پنج پیش بینی انرژی برای سال ۲۰۲۱

پنج پیش بینی انرژی برای سال ۲۰۲۱

شیوع ویروس کرونا در سال 2020 عواقب بی سابقه ای در صنعت انرژی داشته است و تحولات مربوط به اپیدمی کوید 19 در سال 2021 بزرگترین عامل تأثیرگذار بر این بخش خواهد بود.

به گزارش دیباروز ، روند همه گیری Covid 19 تأثیر بیشتری نسبت به سیاست های اعمال شده توسط دولت جدید ایالات متحده خواهد داشت.

بخش انرژی در آغاز سال جاری عملکرد خوبی را ارائه داد که ناشی از انتظارات سرمایه گذاران برای بازگشت به حالت عادی است. اما این انتظارات ضعیف شده و کنترل بیشتر اپیدمی بیشتر طول می کشد و هنوز هم خطر عود مجدد زیاد است.

اخبار قیمت نفت پیش بینی هایی در مورد روند مهم انرژی ارائه داده است که شامل موارد زیر است:

1. متوسط ​​قیمت West Texas Intermediate امسال بین 50 تا 55 دلار خواهد بود

نفت مهمترین کالای جهان باقی مانده است. در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک این سمت چه کاری انجام خواهد داد و در مورد قیمت نفت عدم اطمینان زیادی وجود دارد. قیمت نفت در سه ماهه چهارم افزایش یافت و اکنون به سطح یک سال قبل نزدیک است. این نشان دهنده بهبود جدی است ، اما در صورت افزایش تقاضا ، اوپک ممکن است ظرفیت تولید مازاد خود را آزاد کند ، که از رشد بیشتر قیمت نفت جلوگیری می کند.

میانگین قیمت وست تگزاس اینترمدیت در سال 2020 حدود 39 دلار و 16 سنت در هر بشکه است که حدود 20 دلار کمتر از متوسط ​​سال 2019 است. میانگین قیمت شاخص نفت ایالات متحده در سال جاری بالاتر از سال گذشته خواهد بود. قیمت لحظه ای این شاخص در حال حاضر حدود 53 دلار است. تقاضا نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر است و این خطر کاهش بیشتر قیمت ها را به همراه دارد. پیش بینی می شود قیمت متوسط ​​وست تگزاس اینترمدیت در سال 2021 بین 50 تا 55 دلار باشد. با این حال ، اگر واکسن های فعلی قادر به کنترل گونه های جدید ویروس کرونا نباشند یا برای مبارزه با بیماری همه گیر مدت زمان بیشتری طول بکشد ، ممکن است قیمت نفت به زیر 50 دلار کاهش یابد. اما اگر همه گیری به سرعت کنترل شود ، شاهد افزایش چشمگیر قیمت نفت هستیم که به بالای 55 دلار می رسد.

2. کل تولید نفت آمریکا برای دومین سال متوالی کاهش می یابد

به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده ، تولید نفت آمریکا در نیمه دوم سال 2020 کاهش یافته و به طور سالانه کمتر از 2 میلیون بشکه در سال نسبت به سال 2019 بوده است. تعداد سکوهای نفتی در هفته های اخیر رشد کرده است اما هنوز 57 درصد است کمتر از مدت مشابه سال گذشته.

جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده ، اجاره نامه اکتشاف جدید نفت و گاز و پروانه های حفاری فدرال زمین و آب را برای مدت 60 روز به حالت تعلیق درآورد. وی همچنین با بیان اینکه دولت وی با صنعت نفت حد وسط نخواهد داشت ، مجوز خط لوله نفت Keystone XL را لغو کرد.

همه اینها نشان دهنده احتمال ادامه روند کاهش تولید نفت است که از اواخر سال 2020 آغاز شده است. با این حال ، این کاهش کند خواهد بود و تولید نفت ایالات متحده ممکن است تثبیت شود.

3- متوسط ​​قیمت گاز طبیعی حداقل 25٪ بیشتر از قیمت سال 2020 است

انتظار می رفت سال گذشته متوسط ​​قیمت گاز طبیعی به پایین ترین سطح در بیش از 20 سال گذشته کاهش یابد و این اتفاق افتاده است. متوسط ​​قیمت نقطه ای گاز طبیعی در Art Hub در سال 2020 حدود 2.3 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی انگلیس بود که پایین ترین قیمت متوسط ​​سالانه از زمان شروع نظارت بر داده های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در سال 1997 است.

اما کاهش تولید روغن به معنای کاهش عرضه گاز طبیعی مرتبط با تولید روغن است. این روند عرضه را محدود کرده و عاملی در بهبود قیمت گاز طبیعی در اواخر سال 2020 بود. انتظار می رود قیمت گاز طبیعی در سال 2021 به 2.50 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی انگلیس بهبود یابد ، که 25 درصد بیشتر از سال 2020 است.

4- افزایش واردات نفت آمریکا در سال 2021

واردات نفت آمریکا از سال 2005 که به 10.1 میلیون بشکه در روز رسیده است ، یک کاهش مداوم داشته است و فقط در سال 2016 و 2017 ، که کاهش قیمت نفت تأثیر منفی بر تولید داخلی داشت ، عکس این اتفاق افتاد ، اما در پایان سال 2020 نفت و واردات به ایالات متحده کاهش یافت و به شش میلیون بشکه در روز رسید.

انتظار می رود این روند در سال 2021 دوباره برعکس شود. قیمت های پایین سال گذشته و مقررات جدید دولت بایدن احتمالاً تولید نفت ایالات متحده را در سال جاری کاهش می دهد ، اما تقاضای کلی بهبود می یابد و منجر به واردات بیشتر برای جلوگیری از کمبود می شود.

5- سودآوری 30٪ Conocophilips

پیش بینی می شد ConocoPhillips ، بزرگترین شرکت عمومی نفت و گاز جهان سال گذشته 20 درصد سود داشته باشد و قبل از شیوع ویروس کرونا در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد ، اما اپیدمی Covid-19 باعث کاهش تقاضای نفت شد که منجر به ConocoPhillips شد. سال 2020 با کاهش حدود 40 درصدی به پایان رسید. اگر کاهش قیمت نفت در سال جاری تکرار نشود ، بازار این شرکت به ارزش واقعی خود بازمی گردد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا