عمومی

راهکارهایی ساده برای کاهش مصرف برق

پس از گرم شدن هوا ، این پریزها هستند که دود را از سر مشترکان خانه بیرون می کشند. مانند زمستان ، زمانی که غول تمام قبض های بنزین شما را تشکیل می دهد. اما امسال ، با افزایش قیمت ها در تمام زمینه های هزینه های خانوار ، نیاز به صرفه جویی در انرژی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این مشکل به دلیل افزایش تعرفه برق 26٪ برای مشترکانی که مصرف بالایی دارند ، دیگر قابل چشم پوشی نیست. علاوه بر این ، این قطعی های گاه به گاه نیز نشان دهنده قطعی برق در جهان و افزایش نیاز به پس انداز خانوار به عنوان کارآمدترین بخش مصرف کنندگان است.

به گزارش دیباروز ، روزنامه خراسان نوشت: “حقیقت این است که صرفه جویی در مصرف برق کار بسیار ساده ای است و با کمی دقت می توان در این زمینه به طرز چشمگیری موفق بود.” در این فرصت ، ما سعی کرده ایم ساده ترین راه های صرفه جویی در مصرف برق را به شما ارائه دهیم.

از خوردگی های الکتریکی خلاص شوید

کمتر خانه ای وجود دارد که از لامپ کم مصرف استفاده نکند. اما انواع مختلفی از وسایل روشنایی در بازار وجود دارد که هنوز برای قدرت کم و نور بیشتر رقابت می کنند. استفاده از لامپ های کم مصرف مانند LED می تواند نیاز به لوسترهای رشته ای را از بین ببرد. نیازی به گفتن نیست که همیشه تعویض همه لامپ ها می تواند در طی یک ماه بار سنگینی بر دوش یک خانواده بگذارد ، اما طبق برآوردها ، این هزینه با کاهش قیمت برق ظرف 18 ماه به جیب خانواده برمی گردد.

اما تعویض وسایل بزرگ فقط به وسایل برقی ختم نمی شود و خانواده ها نیز باید برنامه خوبی برای تعویض وسایل قدیمی داشته باشند. انواع یخچال و فریزر از رایج ترین لوازم خانگی در پیری است. طبق برخی مطالعات ، یخچال های بالای 20 سال تقریباً 20 تا 25 درصد بیشتر از مصرف کنندگان جوان خود برق مصرف می کنند. این مهم با توجه به این واقعیت است که یخچال ها به طور دائمی به برق متصل می شوند. در حقیقت ، در دنیای فناوری ، یکی از بزرگترین نگرانی های تولیدکنندگان ، محدود بودن و محدود بودن انرژی است و همین مسئله ، آنها را به سمت کمترین مصرف سوق می دهد.

پرخوری را شناسایی و کاهش دهید

در میان لوازم خانگی ، شناخته شده است که بسیاری از لوازم خانگی مانند بخارپز ، ماشین لباسشویی ، تهویه هوا ، اجاق های برقی و چند کوکشن بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. واقعیت این است که استفاده از این دستگاه ها همیشه نمی تواند متوقف شود ، اما می توان استفاده از آنها را محدود ، جایگزین یا حتی به تعویق انداخت. به عنوان مثال ، در مورد انواع اجاق های برقی ، بهتر است به وسایل گازسوز متوسل شوید تا وسایل برقی و پخت و پز این نوع غذا را تا حد ممکن به ساعات کم مصرف موکول کنید. در مورد موارد مصرف مانند شستشو و اتو نمی توان در مورد بسته شدن صحبت کرد. در این موارد بهتر است زمان استفاده از آنها را به صبح یا اواخر شب تغییر دهید تا از تخفیف های مصرف در ساعات اوج مصرف استفاده کنید.

مهار اشتها برای وسایل برقی

اکثر کتاب های راهنمای دستگاه نکاتی را برای کاهش مصرف برق می شناسند. به عنوان مثال ، گفته می شود که یخچال یکی از باز و بسته شدن یخچال را اجتناب می کند یا آن را باز نگه می دارد تا صدای زنگ هشدار به صدا در بیاید. یک راه حل ساده که می تواند مصرف برق یخچال را به میزان قابل توجهی کاهش دهد ، خرید یک کلمن ساده و قرار دادن آن روی میز آشپزخانه است که به طور قابل توجهی باز و بسته شدن یخچال را برای از بین بردن آب سرد کاهش می دهد ، یا به ویژه روی وزن دقیق تمرکز می کند از یخچال لباس در لباسشویی یکی از راههای پس انداز است. اگر کتابچه راهنمای دستگاه خود را ندارید ، با یک جستجوی ساده می توانید راه حل هایی برای صرفه جویی در مصرف برق دستگاه پیدا کنید.

ساعت را تماشا کنید

تا سال گذشته ، زمانی که صورتحسابها کاغذی بودند ، جدول قیمت برق در فواصل زمانی مختلف وجود داشت. واقعیت این است که صنعت برق انگیزه های مالی خوبی را برای مشتریانی که از زمان استفاده از برق آگاه هستند فراهم کرده است و برعکس ، برای مشتریان ، صرف نظر از زمان مصرف ، مجازات دوبرابر پیش بینی کرده اند. در فصل گرما ، ساعات اوج شبکه برق بین 12 تا 17 و 20 تا 23 ساعت تعیین می شود و قیمت برق مصرفی در این مدت دو برابر قیمت برق مصرفی در ساعات کوتاه است. در زمان های کم مصرف که از ساعت 12 ظهر تا 6 صبح است ، قیمت برق نصف قیمت برق واسطه ای است. لازم به ذکر است که در ساعات باقی مانده قیمت مصرف برق به طور معمول محاسبه می شود. هر بار فقط از یک جدول استفاده کنید و تمام!

لامپ اضافی خاموش است!

تا زمانی که این جمله را نخوانید ، ممکن است کارتون باباراقی را به یاد بیاورید که در میان پیام های تجاری خانواده ها در دهه 1970 پخش می شد. اما این واقعا یک روش ساده برای کاهش مصرف انرژی است. طبق برخی تحقیقات سازمان های بین المللی ، مصرف انرژی لامپ های روشن نشده به اندازه مصرف برق 10 واحد صنعتی 2000 متر در سال است. حقیقت این است که اگر بتوانید فرزندان خود را در این پس انداز ساده با خود بیاورید و این روش را به طور نهادی در خانه خود پیاده کنید ، نتایج بسیار سریع تری به دست خواهید آورد.

خنک کننده را تنظیم کنید

یکی از دلایل اوج مصرف برق در فصل گرما ، استفاده مشترکان از انواع کولر به صورت کولرهای آبی و گازی است. درباره مصرف کولرهای گازی اطلاعات زیادی در دست است که آقای رجبی مشهدی ، سخنگوی صنعت برق ادعا کرد که میزان برق مصرفی کولرهای گازی در دمای غیر استاندارد برابر با مقدار برق مصرفی توسط کد استخراج یا معدنچی که امسال گریبان نیروگاه های برق ایران را گرفته است! اما اگر همان میزان بالای سرمایش را در دمای 26 تا 24 درجه تنظیم کنیم ، می توانیم تا 25٪ در مصرف برق کولرهای گازی صرفه جویی کنیم. استفاده از سایبان و همچنین کنده شدن کولرهای آبی 30٪ برای مشترکان صرفه جویی می کند. نکته مهم دیگر در مورد این دستگاه ها استفاده از کولرهای گازی اینورتر با کنترل هوشمند است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا