پاپ وارد بحرین شد – دیباروز

پاپ وارد بحرین شد - ایسنا

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز پنجشنبه برای شرکت در یک مجمع گفتگو در بحرین وارد منامه شد.

به گزارش دیباروز، به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین، رهبر جهانی کاتولیک ها امروز برای شرکت در مجمع گفتگوی بحرین وارد منامه شد.

به گزارش اسپوتنیک، پاپ در حاشیه شرکت در مجمع گفتگوی بحرین، با استقبال پادشاه این کشور وارد کاخ صخیر منامه شد.

احمد الطیب، شیخ الازهر و تعدادی از نمایندگان ادیان و مراجع بین المللی در مجمع گفتگوی بحرین شرکت خواهند کرد.

این اولین سفر پاپ به بحرین و دومین سفر پاپ به یکی از کشورهای عضو شورای همکاری است. او قبلاً در سال 2019 به امارات رفته بود.

مجمع گفتگوی جهانی امروز پنجشنبه با حضور پاپ فرانسیس، شیخ الازهر و تعدادی از رهبران، شخصیت های برجسته و نمایندگان مذاهب جهان در ایالت بحرین در بحرین راه اندازی شد.

سفر پاپ در حالی انجام شد که خانواده‌های زندانیان سیاسی در بحرین از یکی از رهبران کاتولیک‌های جهان خواستند در این سفر از زندانیان سیاسی حمایت کند و در عین حال از مجازات اعدام در این کشور انتقاد کردند.

آنها در این نامه از پاپ فرانسیس خواسته اند در سفر خود به بحرین که از 3 تا 6 نوامبر (از پنجشنبه 12 نوامبر تا 12 آبان) انجام می شود، درباره نقض حقوق بشر در این کشور از جمله زندانی شدن مخالفان دموکراسی خواه صحبت کند. یکشنبه 15 نوامبر).

بحرین از زمان قیام ضد دولتی در سال 2011 هزاران معترض، روزنامه نگار و فعال را بازداشت کرده است و برخی از این افراد در دادگاه های دسته جمعی بازداشت شده اند. بحرین مدعی است که مرتکبین را طبق قوانین بین المللی تحت تعقیب قرار می دهد و به همین دلیل انتقاد سازمان ملل و سایر نهادها در مورد محاکمه و شرایط بازداشت را نمی پذیرد.

در این نامه که توسط خانواده‌های 12 محکوم به اعدام نوشته شده، آمده است: «برخی از بستگان ما هنوز پشت میله‌های زندان هستند و با وجود ظلم ظاهری محاکمه‌هایشان، احتمالا اعدام خواهند شد. در تظاهرات بهار عربی و خواستار دموکراسی در این کشور شد.» امیدواریم در سفر شما به بحرین، درخواست شما مبنی بر لغو مجازات اعدام و تخفیف احکام صادره علیه اعضای خانواده ما تکرار شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا