پوست صاف و شفاف با نوشیدن آب فراوان

تک تک سیستم‌های بدن با آب کار می‌کنند. مایعات سموم را از اندام حیاتی بدن دفع می‏‌کنند. شاید فکر کنید ما با شتر وجه مشترک چندانی نداریم، اما یک چیزمان خیلی به هم می‌آید: «هر دوی ما قادریم ساعت‌های مدیدی را بدون نوشیدن آب سپری کنیم.» در این مقاله داستان خانمی از بریتانیا را می‌خوانید که با انجام یک رژیم ساده، زیبایی خود را دوباره به دست آوردو بدست آورد.

تغذیه |لاغری

حتما بخوانید:

من معمولا روزم را با نوشیدن یک استکان چای شروع می‏‌کنم. شاید بعد از نهار یک لیوان آب‌ بخورم و شاید یکی هم بعد از شام که روی هم می‌شود ۱ لیتر آب در ۲۴ ساعت. به نظر می‌رسد این مقدار خیلی باشد اما در واقع حتی کافی هم نیست.

چند سال است که و سوءهاضمه امانم را بریده است. چند وقت پیش، رفتم سراغ دکتر اعصاب (برای سردرد) و متخصص تغذیه (برای سوءهاضمه) و هردویشان توصیه کردند که روزی ۳ لیتر آب بنوشم تا سیستم بدنم بهترین عملکردش را نشان دهد.

تنها پس از ۴ هفته، انگار سارا به زن دیگری تبدیل شده است.

بعد، وقتی که نظرسنجی‌ای خواندم که در نتایجش نوشته بودند «از هر ۵ خانم ساکن بریتانیا، حداقل یک نفرشان میزان توصیه شده‌ی مصرف آب در طول روز را نمی‌نوشد»، تصمیم گرفتم خودم آزمایشی ترتیب بدهم تا ببینم واقعا راست می‌‏گویند یا از خودشان درآورده‌اند؟ اگر یک ماه، به اندازه‌ای که دکترها توصیه می‌کنند، آب بنوشم چه فرقی بوجود خواهد آمد؟

عکس سمت چپی، که در روز اول آزمایشم گرفتمش، به طور کامل – و البته وحشتناک – نشان می‌دهد که کمبود آب چه بلایی بر سر صورتم ‌آورده است.

من ۴۲ سالم است، اما قبول دارم که در تصویر سمت چپ انگار ۵۲ ساله به نظر می‌رسم. دور و بر چشمم گود و کبود است و عکسم اینطور القا می‌کند که انگار لِه و لَورده‌ام. های فراوان و آن لک و پیس‌های قرمز رنگ عجیب را هم می‌توانید به وضوح ببینید. در ضمن پوست صورتم اصلا روشنایی ندارد، انگار مُرده است.

دخترهایم، آلیس ۸ ساله و بتی ۴ ساله، به من می‌گویند در تصویر سمت چپی انگار ۱۰۰ ساله هستی، خب حق دارند.

حتی لب‌هایم هم چروکیده هستند. تمامی علائم، دال بر کمبود در بدن است. تمامی سیستم‌ها و عملکردهای بدن ما به آب وابسته هستند.

مایعات سموم را از اندام حیاتی بدن دفع می‌کنند، مواد غذایی را به سلول‌ها می‏‌رسانند، برای بافت‌های گوش و حلق و بینی محیطی مرطوب ایجاد می‌کنند و مواد دفعی را خارج می‌کنند.

عدم نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی همان و ناقص عمل کردن بدن همان. بنابراین بنده تصمیم گرفتم ببینم بعد از نوشیدن روزی ۳ لیتر آب، ظرف مدت ۲۸ روز، چه شکلی می‌شوم و چه حسی پیدا می‌کنم. نتایج این آزمایش فوق‌العاده بود.

حتما بخوانید:

هفته‌ی اول

وزن: ۵۴ کیلوگرم

دور کمر: ۷۱ سانتی‌متر

سه لیتر آب معادل ۵ تا لیوان پر است، که به نظر می‌رسد خیلی آب باشد. رفتم سراغ یک پزشک عمومی در نزدیکی خانه‌مان تا این جریان را باهاش در میان بگذارم و خیالم تخت بشود که این تغییر ناگهانی مصرف آب عوارض بدی را برایم به همراه نداشته باشد. دیدم دکتر گُل از گُلش شکفت و برگشت به من گفت: «اگر از من می‌‏شنوی که صبح یک پارچ آب سر بکش، بعدازظهر یکی دیگر و دم غروب هم یکی دیگر. کلیه‌هایت که مواد دفعی را از خون بدنت فیلتر می‌کنند و آنها را به صورت ادرار از بدن خارج می‌کنند، خیلی سریع جگرشان حال می‌‏آید و حسابی خودشان را می‌چلانند

من معمولا روزی سه دفعه به دستشویی می‌روم: یکی اول صبح، یکی قبل از خواب و یکی هم بعدازظهر. بعد از روز اول آزمایش، ۶ بار رفتم دستشویی و دل و روده‌ام که همیشه خیلی تنبل بودند، بدجوری قبراق و سرحال شده بودند.

هر روز قبل از اینکه کرم مرطوب‌کننده به صورت بزنم، اول پوسته پوسته‌های روی صورتم را از بین می‌‌برم تا مثل سطح کره‌ی ماه نشود، اما یکهو دیدم صورتم پر از دون دون شده است. شاید دلیلش این بود که سموم بدن از پوست خارج شده بودند. چند روز که از شروع آزمایشم می‌گذشت، کماکان روزی ۵ یا ۶ دفعه به دستشویی می‌رفتم، اما رنگ ادرارم از زردِ پُررنگ به شفاف تغییر کرده بود.

من چای‌خور قهاری هستم و همسرم می‌گوید که چای خوردن برای تو تقلب محسوب می‌شود، اما بهش گفتم بنیاد تغذیه‌ی بریتانیا می‌گوید «میزان متعادل کافئین باعث کمبود آب بدن نخواهد شد، پس یعنی مصرف چای مساوی با جذب مایعات به بدن است

یک شب هم غلط نابجایی کردیم و با دوستان رفتیم بیرون و همچین از سر ناآگاهی نوشیدنی‌ الکلی نوشیدیم! چشم‌تان روز بد نبیند. اینکه آن شب چی کشیدم بماند! این نوشیدنی‌ها به علت داشتن الکل که یک ماده‌ی مُدر است (یعنی فرایند تولید ادرار را تسریع می‌کند) کلیه‌ها را به کار می‌اندازند. در واقع مصرف نوشیدنی الکلی باعث می‏‌شود بدن تا ۴ برابر مایعات از دست بدهد و این یعنی اعلام خطر برای بدن.

از سوی دیگر سردردی که معمولا پس از مصرف نوشیدنی‌های الکلی گریبان آدم را می‌گیرد به علت کمبود آب به وجود می‌آید. در واقع، اعضای بدن به خاطر جبران آب از دست رفته، مجبور می‌شوند جوراب پاریزین سرشان بکشند و شبانه شلنگ و تانکر بردارند و بروند پای مغز، آب بدزدند. در نتیجه مغز دچار کمبود آب شده و منقبض می‌شود. پس اصلا چرا آدم کند کاری که بازآرد پشیمانی؟

از طرف دیگر مغز غشائی دارد که آن را به جمجمه چسبانده است. منقبض شدن مغز باعث می‌شود به این غشا فشار وارد شود و آخ آخ آخ شروع شود… خب بگذریم… .

چندین سال است که صبح به صبح، به محض اینکه از رختخواب بلند ‌می‌شوم، ۱۰ دقیقه کار می‌کنم. اما در ۶ ماه اخیر بدنم خیلی خُشک شده بود. از وقتی که شروع کردم به نوشیدن ۳ لیتر آب در روز، انعطاف‌پذیری سابق بدنم برگشته سر جایش. بعدا در جایی خواندم که خانم جِما کریچلی از انجمن رژیم غذایی بریتانیا در این باره گفته که نوشیدن آب مفاصل را روغنکاری می‌کند.

هفته‌ی دوم

وزن: ۵۳/۵ کیلوگرم (نیم کیلو لاغر شدم)

دور کمر: ۷۱ سانتی‌متر

همانطور که در عکس می‌بینید، رنگ و رویم بهتر شده و صورتم هم صاف‌تر از دفعه‌ی قبل است و لک و پیس‌ها کمرنگ شدند. هنوز دور چشمم جای پای کلاغ هست اما نه به ترسناکی و مخوفی هفته‌ی قبل.

خیلی شدم وقتی که خواهرشوهرم برگشت و بهم گفت که پوستت نسبت به هفته‌ی قبل روشن‌تر شده است. این هفته خیلی گرفتاری داشتم و دائم بیرون از خانه بودم. برای همین از این بطری‌های نیم لیتری آب معدنی می‌خریدم و در کیفم می‌گذاشتم و اینور و آنور می‌رفتم. خرج یک هفته‌ی این آب‌معدنی‌ها شد فقط ۸ پوند. اما در عوض مصرف آب نوشیدنی‌ام در طول روز توزیع شد به این ترتیب که نیم لیتر وقتی از خواب پا می‌شدم، نیم لیتر بعد از صبحانه، نیم لیتر در حین صرف ناهار، نیم لیتر بعدازظهر، نیم لیتر موقع شام و نیم لیتر هم آخر شب قبل از خواب. شاید به نظر برسد اندازه‌ی یک آکواریوم آب خورده‌ام، اما به نظر خودم که اینطور نمی‌آید.

