علمی و پزشکی

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

به گزارش شفاف، دکتر اسکندر مومنی صبح امروز در بازدید از مرکز مراقبت، درمان و کاهش آسیب ماده 16 معتادان (اخوان) واقع در شهرستان ملارد در غرب استان تهران گفت: ساماندهی معتادان متجاهر است. یکی از اولویت های اول در حوزه کنترل مواد مخدر است و جمهوری نیز در این زمینه علاقه مند است قرار است در این زمینه به طور کامل ساماندهی شود.

وی با اشاره به اهمیت دوره های آموزشی گفت: پس از طی مراحل درمانی، دوره های آموزشی اهمیت ویژه ای پیدا می کند و این دوره ها در کانون اخوان برگزار می شود.

دبیرکل سازمان ملل گفت: افراد در این مراکز پس از سم زدایی، مراحل اولیه و اقدامات روانی، این مهارت ها را فرا می گیرند که از مجموعه این مهارت ها، محصولاتی برای سفارش خارج از مرکز و حتی بخشی از عواید در اختیار دارند. . این افراد برگردانده خواهند شد.

مؤمنی گفت: به عبارت دیگر: اگر معتاد را معالجه کرد و مهارتی نداشت، درمان به تنهایی کافی نیست. بنابراین توانمندسازی این افراد بخش مهمی از درمان است و مهمترین چیز آموزش و بازگشت به جامعه است.

وی گفت: این ترکیب برای ایجاد فرصت های شغلی کافی نیست و خیرین می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند چرا که دولت به تنهایی قادر به تنظیم این موضوع نیست و رویکرد اجتماعی در این حوزه بسیار حائز اهمیت است. از همه خیرین و کسانی که دستی در امر خیر دارند تقاضا داریم در این امر دخالت کنند.

به گزارش روابط عمومی فرماندهی مبارزه با مواد مخدر؛ دبیرکل سازمان ملل متحد در خاتمه گفت: یکی از مهمترین وظایف، مراقبت و راهنمایی معتادان پس از درمان است که در بین بسیاری از خانواده ها سهیم است و از همه می خواهیم که برای بازگشت معتادان به جامعه تلاش کنند و در این راستا ، قوه قضائیه، مجلس و ستاد.» تلاش وزارت بهداشت، درمان و مراقبت های اجتماعی و کنترل مواد مخدر برای بازگرداندن معتادان به جامعه.

دکمه بازگشت به بالا