اقتصادی

همکاری دو مرکز تحقیقاتی در زمینه توسعه سیستم‌های هشدار مخاطرات

طی این مراسم ، تفاهم نامه ای بین پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در زمینه کنترل ریسک امضا شد.

با توجه به دندان های مادکتر وحید یزدانیان ، رئیس پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در مراسم امضای تفاهم نامه با مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، بر حفظ خدمات ارتباطی در وزارت ارتباطات در زمان بحران : مستقل از ماهیت فیزیکی تجهیزات و از روش های جایگزین استفاده می کند.

وی با توصیف سیستم های اعلام خطر به عنوان یکی از زمینه های همکاری مشترک با مرکز تحقیقات راه و شهرسازی ، گفت: از طریق هوش مصنوعی می توان در زمینه شبکه حسگرهای هشدار دهنده اقداماتی انجام داد. از قابلیت های ارتباطی شبکه اطلاعات هشدار سریع نیز می توان استفاده کرد.

یزدانیان استفاده از قابلیت های موسسه تحقیقات امنیتی در نظارت بر حوادث امنیتی و به اشتراک گذاری اطلاعات را به عنوان یکی دیگر از زمینه های همکاری مشترک دانست و افزود: در موسسه تحقیقات فناوری اطلاعات در زمینه ایجاد شبکه آتش نشانی هوشمند ، دستاوردهای خوبی به ویژه از زمان مطالعه موردی در جنگل های گلستان انجام شد که می تواند منطقه ای برای همکاری مشترک در نظر گرفته شود.

مدیر پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد که مرکز هوش مصنوعی همچنین در نتیجه همکاری این مرکز با دانشگاه امیرکبیر در زمینه ابررایانه سیمرغ ، زیرساخت مناسبی برای تجزیه و تحلیل داده ها ایجاد کرده است که فرصت خوبی را برای هر دو فراهم می کند. مهمانی. استفاده از این توانایی در تجزیه و تحلیل. ارائه داده ها

دکتر شکیرشی زاده ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از پیشنهادات استقبال کرده و با اشاره به حجم عظیم داده های جمع آوری شده ، امکان همکاری در سیستم های هشداردهنده و واکنش سریع در صورت وقوع زلزله را بسیار مهم دانست. میدان شتاب طیف در این مرکز از دهه 1960 تا کنون ، تجزیه و تحلیل این داده ها با استفاده از مرکز تحقیقات هوش مصنوعی به عنوان یک زمینه مهم همکاری.

وی تهدیدهای طبیعی مانند زلزله ، سیل و فرونشست را یکی از دغدغه های حفظ سرمایه کشور دانست و گفت: “قانون مدیریت بحران با در نظر گرفتن پیشینه و قابلیت های باشکوه تحقیقات فناوری اطلاعات و ارتباطات دیدگاه پیشگیرانه ای در این مورد دارد. م Instituteسسه در زمینه مدیریت ریسک. ساختارهای وزارت ارتباطات امیدواریم اقدامات پیشگیرانه را در قالب یک تفاهم نامه شاهد باشیم.

در پایان این نشست ، تفاهم نامه همکاری های پژوهشی ، آموزشی و رسانه ای بین دو طرف توسط دکتر یزدانیان ، مدیر موسسه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر شکرش زاده ، مدیر راه و مسکن امضا شد. مرکز تحقیقات توسعه شهری

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا