عمومی

وضعیت جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین محمدرضا رضایی کوچی که به همراه رئیس مجمع نمایندگان به یاسوج سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این استان از نظر راه و مواصلاتی روستایی با مشکلات زیادی مواجه است و به همین دلیل فقیر است.

وی افزود: دسترسی مردم به مرکز استانداری و فرمانداری های همجوار با وجود اینکه در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد بسیار سخت است که این نشان می دهد این فرمانداری از نظر راه و جاده با مشکلات زیادی مواجه است. عمران شهری، سفر رئیس مجلس نمایندگان در نظر گرفته خواهد شد.

وی همچنین بر حل مشکل تامین آب در استان کهجیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه این استان 10 درصد از کل بارندگی های کشور را دارد اما اکثر روستاها و شهرها دچار بحران آب هستند و آب عمدتا از طریق چاه تامین می شود.

رضایی کوچی ادامه داد: سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد که یا ساخته شده و یا در حال ساخت بوده سهم قابل توجهی در تامین آب شرب شهرها و روستاها نداشته است.

وی بیان کرد: سد تنگ یاسوج به دلیل سختی تامین منابع مالی هنوز به بهره برداری نرسیده و تلاش می کنیم با تامین آن روند ساخت را تسریع کنیم. از سوی دیگر سد دهشت علیرغم تکمیل، فاقد شبکه آبرسانی است که احداث آن نیز به حدود 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در سفر رئیس مجلس به این فرمانداری بررسی شد و در ادامه به آن اشاره خواهد شد. تاییدیه های سفر

رئیس سازمان عمران گفت: مهاجرت به استان کوگلویه و بویراحمد به دلیل توانایی بالایی که در جذب گردشگر دارد امکان پذیر است اما در صورت توجه به حوزه مسکن در استان این امکان وجود دارد.

رضایی گفت: در حال حاضر قانون جهش تولید مسکن در این استان لحاظ نشده است.

دکمه بازگشت به بالا