ساخته و طراحی می شود از طول عمر بیشتری برخوردار می باشند.

سایز و ارتفاع مناسب قد کارمندان

یکی دیگر از نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی، توجه به سایز و ارتفاع مناسب قد کارمندان می باشد. اگر در صدد هستید تا میز کارمندی مناسب و استانداردی را طراحی کنید بهتر است که به اندازه قد کارمندان هم توجه داشته باشید. برخی افراد دارای قد بلند هستند و باید برای آن ها میزهایی را انتخاب کرد که ویژگی و مشخصات خاصی دارند. برخی دیگر هم دارای قد متوسط یا کوتاه می باشند بنابراین برای اینکه بازدهی بهتری داشته باشند باید میز آن ها به گونه ای طراحی شود که استانداردهای لازم در آن رعایت شده باشد. توجه به قد کارمندان در طراحی و ساخت میز کارمندی بسیار دارای اهمیت می باشد.

قابلیت تغییر سایز پایه های میز

نکته مهم بعدی که در اصول طراحی میز کارمندی از اهمیت زیادی هم برخوردار می باشد این است که سایز پایه های میز را بتوان تغییر داد. خیلی از تولیدکنندگان هستند که تجهیزات اداری خود را به گونه ای طراحی می کنند که براساس استانداردهای مشخص این قابلیت را در اختیار کارکنان قرار دهند که بتوانند با توجه به شرایط خود پایه میز و صندلی کارمندی خود را تنظیم کنند.

سایز صفحه رویی میز

اندازه و سایز صفحه روی میز کارمندی، یکی از نکاتی است که باید در زمان طراحی میز به آن دقت داشته باشید. برخی از میزهای کارمندی که در اندازه های بزرگ طراحی و ساخته شده اند باعث می شوند که کارمندان به سختی بتوانند وسایل خود را از روی آن ها بردارند. این مدل میزها برای استفاده روزانه کارمندان گزینه چندان مناسبی نمی باشند. با این حساب باید اندازه و سایز صفحه روی میز به گونه ای طراحی شود که کارمندان به راحتی به وسایل خود دسترسی داشته باشند.

دقت به مدل های متنوع میز

آخرین مورد از نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی، دقت به مدل میز کارمندی می باشد. همانطور که مطلع هستید مبلمان و تجهیزات ادرای، دارای سبک ها و طرح های متنوع بسیاری می باشند که میز کارمندی هم از این قاعده مستثنا نمی باشد. هر یک از این میزها دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی می باشند که باید به خوبی درباره آن ها قبل از هر اقدامی برای خرید اطلاع داشته باشید. میزهای کارمندی که در سایزهای بزرگ طراحی و ساخته شده اند برای اتاق مدیریت گزینه مناسبی می باشند و میزهای کوچکتر بهترین گزینه به عنوان میز کارمندی می باشد.

در نهایت اینکه

آنچه به عنوان حُسن ختام نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی می خواهیم عنوان کنیم این است که، آنچه که در طراحی مبلمان اداری و میز کارمندی دارای اهمیت زیادی می باشد قیمت میز است که براساس استانداردهای رعایت شده در آن ها تعیین می شود. میزهایی که اصول ارگونومی در طراحی و ساخت آن ها رعایت شده است به مراتب قیمتی بالاتر از میزهایی دارند که این اصول در طراحی آن ها رعایت نشده.

سوالات مربوط به نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی

  1. کدام میز کارمندی می تواند در برابر ستفاده روزانه مقاومت بالایی داشته باشد؟
    یک میز اداری با طراحی خوب و باکیفیت با دقت طراحی شده است، محکم ساخته شده است و می تواند در برابر استفاده روزانه مقاومت کند.
  2. پنج ویژگی فیزیکی یک میز چیست؟
    رنگ، شکل، اندازه، بافت، حجم و جرم تعدادی از خواص فیزیکی میز هستند.
  3. میز اداری استاندارد چیست؟
    ابعاد استاندارد میز 48، 60 و 72 اینچ عرض به علاوه 24، 30 و 36 اینچ عمق است. خوب است توجه داشته باشید که عمق استاندارد میز ممکن است به میزان قابل توجهی متفاوت باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که متناسب با فضای خود یکی را انتخاب کنید.

ید تحمل وزن بالا را داشته باشد و بتواند سالهای متمادی را دوام بیاورد.

دکمه بازگشت به بالا