عمومی

چند توصیه به وزیر راه و شهرسازی آینده

مهمترین توصیه این است که سعی کنید مسائل مسکن و جاده ها را مانند گذشته جدا کنید ، بله ، هر دو زیر گروه مهندسی راه و ساخت و ساز (عمرانی) هستند ، اما در عمل و برنامه ریزی کاملاً متفاوت است. ادغام دو وزارتخانه در یک کار عملی بی پروا بود که به هر حال اتفاق افتاد و اکنون باید انشا it الله اصلاح شود. برای تغییر آنها و جدا کردن آنها از یکدیگر ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

2- یک برنامه 4 ساله تنظیم کنید و طبق آن پیش بروید و گسترش منطقی تا 4 سال کار خوبی خواهد بود ، به شرطی که نتایج در پایان 6 سال قابل مشاهده باشد! متأسفانه در دولت های گذشته ، وزرای راه و شهرسازی به طور کلی برنامه و نقشه راه نداشتند؟ و به همین دلیل ، اگر امروز ارزیابی صورت می گرفت ، دستیابی به آن در عمل عملی نبود!

2- در این برنامه بسیار مراقب باشید و یک سیاست کاملاً مشخص در زمینه کاری خود اجرا کنید ، بدون این سیاست قوی و مستقل امکان دستیابی به نتایج در میان مدت و بلند مدت که کار وزارت مربوطه است وجود ندارد. ، به عنوان مثال در زمینه فعالیت ، وزارت ، ده سال آینده ، بیست سال آینده و غیره می خواهیم کجا باشیم؟

2- من توصیه می کنم آلودگی هوا ، تلفات جاده ای ، مسائل بودجه و غیره را کاهش دهید ، به طوری که توانایی جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای برای 3 سال آینده ، تا حد تعمیر و نگهداری و جایگزینی دوباره برقرار شود. !

2- من به شما توصیه می کنم در مورد برنامه 7 ساله و سپس برنامه 7 ساله توجه زیادی به حمل و نقل ریلی داشته باشید ، مواظب باشید و توجه کنید! آیا طی 3 سال ، آیا قرار است مجموعه ای از راه آهن را که پایدار و خطرناک است به کشور تحویل دهید؟ سیاست های منطقه ای همیشه یکسان نیست ، حتی در بدترین شرایط ، راه آهن موجود برای حمل و نقل و حمل بار استفاده می شود که درآمد قابل توجهی را برای کشور و راحتی مسافران فراهم می کند !؟

2- در زمینه مسکن و شهرسازی از بازی های فعلی دور باشید و با پروژه های کوچک از شرکت های کوچک و جوان حمایت کنید اما با نظارت کامل بر آنها مهندسی دولت است! فقط در تولید مسکن ارزان قیمت به دور از هرگونه سیاست زدگی امکان پذیر است و آسان است ، فقط باید بپرسید!

2- در امور اراضی ، قوانین و برنامه های بسیاری داریم که اصلاً به آنها نیازی نداریم. ما فقط به عنوان یک برنامه تخصصی برای بررسی آنها در دو سال فعلی کار می کنیم و در حال حاضر وارد بحث های فرسایشی در این زمینه نمی شویم تا آنها را بهبود ببخشید بوروکراسی های کافی برای بررسی و حذف هر چه بیشتر آن؟

2- برای سیستم های مهندسی ، تیم هایی تشکیل دهید تا این غیر سیستماتیک سیستماتیک شود! این بخش مهندسانی که در اختیار دارد یک نعمت وصف ناپذیر است و متأسفانه دولت و دولت و هیچ دستگاه دیگری قدر این بخش تخصصی را ندانسته اند و صد متاسفانه هدر رفته است!

2- در مورد شهرک سازی ، حتماً فقط بند 1 این تبصره را بررسی ، اصلاح و پیگیری کنید؟

2- برای نگاهی عمیق تر به برنامه ریزی شهری ، با در نظر گرفتن کسری مالی موجود در ایالت ، ضروری به نظر نمی رسد ، بنابراین برای وضعیت فعلی ، فقط آنچه در دسترس است باید با دقت و نظارت بهتر انجام شود ، یعنی کافی تا حالا.

BGIRID- خطرات کشور را به خوبی بشناسید و برای آنها برنامه ریزی کنید ، عدم توسعه منسجم و مرتبط و ، در واقع ، شاید توسعه نسبی بزرگترین نقص در سیاست های وزارت راه و شهرسازی تا به امروز بوده است ؟

در پایان ، از آنجا که راه ها ، شهرسازی و مسکن با سرمایه های کلان اداره می شود ، بسیاری از افراد بدون دلیل در وزارتخانه پرسه می زنند ، از شر همه آنها خلاص می شوند و تجهیزات کمیسیون ها ، کمیسیون ها و غیره را جمع می کنند. دیگر مانعی ندارد! در پایان کار می توانید تعادل مثبتی بین خود و کار انجام شده ارائه دهید!

همانطور که در ابتدا گفتم ، سالها کار در این زمینه ، تدریس ، تدریس ، تحقیق و اجرا به عنوان یک معلم پیش زمینه در این زمینه ، به من اجازه می دهد ، انشاالله ، در مورد داشتن یک برنامه مدون در یک وزارتخانه مهم مانند جاده ها و مسکن که امروزه بسیاری از مهندسان کشور من دانشجوی سال سی سال من هستند.

من به شما قول می دهم که این کارها را برای فعالیت های خود برنامه ریزی می کنید و شک نکنید که انشا Godالله خدمات دائمی به ایران خواهند بود.

* استاد ایده آل کشور در مهندسی سازه ، مدیریت زلزله و بحران و بنیان گذار مقاومت و مدیریت بحران در ایران

دکمه بازگشت به بالا