هفت ویژگی انسان توسعه‌نیافته – دیباروز

هفت ویژگی انسان توسعه‌نیافته - خبرآنلاین

1- انسان عقب مانده ، حتی اگر بسیار باهوش و تحصیل کرده باشد ، معمولاً از خرد انتقادی به اندازه کافی استفاده نمی کند یا کاملاً از آن بی فایده است و آن را نمی یابند.

2. شخص عقب مانده با سیاست و از بین رفتن ایدئولوژی ها پیوند خورده است. مهم نیست که به کدام سیاست یا ایدئولوژی اعتقاد دارد ، زیرا او پیرو هر سیاستی و طرفدار آن است و هیچ پایه ای برای پیروان و طرفداران وی وجود ندارد. به همین دلیل است که او ممکن است آزادی بیان را ستایش کند و در اخلاق خود سرسخت و حتی خشن باشد.

3. یک فرد عقب مانده ممکن است از هوش درخشان برخوردار باشد ، به خوبی درس بخواند و دانشمند شود ، اما در دنیای توسعه نیافته ، آنچه را که انتظار دارد انجام نمی دهد ، زیرا در این دنیا ، حساب و کتاب مختل می شود. یک فرد عقب مانده یک فرد باتجربه و تحصیل کرده نیست. او نسبت ها را نمی داند ، زمان و اندازه را نمی داند و آنچه در زمان و مکان او و به طور قیاس انجام نشود ، مثر نخواهد بود.

4- مردمان دنیای توسعه نیافته به جای جستجوی راه درست و رفتار شایسته ، رفتار و کردارهای طبیعی خود را بالاتر از هر رفتاری می دانند و آن را با شدت و شدت توجیه می کنند.

5- فرد عقب مانده تازه وارد نیست و به هیچ یک از جهان های باستان تعلق ندارد و مشکلی برای حل مشکل ندارد و یا اگر مشکلی دارد بیشتر آنها در جاهای دیگر و برای دیگران تربیت شده اند و او فکر می کند این مسائل را مشکلات خودش می داند و دنیا خودش را می شناسد.

6. انسان عقب مانده ، زیرا از زمان و تاریخ فراتر رفته است ، از امکانات و گزینه های بسیار محدودی برخوردار است. اگر او از احتمالات آگاهی ندارد ، به این دلیل است که هیچ افقی در مقابل او نیست که در آن امکانات ظاهر شود.

7- عقب مانده ستمگر تاریخ است. به درستی گفته می شود که توسط نیروهای استعمار مورد آزار و اذیت قرار گرفت ، اما صحیح تر این است که آزار و اذیت جهان عقب مانده بیش از آزار و اذیت استعمارگر است. آیا مردم دنیای توسعه نیافته روی زمین نفرین شده اند و راهی برای زندان عقب مانده ندارند؟

دکمه بازگشت به بالا