امروز به نظرم می‌رسد که دهانم کمتر بو می‌دهد چون چای را گذاشتم کنار – به نظرم همان آب بهتر است.

جما کریچلی می‌گوید: «آب بهترین انتخاب است چون هم ندارد و هم اینکه آب بدن را به کارآمدترین روش تأمین می‌‏کند.» بهش گفتم که بعضی وقت‌ها دوست دارم از آبمیوه به جای آب استفاده کنم که هم تنوع شود و هم طعم و مزه‌ای حس کنم اما بهم گفت نه!

«اگر آبمیوه را در حجم‌های زیاد بنوشی، بیش از آن مقداری که بدنت احتیاج دارد، انرژی واردش کرده‌ای» و این به این معنی است که وزنت زیاد خواهد شد. توجیه شدم.

الان یک هفته است که اصلا سردرد ندارم و این تعجبم را برانگیخته است. در ضمن خیلی خوشحالم که دل و روده‌ام هم خیلی بهتر از قبل کار می‌کند.

امروز بعد از ظهر مجبور شدم برای خرید به شهر لیدز بروم، اما ۳ بار دنبال دستشویی گشتن در ۵ ساعت پدرم را درآورد – بدبختی، این دستشویی‌ها را در نقطه‌ی کور مغازه‌ها می‌سازند و پیدا کردنشان سخت است.

توقع داشتم با اینهمه آبی که خوردم شکمم قُلمبه شود، اما الان از هر زمان دیگری فِلَت‌تر است. تازه، همسرم هم می‌گوید سلولیت دور پاهایم از بین رفته است.

باورم نمی‌شود دیگر دارد زیادی خوب پیش می‌رود!

حتما بخوانید:

هفته‌ی سوم

وزن: ۵۳/۵ کیلوگرم

دور کمر: ۷۰ سانتی‌متر (یک سانتی‌متر باریکتر شدم)

بادمجان دور چشمم ناپدید شده و آب زیر پوستم افتاده است. دوستم، که اتفاقا در کلینیک زیبایی کار می‏‌کند، می‌گوید آب به پوستت کمک کرده تا هر دفعه سلول‌های پوست باکیفیت‌تری درست کند.

دقت کردم دیدم دیگر موقعی که صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوم پلک‌هایم را نمی‌مالم. قبلا انگار خیلی خشک بودند و دلشان نمی‌آمد از خواب دل بکنند، اما الان به هیچ وجه. احتمالا اینهمه آبی که می‌خورم باعث شده مرطوب باقی بمانند.

از اینکه آن هفته، کلی زباله‌ی پلاستیکی تولید کرده بودم خیلی وجدان درد گرفتم و به همین دلیل تصمیم گرفتم این هفته اگر بیرون رفتم یک بطری شیشه‌ای از آب شیر پر کنم و بذارم داخل کیفم. مجبور بودم سوار قطار شوم و مسیر نسبتا طولانی‌‌ای را طی کنم، اما اصلا خسته نشدم و با تمرکز تمام کارم را انجام دادم. یادم آمد قبلا که اینقدر آب نمی‏‌خوردم دائم در طی مسیر چُرت می‌زدم.

دکتر اِما دربی‌شاین، استاد ارشد فیزیولوژی تغذیه‌ی دانشگاه متروپولیتن منچستر و مشاور شورای جذب آب طبیعی در این‌باره می‌گوید: «مغز ما از ۷۳ درصد آب تشکیل شده و کم‌آبی روی عملکرد آن تأثیر منفی می‌گذارد. کمبود آب باعث کاهش توانایی کردنمان می‌شود و همچنین قدرت ادراکی‌مان را نیز کم می‌کند

اما نکته‌ی منفی‌اش کجا بود؟ بله، استفاده‌ی مکرر از توالت چندش‌آورِ قطار. وَععع!

راستی یک چیز دیگر. غذا کمتر می‌خورم چون نوشیدن آب باعث شده خیلی سریع احساس پُر بودن بکنم و از میز غذا کنار بکشم. قبلا عادت اسنک‌خوری داشتم، اما در واقع موقعی که بدنم به آب احتیاج داشت، به جایش دنبال غذا بودم. تحقیقات نشان می‌دهند ۳۷ درصد از آدم‌ها، تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‏‌گیرند.

وقتی چشم‌هایم را آرایش می‌کنم، چین و چروک‌‏ها خیلی کمتر خودشان را نشان می‌‏دهند. قبلا که می‌خواستم سایه‌ی چشم بکشم، پشت پلکم به قلم مو می‌چسبید و بلند می‏‌شد، اما الان اینطور نمی‌‏شود.

حتما بخوانید:

هفته‌ی چهارم

وزن: ۵۳ کیلوگرم (نیم کیلو دیگر هم لاغر شدم)

دور کمر: ۶۹ سانتی‌متر (یک سانتی‌متر دیگر هم باریکتر شدم)

واقعا باورم نمی‌شود که اینهمه صورتم تغییر کرده است. دیگر اثری از چشمم نیست و لک و پیس‌‏ها هم ناپدید شدند. صورتم مثل زمان کودکی‌ام نرم و لطیف شده است. تغییرات کاملا چشمگیر و انکارنشدنی هستند.

هم باریکتر شده‌ام و هم خوش هیکل‌تر. آن هم فقط هم به خاطر نوشیدن چند لیوان آب بیشتر، معرکه است.

بهترین دوستم نگران است که این زیاد مصرف کردن آب نکند به سلامتی‌ام صدمه بزند. اما من با همین فرمان و با نظارت پزشک عمومیِ نزدیک خانه‌مان، جلو می‌روم و خیال این دوستم را راحت می‌کنم.

چند وقتی است که دیگر زیاد هم با آن نوشیدنی‌های تلخ حال نمی‌کنم. به جایش صبح‌ها مثل گل آفتابگردان از خواب بیدارمی‌شوم. هر اتفاقی هم که بیفتد این سه لیتر آب در روز را قطع نخواهم کرد و به همه‌ی شما هم توصیه می‏‌کنم همین کار را بکنید (البته زیر نظر دکتر).

با خوردن سه لیتر آب در روز، خوش‌هیکل‌تر، باریک‌تر، سرحال‌تر و خوشگل‌تر شده‌ام و همسر و دوستانم می‌گویند ۱۰ سال جوانتر شده‌ام.

حالا با همه‌ی این اوصاف، کیست که نخواهد این روش مطمئن را امتحان کند؟

منبع:‌

براساس تجارب ۳۰ ساله‌ی دکتر کرمانی رژیم گروهی بهترین راه‌حل برای حفظ انگیزه‌ی افراد طی رژیم و رسیدن به وزن دلخواه در زمانی کوتاه هست، بیش از ۹۰ درصد افرادی که با برنافیت زیرنظر دکتر کرمانی رژیم گروهی گرفتن به وزن دلخواهشون رسیدن

همه ما میدانیم نوشیدن آب کافی در طول روز، به حفظ و بهبود عملکرد تمامی ارگانهای بدن؛ از سیستم گوارشی گرفته تا سیستم قلبی-عروقی کمک میکند، اما شاید خیلی از ما به این نکته توجه نداشته باشیم که اگر آب کافی در طول روز مصرف نکنیم یا استفاده مناسبی از آب بهصورت موضعی نداشته باشیم، سلامت و زیبایی پوست و موی خود را به خطر میاندازیم. به همین دلیل هم در «پوست و مو»ی این هفته، به مهمترین فواید نوشیدن و استفاده موضعی از آب در حفظ زیبایی و سلامت پوست و مو اشاره خواهیم کرد.

هشت نکته درباره اب و زیبایی پوست

پوست مانند سایر ارگانهای بدن، از چند سلول مختلف ساخته شده است. تمام سلولهای پوستی مانند سلولهای سایر قسمتهای بدن، برای عملکرد بهتر به حجم مناسبی از آب نیاز دارند. از اینرو، در ادامه به مهمترین فواید نوشیدن آب و استفاده از آب برای داشتن پوستی سالمتر اشاره میکنیم

۱. نوشیدن آب برای حفظ رطوبت پوست و رساندن ریزمغذیهای ضروری به سلولهای پوستی مهم است. نوشیدن آب باعث افزایش انعطافپذیری پوست میشود و علائم پیری پوست مانند چین وچروک یا خطوط مشهود روی پوست را کاهش میدهد.

۲. آب جایگزین مناسبی برای درمانهای ضدپیری گرانقیمت پوست است. نوشیدن حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب در طول روز با حفظ تعادل رطوبت پوست باعث پیشگیری از ایجاد خطوط عمیق در قسمتهای نازک و حساس پوست صورت مانند زیر چشمها، پیشانی و خط خنده میشود.

۳. اگر همه افراد عادت کنند روزانه حداقل ۸ لیوان آب ساده بنوشند، میتوانند خطر ابتلا به بعضی اختلالهای پوستی مانند اگزما و چینوچروک را هم در خود کاهش دهند.

۴. نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان آب ساده به بهبود عملکرد سیستم گوارشی و دفع سموم از بدن کمک میکند. این کار درنهایت باعث افزایش درخشش و لطافت پوست میشود و احتمال ابتلا به آکنه های پوستی را هم کاهش میدهد.

۵. اگر بتوانید روزانه حدود ۲ تا ۳ دقیقه، دوش آب خنک بگیرید یا در وان آب خنک بنشینید، تا حد زیادی استرسهایی که میتوانند منجر به آسیبهای پوستی شوند را کاهش میدهید. فقط حواستان باشد این آرامسازی در آب خنک، بیشتر از 3 دقیقه طول نکشد زیرا میتواند باعث کاهش چربیهای طبیعی سطح پوست شود و خشکی پوست را به دنبال داشته باشد.

۶. اگر دچار التهاب پوستی هستید، بهجای استفاده از انواع محصولات ضدالتهاب موضعی و گرانقیمت، باز هم استفاده از دوش آب خنک را به شما پیشنهاد میکنیم. دوش آب خنک باعث کاهش التهاب در سطح پوست و کاهش احتمال ابتلا به آکنه های پوستی میشود.

۷. یک پیشنهاد شگفت انگیز برای افرادی که دچار التهاب و تیرگی زیر چشم هستند، این است که از کمپرس آب خنک استفاده کنند. کمپرس آب خنک باعث کاهش دمای پوست و رفع التهاب و پف دور چشم میشود.

۸. اگر پوستتان پوسته پوسته و زبر شده، بخار آب میتواند به کمک شما بیاید. برای بخاردرمانی میتوانید حمام را با آب گرم بخار بدهید یا صورتتان را زیر پتو بالای بخار یک ظرف آب گرم بگیرید. بعد از بخاردهی و نرم شدن پوست میتوانید به آرامی دست خود را روی پوستتان بکشید و سلولهای خشک و مرده را از پوست جدا کنید. بعد از اینکه ۱۵ دقیقه در این شرایط بودید، پوستتان را با آب خنک بشویید و از شادابی و شفافی آن لذت ببرید.

فواید آب برای مو

نوشیدن و استفاده از آب، علاوه بر حفظ سلامت پوست میتواند سلامت و شادابی موها را هم تامین کند. در ادامه به بعضی از مهمترین فواید آب برای داشتن موهایی زیباتر و درخشانتر اشاره خواهیم کرد.

۱. نوشیدن آب کافی در طول روز باعث بهبود جریان خون و افزایش اکسیژنرسانی به سلولهای پوستی کف سر میشود و به این ترتیب، احتمال افزایش ریزش مو یا ریزش موهای غیرمنتظره را کاهش میدهد.

۲. نوشیدن آب کافی در طول روز، علاوه بر پیشگیری از خشکی پوست باعث پیشگیری از خشکی و شکنندگی موها نیز میشود.

۳. نوشیدن آب بهاندازه کافی در طول روز باعث پیشگیری از خشکی بیش از اندازه پوست کف سر و پوستهپوسته شدن آن میشود. درنتیجه، موها همیشه سرشار از پوسته هایی که شبیه شوره هستند، نخواهند بود.

۴. آب خنک برای شستن موها بهتر از آب گرم است. استفاده از آب خنک یا ولرم برای شستن موها مانع از خشک و وز شدن بیش از حد موها میشود.

۵. آب، یکی از ترکیبات معجزهآسای طبیعی برای جذب بهتر ویتامینها به موهاست. اگر قصد دارید موهای خود را با محصولات مختلف موجود در بازار ویتامینه کنید یا از انواع سرمهای مو برای حفظ سلامت و درخشندگی موهایتان کمک بگیرید، سعی کنید قبل از این کار حتما ساقه موها را خیس کنید تا جذب بهتری از ترکیبات مفید موجود در این محصولات انجام شود.

۶. نوشیدن آب کافی در طول روز باعث بهبود در عملکرد سلولهای کف سر و پیشگیری از ابتلا به شوره سر و درماتیت سبورئیک میشود.

On This Field

  1. Saturday 15 January 2022 at 01:33:56 PM

من امتحان کردم واقعاً مفید بود. متشکرم.

  1. اسرا Friday 28 January 2022 at 08:04:04 PM

جهان سپاس از معلومات دلچسپ تان💙

Top of Form

Your email aنقش آب در بدن

نوشیدن آب به اندازه ی کافی در طول روز باعث تامین رطوبت لازم  تمام اعضای بدن شده و در نهایت عملکرد این اعضا را بهبود میبخشد. در صورت کاهش میزان آب بدن، علاوه بر صدمه به اعضای داخلی، باعث ایجاد مشکلات ظاهری و فیزیکی خواهد شد. در فصل تابستان و هنگام فعالیت های حرکتی شدید نوشیدن آب اهمیت مضاعفی پیدا خواهد کرد چون در هنگام فعالیت های شدید، آب بدن 2٪ کم می شود که این مقدار کاهش آب بدن در ورزشکاران حرفه ای تا 8٪ نیز افزایش میابد، بنابراین باید دقت بیشتری به میزان آب مصرفی در طول روز شود.

فواید نوشیدن آب در زیبایی و شادابی پوست چیست؟

  •  نوشیدن آب به مقدار 8 تا 10 لیوان در روز می تواند جایگزین بسیاری از عمل های جراحی و کرم های ضد پیری شود و در طول روز این مقدار آب باعث حفظ شادابی و رطوبت پوست می شود و از ایجاد چین و چروک خودداری کرده و در قسمت های حساس مانند اطراف چشم و خط لبخند و پیشانی از به وجود آمدن چروک جلوگیری می کند.
    •    نوشیدن آب باعث رطوبت رسانی  و رساندن ریز مغذهای ضروری به سلول های پوستی شده، که باعث منعطف شدن پوست و جلوگیری از ایجاد خطوط نازک روی پوست شده و تا حدودی روند پیری پوست را کم می کند.
    •    نوشیدن مقدار آب کافی باعث هیدراته شدن و آبرسانی به سلول های پوست شده و به داشتن پوست زیبا و درخشان کمک می کند.
    •    از فواید نوشیدن آب، پیشگیری از خشکی  و ترک پوست است.
    •    نوشیدن آب کافی باعث دفع سموم از بدن شده و بدن را پاکسازی می کند.
    •    از پف و کرم پوست جلوگیری می کند و باعث سفتی پوست می شود.
    •    باعث درمان آکنه و لک های پوست شده و PH پوست را تنظیم میکند.
    •    باعث کاهش پوسته ریزی شده و سفیدی و شفافیت پوست را افزایش می دهد.

مصرف آب گرم بهتر است یا آب سرد؟

طبق تحقیقات انجام شده و اطلاعات بهداشتی، نوشیدن آب گرم مناسب تر از آب سرد است که در ذیل به فواید و مضرات هر کدام اشاره خواهد شد.

فواید نوشیدن آب سرد

  •  افزایش ایمنی بدن
    •    افزایش انرژی و شادابی پوست
    •    کاهش کبودی و گرفتگی پوست
    •    افزایش متابولیسم بدن

فواید نوشیدن آب گرم

  •  سم زدایی و پاکسازی بدن
    •    کاهش درد عادت ماهانه
    •    جلوگیری از بروز جوش
    •    افزایش گردش خون
    •    هضم موثر غذا و جلوگیری از یبوست
    •    تناسب اندام و لاغری
    •    تسکین دهنده ی اعصاب
    •    شادابی و زیبایی پوست و کاهش روند پیری

معایب نوشیدن آب سرد

  •  کاهش ضربان قلب
    •    کاهش مواد مغذی غذا و هضم دیرتر
    •    اختلال در کالری سوزی و تجزیه ی چربی
    •    کاهش انرژی بدن با گذر زمان
    •    چاقی مفرط
    •    مشکلات داخلی و کبدی
    •    احساس تشنگی و یخ زدن مغز

معایب استفاده از آب گرم(داغ):

  •  آسیب به کلیه
    •    اختلال در خواب و عملکرد بدن
    •    آسیب به اندام های داخلی
    •    بیشتر بودن سطح مواد آلوده در آب گرم نسبت به آب سرد
    •    افزایش غلظت خون و تورم سلول های مغزی

نوشیدن آب سرد در طب سنتی

مصرف آب سرد در طب سنتی به صورت ناشتا منع شده و می توان گفت؛ نوشیدن آب سرد و دیگر نوشیدنی ها با یخ، اشتباه است. همچنین نوشیدن آب همراه با غذا نیز، در طب سنتی منع شده است. زیرا سبب ایجاد مشکلاتی مانند کبد چرب می شود و لازم است بدانید در بین غذا در صورت اجبار،  توصیه می شود از آب سرد استفاده نشود زیرا به معده شوک وارد کرده و سبب اسپاسم می شود.

نوشیدن آب گرم در طب سنتی

روش نوشیدن آب گرم از مردم ژاپن سرچشمه می گیرد، که برای شادابی پوست و سلامت از آن استفاده می کنند. ژاپنی ها اعتقاد دارند نوشیدن آب گرم به صورت ناشتا فواید زیادی برای بدن داشته و می توان گفت، که با نوشیدن حداقل 2 لیوان آب گرم به صورت ناشتا باعث سم زدایی بدن می شود و به لطافت و طراوت پوست کمک می کند و باعث افزایش انرژی و عملکرد بدن و شادابی پوست می شود.

روش مصرف آب گرم طبق دستور ژاپنی ها

هر روز صبح به صورت ناشتا حدود یک لیتر که همان 4 لیوان آب است باید مصرف شود و مقدار دمای مجاز برای آب گرم باید به صورتی باشد که زبان را نسوزاند و باید 45 دقیقه قبل خوردن هرگونه غذایی مصرف شود.

آب مناسب برای پوست چگونه باید باشد؟

آب ولرم بهترین نوع آب برای پوست است، و برای نوشیدن و دوش گرفتن توصیه می شود از آب ولرم استفاده شود.

از چه زمانی تغییرات مصرف آب کافی را در پوست احساس خواهید کرد؟

حدود 7 تا 10 روز ه پس از شروع به نوشیدن میزان  آب کافی در طول روز  متوجه تغییرات مثبت در پوست خواهید شد. بعد از این مدت سفت تر و روشن تر و درخشان تر خواهد شد و سیاهی زیر چشم ناپدید خواهد شد، این تغییر ها نشان می دهد که کلیه ها بهتر از قبل نسبت به دفع  سموم از بدن عمل می کنند .

آیا فقط مصرف آب کافی است؟

بهترین نوشیدنی برای بدن آب است اما فقط نوشیدن آب دلیل بر حفظ تعادل مایعات بدن نیست،  بلکه سایر نوشیدنی های سالم و مواد غذایی که دارای آب کافی هستند نیز برای تامین آب بدنتان مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر افراد از نوشیدنی هایی که کافئین دارند  مانند چای و قهوه و نسکافه و غیره  در  روز استفاده می کنند،  که این نوع نوشیدنی هم می تواند مایعات بدن را در کنار خاصیت ادرار آور بودن  تامین کنند ، ولی باید توجه شود که برای داشتن پوستی سالم و با طراوت باید از مصرف بیش از حد چای و قهوه و دیگر نوشیدنی های کافئین دار پرهیز شود، و در عوض از نوشیدنی هایی آب میوه ها و سبزیجات تازه هستند استفاده شود که یک راه بهتر برای افزایش آب در رژیم  غذایی است، لازم است برای به حداکثر رساندن  تاثیر آب بر زیبایی و طراوت پوست از میوه و سبزیجاتی مانند: هندوانه، گوجه فرنگی، کرفس و خیار و دیگر میوه های دارای آب استفاده گردد چون هم آب زیادی دارند و هم ویتامین های زیادی را به بدن منتقل می کنند و این ویتامین ها کمک زیادی به حفظ زیبایی و طراوت پوست خواهند کرد.

آیا نوشیدن آب فراوان رطوبت پوست را افزایش می دهد؟

خیر، هرگز یک لیوان آب بدن را شستشو نمی دهد و پوست را مرطوب نگه نمی دارد که با ادرار وارد مثانه شود بلکه  یک لیوان آب باید مراحل پیچیده ای را طی کند که به صورت ادرار خارج شود. پس هرگز در هنگامی که تشنه نیستید با تصور اینکه نوشیدن آب بیشتر پوست شما را مرطوب خواهد کرد آب ننوشید. چون که همین یک لیوان آب برای کلیه عوارض ایجاد خواهد کرد.

نظر متخصصان در مورد نوشیدن آب بر زیبایی پوست چیست؟

آب تاثیر فراوانی  بر پوست دارد، و اگر بدن کم آب باشد نشانه هایش بر سطح پوست نشان داده می شود و به صورت خشک، بدون انعطاف و پوسته ریز در خواهد آمد. پس اگر پوست در حالت طبیعی خشک است باید تا حد ممکن آب بدن تامین شود. وقتی پوست دچار التهاب، اگزما یا پسوریازیس می شود پوست آب بیشتری از دست میدهد،  برای افرادی که  التهاب پوستی شدید و زیادی دارند، از دست دادن آب بدن یک مشکل بسیار حاد بوده و دریافت آب کافی را باید حتما مد نظر قرار دهند و همچنین  تامین آب برای افرادی که ساعات بیشتری در هوای آزاد کار می کنند یا کارمندان یک دفتر با هوای گرم بسیار حائز اهمیت است. شاید کرم  مرطوب کننده ی  پوست  بتواند تا حدی  خشکی و التهاب پوست را از بین ببرد ولی امکان ندارد بتواند مانند آب، میوه و خواب مناسب و کافی شفافیت پوست را باز گرداند. هر فردی ممکن است از خشکی پوست شاکی باشد چون وقتی پوست خشک است انعطاف نداشته و خطوطی روی آن ظاهر می شود، دایره هایی که  زیر چشم هستند برجسته تر می شوند و پوست حالت طبیعی خارج می شود.

چگونگی تامین و تثبیت آب مورد نیاز پوست

مقدار آب پوست باید به اندازه ی کافی از مایعات دریافت شود. پس در روزهای  گرم سال و هنگامی که پوست در معرض نور خورشید است لازم است از مرطوب کننده استفاده شود تا از پوست محافظت گردد. اگر پوست بیش از حد خشک است توصیه می شود  از تمیز کننده های چرب استفاده شود، اسیدهیالورونیک و گلیسیرین هر دو از ماده های عالی برای تثبیت تامین آب پوست هستند، و لازم است از هموکتان ها و مرطوب کننده ها برای کشیدن آب به پوست استفاده شود.

فواید نوشیدن آب قبل از خواب

نوشیدن آب در شب و قبل از خواب فواید زیادی را برای سلامت بدن به ارمغان می‌آورد. یک لیوان آب ولرم نیاز پوستی را برطرف کرده و گاهی عوارضی مانند کم آبی بدن را کنترل کند. عدم نوشیدن آب برای هضم، جذب و دفع کردن مواد غذایی و گردش خون مشکل ایجاد کند. وقتی قبل از خواب نوشیدن آب استرس بدن کاهش می دهد چون خونرسانی به مغز سریعتر انجام می شود و در نتیجه هورمون استرس در بدن کاهش خواهد یافت.

عوارض نوشیدن آب زیاد

فواید نوشیدن آب بصورت ناشتا، در حد بی نهایت است اما نباید  زیاده روی کرد، هر فرد باید روزانه بین 8 تا 10لیوان آب بنوشد. این مقدار آب باید با فاصله زمانی مشخصی باشد. اگر  در یک ساعت هر 8 لیوان آب را نوشیده شود و باقی روز آب مصرف نشود علاوه بر فایده ضرر نیز خواهد داشت. آب باید خنک بوده و بلافاصله بعد از غذا مصرف نشود، از مضرات نوشیدن آب زیاد  بیش از حد استاندارد از بین رفتن مواد مغذی از راه ادرار خواهد بود چون  با خوردن آب زیاد مواد مغذی با ادرار از بدن خارج می شود و پوسته ریز و کدری پوست و ریزش مو و مشکلات گوارشی  به خاطر خوردن آب زیاد است. نوشیدن بیش از حد آب به هیدراتاسیون بیش از حد نام دارد، که منجر به این می شود که  مایعات بیشتر از راه  کلیه ها خارج شود و می تواند منجر به هیپوناترمی شود.
هیپرهیدراتاسیون، علائمی مانند کم آبی،  استفراغ، سرگیجه، سبکی سر، سردرد و خستگی دارد و اگر به  درمان نشود، هیپوناترمی می تواند کشنده  نیز باشد.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده به این نتیجه میرسیم که در مصرف آب بصورت روزانه باید حد تعادل را حفظ کرده و نه آنقدر کم بنوشیم که باعث خشکی و عوارض شود و نه آنقدر زیاد که عوارض سوء دیگری برای بدن ایجاد کند. اگر پوست بدن به اندازه کافی مرطوب نیست و با استفاده حد استاندارد آب همچنان پوست دچار خشکی است، باید بجای استفاده از آب بیشتر، به استفاده از آبرسان ها و مرطوب کننده های پوست روی آوریم. البته باید به این نکته توجه داشت که آبرسان و مرطوب کننده ی مورد استفاده اورجینال بوده، فاقد مواد مضر بر بافت صورت باشد.
کرم های آبرسان و مرطوب کننده علاوه بر حفظ و تامین رطوبت مورد نیاز پوست، با داشتن مواد مغذی باعث تامین ویتامین و مواد مورد نیاز برای تقویت حفظ سد دفاعی پوست نیز میشوند. برندهای معتبر جهانی مانند ، ، و در این زمینه دارای محصولات فوق العاده و با تاثیر گذاری بالا میباشند . در صورت نیاز به مشاهده و خرید محصولات میتوانید دسته ی  کرم مرطوب کننده و آبرسان صورت را مشاهده بفرمایید.

کاربرد فیلر لب چیست؟

فیلر لب موجب افزایش حجم لب ها می شود. آنها روند پیری را متوقف نمی کنند، اما ممکن است در تاخیر انداختن نیاز به عمل جراحی تهاجمی تر برای بزرگ کردن لب، مانند کاشت لب یا لیفت لب موثر باشند. همچنین می توانند شما را در دستیابی به ظاهر دلخواه کمک کنند که باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

با گذشت زمان، ممکن است حجم لب های خود را از دست بدهید که ممکن است در نتیجه موارد زیر باشد:

  • ژنتیک
  • سیگار کشیدن
  • آسیب خورشید

خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست اورجینال

ما در رایا میکاپ با واردات مستقیم انواع مرطوب کننده و آبرسان اورجینال از برند های معتبر جهانی، سعی بر این داشته ایم تا محصولی اصل و با تاثیر گذاری بالا را بدست مصرف کننده عزیز برسانیم. در صورت تمایل به خرید میتوانید روی کلیک کنید.

ddress will not be published. Required fields are marked *

Bottom of Form

 

دکمه بازگشت به بالا