عمومی

وجود ۲۰ هزار میلیارد صنایع راکد در لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام آقای احمدرضا شاهرخی شامگاه سه شنبه در سخنانی که در جلسه تفسیر قرآن مجید ایراد کرد، با بیان اینکه خداوند منان اسلام برای مردم است، اظهار داشت: منت خدا به این نعمت بزرگ پیامبر اسلام است. نزول کتاب او او به ما این هدیه را داد که از طبقات و رنگ ها و نژادهای مختلف حول محور اسلام جمع شوند و از خدا راز و نیاز کنند. هیچ چیز نمی تواند یک ملت را اینطور متحد کند، سعی کنید همه جا با ائمه اطهار ارتباط برقرار کنید. به لایه های مختلف جامعه سرایت می کند.

وی با تاکید بر اینکه گروه های نماز و مناجات، وحدت، صیقل دادن و طهارت روح نعمت بزرگی است، گفت: در این راستا نهادهای تبلیغاتی، نهادهای تبلیغاتی، سازمان های مردم نهاد، هیئت ها، مروجین، سخنرانان و اندیشمندان نویسنده و هرکسی که بتواند در این مسیر تلاش کند شایسته و مناسب است زیرا چیزی جز عشق و تعلق به اسلام و مذهب تشیع نمی تواند این افراد را گرد هم آورد پس هر چه در این زمینه تلاش کنیم ارزش دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به آیات سوره لقمان گفت: امام صادق(ع)پ) می گوید: چیزهایی که باعث شد خداوند این حکمت را به لقمان بدهد، این حکمت به خاطر روابط و روابط مالی و جسمانی او با افراد مختلف نبود، بلکه به خاطر دوری از نافرمانی و شک و تردید بود. مایل به علم مایل رفت تا هوای نفس را تسخیر کند تا با نیروی فکر و اندیشه و عبرت روحش را شفا دهد. مایل کاری بکنید مایل به مصلحت دین و دنیایش رفت، ساکت و خاموش بود، در مجالس به سنت مستکبرین تکیه نکرد، هر وقت دو نفر را درگیر می دید، با آنها صلح می کرد، می نشست و می ایستاد. با فقها و علما.

حجت الاسلام شاهرخ با تاکید بر اینکه والدین گاهی به دلیل علاقه فرزندان خود سعی می کنند آنها را راهنمایی کنند، گفت: گاهی خودشان در مسیر هدایت قرار می گیرند و گاهی خود والدین در مسیر هدایت و به دلیل علاقه هستند. چیزی که در آنها نسبت به کودکان وجود دارد، باعث می شود که کودکان در مسیر اشتباه خود حرکت کنند.

فرمود: در این سوره تاکید شده است که اگر پدر و مادرت از تو خواستند که شرک کنی، از آنها پیروی نکن، اما این باعث نشود که در دنیا با پدر و مادر شایسته، نیکی و بهترین وجه، با پدر و مادرت بدرفتاری کنی. بنابراین. معامله، گرم فرزند چه مشرک باشد به هر حال از نظر عقلی مستقل است و اهتمام به پدر و مادر سر جایش است، اما نباید راه ذلت و هذیان را طی کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در آموزه های دینی و شیعی بر آن تاکید شده است، گفت: اگر چیزی مطابق کتاب، روایات، عقل و منطق باشد، باید پذیرفته شود، اما اگر خلاف باشد. برای اینها نباید قبول کرد.

حجت الاسلام شاهرخی بر پایبندی به مسائل اعتقادی، احکام و اخلاقی تاکید کرد و گفت: معارف اسلامی سه دسته است یا جنبه عقیدتی دارد یا جنبه عملی دارد و یا جنبه اخلاقی دارد.

وی با بیان اینکه لقمان در این سوره بر جنبه عقیدتی، احکام و اخلاقیات تاکید کرده است، افزود: نماز، امر به معروف و نهی از منکر از دیگر ارکان لقمان بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر لزوم رعایت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: این امر باید در جای خود موثر باشد پس چرا باید 20 هزار میلیارد تومان صنایع راکد در لرستان داشته باشیم؟ و وقتی موضوع از مسیر خود منحرف شد، نخبگان و روشنفکران و وعاظ و اندیشمندان و نویسندگان و دیگران باید بگویند و بنویسند و سؤال کنند و بپرسند و این حکایت از توجه ما به امر به معروف و نهی از منکر دارد. مادر ما اکنون در تلاش هستیم تا مشکلات گذشته را حل کنیم.

حجت‌الاسلام شاهرخ گفت: «الان هم که بیدار نباشیم، 10 سال دیگر می‌گویند فرهیختگان، روحانیت، اساتید دانشگاه، اتحادیه‌ها و دیگران کجا بودند؟» و? انگار همین سوال را در مورد گذشته داشتیم.

وی تاکید کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در دل، زبان، کار و … در جامعه رواج داشته باشد، نباید از بانک ها چنین بدهکارانی داشته باشیم، این نشان می دهد که اداره امر به معروف و نهی از منکر عمومی است. نظارت.» منفعت، اثربخشی و کارآمدی ملت. اگر امر به معروف و نهی از منکر در سطوح جامعه باشد، مسئولی را نمی یابیم که در گذشته مانند مردم عادی مسئولیت داشته باشد، اما اکنون هزاران میلیارد دلار داشته باشد و ما هیچ اقدامی نکرده ایم. در امر به معروف و نهی از منکر با زبان و زبان یا عمل. مادر.

دکمه بازگشت به بالا