عمومی

پنج روش ساده برای باهوش شدن

برای باهوش بودن نیازی به استعداد ذاتی ندارید. بخشی از هوش شما بر اساس یادگیری به دست می آید و به شما توصیه می کنیم پنج روش زیر را امتحان کنید.

به گزارش دیباروز، فراد وی نوشت: روانشناسان معتقدند پیشنهادهای بسیار ساده ای برای بهبود عملکرد مغز و افزایش ضریب هوشی وجود دارد که می تواند به افزایش ضریب هوشی کمک کند.

برای بهبود هوش کلامی، باید مسائل مختلفی را مطالعه کنید و دایره لغات خود را گسترش دهید. مطالعه تاریخ، روانشناسی، علوم زیستی، علوم طبیعی، هنر، زبان، ریاضیات و موسیقی به گسترش تفکر کمک می کند. به تفکر خود شخصیت و عمق بدهید و حداقل هفته ای یک کتاب بخوانید.

ذهن خود را به چالش بکشید: انواع بازی های ذهنی و فکری می توانند هوش سیال را تقویت کنند، عملکرد حافظه را بهبود بخشند و تمرکز را افزایش دهند. اگر این را به طور خلاصه تکرار کنید، به زودی نتیجه را خواهید دید. سودوکو، حل تخته، حل پازل یکی از بهترین انتخاب ها برای بازی های تمرین مغز است.

موسیقی یاد بگیرید، پخش کنید و گوش دهید: یادگیری ابزارهای مختلف می تواند به بدن شما در هماهنگی کمک کند و هوش عملی شما را افزایش دهد. این کار علاوه بر افزایش هوش عملی شما می تواند به هوش انتزاعی شما نیز کمک کند. موسیقی در هر سبکی به افزایش هوش شنوایی شما کمک می کند.

گوش دادن به موسیقی در حین کار و فعالیت های روزانه می تواند کمک زیادی به افزایش تمرکز و هوش شنیداری شما کند.

قابل توجه: تا جایی که می توانید بنویسید! برای شروع، می توانید با دفتر خاطرات خود شروع کنید. شما می توانید هر یادداشت ساده ای را به جای ذخیره در تلفن همراه خود در دفترچه یادداشت بنویسید. سعی کنید با دست مخالف بنویسید و نیمکره غالب را به چالش بکشید و از نیمکره مخالف کمک بیشتری بگیرید.

تعاملات اجتماعی و شخصی خود را افزایش دهید: ارتباطات اجتماعی و تعامل بین فردی به افزایش هوش اجتماعی شما و در عین حال توسعه هوش کلامی و شنیداری کمک می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا