اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی: قیمت‌های بازار مسکن ربطی به عرضه و تقاضا ندارد

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: “در بهمن سال گذشته سیستم ملی املاک و مستغلات و مسکن در کشور آشکار شد و این سیستم اکنون می تواند توسط سازمان امور مالیاتی استفاده شود.”

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، محمد اسلامی در برنامه ربودن برنامه درسی رادیو افزود: “طبق یکی از مواد قانون مالیاتهای مستقیم ، وزارت راه و شهرسازی موظف است یک سیستم ملی برای املاک و مستغلات و مسکن در کشور ایجاد کند.” در همان زمان از مالیات استفاده کنید.

وی گفت: این وزارتخانه به دلیل واگذاری زمین ، قادر به دسترسی به آمار و اطلاعات املاک و مستغلات در کشور نیست زیرا به همین دلیل تعداد واحدهای مسکن ساخته شده و صدور پروانه ساخت و گواهینامه های تکمیل بیشتر در حوزه شهرداری ها و مناطق روستایی و دفتر ثبت است. این ملک واقع شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: “در بهمن سال گذشته سیستم ملی املاک و مستغلات و مسکن در کشور آشکار شد و این سیستم اکنون می تواند توسط سازمان امور مالیاتی استفاده شود اما این سازمان بهانه های قانونی دارد.”

وی افزود: متأسفانه برای همه چیز در کشور ، این قانون خود تعدادی موانع را ایجاد می کند ، یعنی این که برخی آژانس ها ممنوعیت قانونی برای ارائه اطلاعات به سایر آژانس ها و سازمان ها را دارند.

یک اسلامگرای اظهار داشت: طبق روال و اقدامات انجام شده ، این بهانه قانونی بزودی برطرف می شود.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی نیز به موازات بارگیری ، اطلاعات لازم در این سیستم را آغاز کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: “ما نسبت به صدور کارت های مالیاتی به کسانی که خانه های خالی از این تابستان دارند بسیار خوش بین هستیم.”

وی افزود: خانه های خالی متعلق به هرکسی است که یک دارایی ملی محسوب می شود.

یک اسلامی گفت: “دو میلیون واحد مسکونی بلااستفاده در کشور وجود دارد و اگر این واحدها در بازار ارائه شود ، بدون شک باز شدن در زندگی مردم و شرکت ها وجود خواهد داشت.”

وی ادامه داد: ممکن است مالیات مسکن خالی از نظر مالیات تعداد زیادی نباشد ، اما با توجه به این موضوع عدالت اجتماعی اتفاق می افتد.
وی با اشاره به اینکه منطقه مسکن یک منطقه قانونی ویژه است ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، “طبق قوانینی که در کشور وجود دارد ، اگر صاحبخانه و مستاجر منصوب شود ، دادگاه بین آنها حکم خواهد کرد.”

وی افزود: قیمت هایی که در بازار مسکن رخ می دهد هیچ ارتباطی با عرضه و تقاضا ندارد.

الاسلامی اظهار داشت: افزایش قیمت مسکن در اختیار بخش مسکن نیست اما بازارهای موازی وجود دارد که بر این بازار تأثیر می گذارد.
وی ادامه داد: “دولت جامعه باید از هدفی که طبق قانون وظیفه اش است حمایت و پشتیبانی کند. طبقه متوسط ​​پایین ترین طبقه جامعه (اعشار هفتم) است.”

وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت وقت زیادی را برای ثبت نام در برنامه ملی مسکن به این افراد اختصاص داده است.

وی افزود: 1.6 میلیون نفر برای این پروژه ثبت نام کرده اند.

اسلامی گفت: در کشور چندین استان وجود دارد که بیش از 70 درصد از صاحبان ثبت نام شده دارای یک خانه مسکونی هستند یا از امکانات مسکونی (زمین ، مسکن و وام مسکن) استفاده می کنند.

وی ادامه داد: ما یک فرمانداری 77 درصد و یک فرمانداری داریم که 29 درصد از کسانی که در پروژه ملی مسکن ثبت نام کرده اند سقوط کردند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: میانگین کاهش تعداد افراد ثبت نام شده برای این پروژه 50٪ است ، به این معنی که 800000 نفر در کشور داریم که باید صاحب خانه شوند.

وی افزود: 800 هزار نفر برای این کار برنامه ریزی می کنند و این افراد با تهیه زمین یا پیوند دادن به پروژه های ملی مسکن تحت پوشش قرار می گیرند.

یک اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش مسکن فرنگیانی تفاهم نامه امضا کرد.

وی اظهار داشت: لیست ارائه شده توسط این وزارتخانه به وزارت راه و شهرسازی 175 هزار نفر است که براساس مؤلفه های قانونی تصفیه و بررسی شده اند ، 75 هزار نفر از افراد واجد شرایط و 100 هزار نفر سقوط کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: “امسال این وزارتخانه یک میلیون واحد مسکن را هدف قرار داده است که از این تعداد 800 هزار مورد برای مناطق شهری و 200،000 برای مناطق روستایی است.”

وی اظهار داشت: در اکثر شهرهای کوچک و متوسط ​​، زمین به صورت گروهی به افراد داده می شود و یک سازمان اجرایی و نظام مهندسی اختصاصی درخواست مشترک برای ساخت و ساز را انجام می دهد و از آنجا که پروژه ساخت و ساز شروع می شود ، این پروژه به متقاضیان ارائه می شود.

الاسلامی در پاسخ به سوالی درباره منبع 400 هزار واحد مسکن گفت: “مجوزهای صادر شده در چهار سال گذشته و خانه هایی که مردم ساخته اند نزدیک به 300 هزار واحد است.”

وی افزود: بهترین زمان در کشور بود که 900 هزار واحد در کشور ساخته شد اما پروژه های دولتی نیز وجود داشت که به این ساخت و ساز کمک کردند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در ششمین برنامه پنج ساله توسعه ، وزیر راه و شهرسازی گفت: وظیفه قانونی دولت این است که سالانه 900000 واحد مسکن (200000 روستایی و 700 هزار شهری) تولید کند.

وی اظهار داشت: اگر 700000 واحد شهری را از 300000 واحد کسر کنید ، 400000 واحد مسکن ساخته می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا