اجتماعی

وجود ۱۲۰۰ معتاد متجاهر در لرستان

دیباروز/ لرستان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: حدود 1200 معتاد متجاهر در استان داریم که در سفرهای شهرستانی مسئولان از ما می خواهند آنها را جمع آوری و درمان کنیم.

اردشیر صفاپور در دومین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار داشت: در جلسه گذشته تصمیمات متعددی داشتیم که برخی از آنها اجرایی شد و برخی نیز باید در طول سال اجرایی شود.

وی ادامه داد: سه کمیته حقوقی، قضایی و فرهنگی موازی تشکیل شد.

ساوابور بیان کرد: 16 دستگاه خودرو به سازمان های کاشف اهدا شد و در جشنواره تربیت نوجوان سالم شرکت کردیم.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به حضور دانشجویان در دانشگاه لرستان در زمینه آسیب های اجتماعی گفت: در هلال استان دوره های آموزشی در فضای مجازی در سه موضوع مختلف داریم.

وی ادامه داد: اصلی ترین موضوعی که باید پیگیری شود بهره مندی از توانمندی های خیرین است که متاسفانه در استان ما وجود دارد و باید در این زمینه تلاش کنیم.

صفابور گفت: با یکی از خیرین مشهدی صحبت هایی داشتیم که قول حضور در استان را داد.

وی با اشاره به مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: در حال بحث درمان معتادان و شناسایی اموال قاچاقچیان هستیم.

این مقام مسئول افزود: طرح امداد در آموزش و پرورش در حال اجراست و مهمتر از همه این است که در همه اقشار جامعه به ویژه آموزش و پرورش که زیربنای آموزش و سلامت جامعه است اجرا شود.

سواپور در خصوص تکمیل و تجهیز مراکز ماده 16 و تبصره 2 لرستان گفت: مرکز ماده 16 آقایان را در مرکز منطقه داریم که زیر نظر بهزیستی است، مرکزی به نام کرامت تحت نظارت و مرجع حوزه و مرکز تفسیر». ما دو قانون داریم که از ماده 16 قانون برای معتادان زن در وسط شهرستان پیروی می کند.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود: در سال 91 مرکز نور در شهر باباعباس افتتاح شد و حدود هفت هکتار زمین در شورای برنامه ریزی منطقه به ما اختصاص داده شده است.

وی افزود: حدود 1200 معتاد متجاهر در فرمانداری داریم که در سفرهای شهرستانی، فرمانداری و مسئولان شهرستان از ما می خواهند که آنها را جمع آوری و درمان کنیم.

صفبور گفت: در حال مصرف ثروت ملی هستیم، تاکنون یک ریال از منابع استانداری دریافت نکرده ایم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا