اقتصادی

واقعا خارجی‌ها در خوزستان خانه می‌خرند؟

دیباروز / خوزستان بله ، مسکن در اهواز و خوزستان گران است. عوامل زیادی در این هزینه بالا نقش دارد و شاید ساخت و ایجاد بزرگترین صنایع کشور در این شهر و شهرهای اطراف یکی از این دلایل باشد. اکنون طبق گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ، خوزستان بعد از تهران از نظر قیمت مسکن دومین استان گران کشور است و دلیل آن نیز سرمایه گذاری خارجی است.

به گزارش دیباروز ، محمود زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: متوسط ​​قیمت خرید و فروش هر مترمربع واحد مسکونی در کشور 15 میلیون و 200 هزار تومان است. این در حالی است که استان های تهران و خوزستان به دلیل افزایش غیر منطقی قیمت مسکن در خوزستان ، سرمایه گذاری خارجی ، به ترتیب بیشترین قیمت را دارند.

وی با بیان اینکه بین قیمت مسکن در خوزستان و سایر استان های کشور فاصله زیادی وجود دارد ، افزود: ما باید پیامدهای بالا بودن قیمت مسکن در استان خوزستان را بررسی کنیم و اینکه چه سیاست ها و زمینه های تحقیقاتی باید در این زمینه انجام شود.

بیانیه معاون وزیر واکنش های مختلفی را از جانب فعالان مسکن در خوزستان برانگیخت. از امتناع از خرید املاک و مستغلات توسط اتباع خارجی تا متوسط ​​دفتر قیمت مسکن در اهواز.

همانطور که رئیس اتحادیه مشاوران املاک الاهواز در این باره می گوید: من به عنوان رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز این تحلیل را به هیچ وجه قبول ندارم.

قنبرعلی زنگنه در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی باید همراه با اسناد باشد. طبق قانون مدنی ما خرید و فروش املاک و مستغلات به خارجی ها ممنوع است و یک فرد خارجی نمی تواند بیش از 49 درصد در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کند ، حتی برای سرمایه گذاری ، یعنی 1 + 50٪ از املاک باید در اختیار یک شهروند باشد. دلیل آن مسائل حقوقی است.

فروش اموال به خارجی ها غیرممکن است

وی افزود: “اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات در الاحواز تاکنون هیچ نظاره ای در این مورد نداشته اند و هیچ گزارشی در این زمینه به ما ارسال نشده است.” انتقال مالکیت در دفاتر اسناد رسمی انجام می شود و گزارش آن مستلزم استعلام ملک ، شهرداری و تأیید ثبت نام است که براساس کد ملی و شماره شناسنامه است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در اهواز گفت: خارجی ها چگونه این روند را طی می کنند؟ مراجعه به دفاتر اسناد رسمی ، احراز هویت و نوشتن سند روی نامه غیرممکن است و اگر این کار انجام شود ، دفاتر اسناد رسمی و سردبیر کل باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند.

وی گفت: “خرید و فروش به خارجی ها در کشور ما ممنوع است و اگر موردی در رهن و اجاره باشد ، با مجوز از نهادهای دولتی است.” اگر هر شهروند خارجی به دنبال سرمایه گذاری باشد ، باید توسط وزارت امور خارجه و م institutionsسسات مربوطه تأیید شود تا بتواند به عنوان سرمایه گذار عمل کند و اگر این کار را انجام دهد ، حداکثر 49٪ سهام قابل انتقال است و این ممنوعیت انتقال از جمله هرگونه املاک کامل است.

زنگنه افزود: “اگر پرونده ای مربوط به فروش املاک به خارجی ها باشد ، شکی نیست که این کار غیرقانونی و به اصطلاح مراحل فرعی انجام شده است.”

اقلام فروش را به خارجی ها پیشنهاد دهید تا بتوانیم با آنها مقابله کنیم

وی افزود: اگر به شبکه های خارجی نگاه کنید می بینید که همه از فروش آپارتمان در کویت ، امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج عربی و ترکیه در ازای اخذ اقامت در آن کشور خبر می دهند. در این معامله ، اگرچه سند به این خانواده اختصاص داده شده است ، اما اقامت دائمی برای آنها وجود ندارد. یعنی شخص برای گذراندن پول و سرمایه گذاری ارز در آن کشور به عنوان سرمایه گذار اقامت موقت می گیرد و در ازای آن می تواند از یک تا 10 سال در آن کشور زندگی کند ، اما به دلیل اخذ اقامت گزینه ای برای اقامت در آن کشور وجود ندارد دائمی شرایط خاص خود را دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات اهواز در خصوص اعتبار فروش املاک و مستغلات به خارجی ها در استان خوزستان گفت: “ما اطلاعیه ای در این زمینه از اتحادیه مشاوران املاک در اهواز دریافت نکرده ایم و اگر موردی باشد معاون وزیر باید آن را به ما ارائه دهد تا بتوانیم با آن مقابله کنیم.”

قیمت متوسط ​​داستان 23 میلیون

وی افزود: وی اعلام کرد که اهواز بعد از تهران گرانترین شهر ایران از نظر قیمت مسکن است و متوسط ​​قیمت هر متر مربع را 23 میلیون تومان اعلام کرد. این قیمت بر چه اساسی اعلام می شود؟

زنگنه گفت: “حرفه او باعث تورم و گرانی مسکن شده است.” قیمت املاک و مستغلات در منطقه کیانپارس اهواز ، که ثروتمندترین نقطه در استان خوزستان است ، متفاوت است. آپارتمان مناسب در کیانپارس متری 40 میلیون تومان است و در همین کیانپارس متری 15 میلیون تومان پیدا می شود.

قیمت املاک و مستغلات در مناطق مختلف اهواز

وی گفت: البته کیانبارس بهترین مکان در اهواز است. مناطق دیگر اهواز مانند زرگان ، کوچه فرهنگیان ، منبع آب ، حصیرآباد ، ملاشیه و کمپلو نیز مناطق اهواز هستند و قیمت ملک در مناطق مختلف کمتر از 10 میلیون تومان است. در مهرشهر که در پشت کیانپارس واقع شده و در حال نوسازی است ، ارتش در حال تحویل زمین با قیمت متغیر 4 تا 5 میلیون تومان در هر متر است. با محاسبه این قیمت ها ، آقای محمودزاده بر چه اساسی متوسط ​​قیمت 23 میلیون تومان را اعلام کرد؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در اهواز گفت: کیانپارس ، ثروتمندترین نقطه غربی استان خوزستان گفت. اما در مناطق شرقی کیانبار مانند خیابان مارون و کارون قیمت هر متر مربع برای یک آپارتمان از 18 تا 22 میلیون تومان است.

وی افزود: اگر میانگین این قیمت ها را محاسبه کنید متوسط ​​قیمت کیانپارس در هر متر حدود 26-27 میلیون تومان خواهد بود. معاون وزیر راه و شهرسازی متوسط ​​قیمت املاک و مستغلات در سراسر اهواز 23 میلیون تومان اعلام کرد. من به عنوان رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات اهواز این تحلیل را به هیچ وجه قبول ندارم.

زنگنه گفت: “ما به عنوان مدیران این اداره قیمت متوسطی داریم و در صورت تمایل قیمت به نقطه در سطح شهر را بررسی خواهیم كرد.”

وی گفت: “بحث بر سر قیمت املاک و مستغلات مسکونی است.” اگر معاون وزیر بخواهد ملکی تجاری در نظر بگیرد ، من عذرخواهی می کنم که او از نگاه یک تاجر به آن نگاه کرد و قیمت تعیین کرد. آیا این اعلام قیمت باعث تورم بازار و قیمت مسکن وحشی نمی شود؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات اهواز اظهار داشت: اگر واقعاً می خواهند از مداحی ها خارج شده و وارد عرصه کار شوند باید مثلا هزینه های خرید فولاد را تسهیل کنند. بستر اصلی برای تشکیل یک مجموعه یا تخت فولاد است که قیمت آن برای هر کیلوگرم از 5 تا 4 تومان تا سال 1995 بود. حالا چه شد که قیمت یک کیلوگرم به 3 هزار تومان رسید؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا