اقتصادی

هزینه تولید گوساله کیلویی ۴۴ هزار تومان/فروش کیلویی ۳۸ هزار تومان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از رادیو اقتصاد ، سید احمد مقصدی گفت: بخشی از ورودی دام با ارز 4200 تومانی وارد کشور می شود. متأسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون ، بانک مرکزی نتوانسته است ارز مورد نیاز برای واردات این ورودی ها را به طور کامل تأمین کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی گاوداران ایران گفت: متأسفانه حداکثر ارز دولتی که در این مدت توانسته وارد کند ، واردات 4 کالا از جمله کنجاله سویا و وعده های غذایی است. کانولا، عرضه ذرت و جو حدود 56 درصد بود.

وی افزود: “در حال حاضر دامداران بخش گاو شیری 35٪ و در بخش گاو كمتر از 10٪ می توانند نهاده های مورد نیاز خود را با قیمت دولتی و مابقی را از بازار آزاد با قیمت بالا بدست آورند.”

مقصدی گفت: در حال حاضر تولید هر کیلوگرم گوشت گاو زنده سنگین برای کشاورزان 44 هزار تومان است زیرا بیشتر نهاده های مورد نیاز با قیمت بازار آزاد تأمین می شود.

وی همچنین به انباشت دام در کشور اشاره کرد و گفت: طبق گفته مقامات دولتی سالانه 900 هزار تن گوشت قرمز در کشور مصرف می شود که 870 هزار تن آن به صورت محلی تولید می شود و مابقی آن باید وارد شود.

رئیس هیئت مدیره سندیکا اوداران ایران افزود: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت دام در کشور ، صادرات دام زنده از سال 1997 ممنوع است.

وی گفت: “طبق آمار و اطلاعات مسئولان بخش دولتی ، کمبود گوشت قرمز در کشور 30 ​​هزار تن است که متاسفانه سال گذشته علاوه بر 170 هزار تن گوشت منجمد وارد کشور شد که بیشتر آنها 4200 تومان است.

مقصدی افزود: “ممنوعیت صادرات باعث شد دام در دست صاحبان دام باقی بماند و از طرف دیگر ، واردات بیش از نیاز کشور به گوشت است که تقاضای بازار را کاهش می دهد. نتیجه این بود که خرید دام وجود ندارد.”

وی گفت ، اگر دولت امروز می خواهد گوشت برزیلی وارد كند ، باید كیلوگرم 140 هزار تومان برای آن بپردازد ، بنابراین دولت پیشنهاد می كند گوشت گرم بدون استخوان داخلی با كیفیت بالا را با 10 درصد كمتر از قیمت گوشت منجمد برزیلی خریداری كند.

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی گاوداران ایران گفت: اگر ستاد تنظیم بازار به شرکت پشتیبانی امور دام اجازه دهد گوشت گاو تولید داخل را به طور مداوم و نه به صورت مقطعی خریداری کند ، این امر منجر به تعادل در بازار می شود ، یعنی محصول تولید می شود. مصرف کننده گوشت مورد نیاز خود را با قیمت مناسب خریداری و مصرف خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا