کاربردهای سلفون چسب دار ( سلفون پشت چسب دار)

از سلفون چسب دار جهت کاربری‌های بسته بندی یا روکش و کاور محافظتی انواع کالا ها استفاده می‌شود. این محصول با قابلیت چسبندگی قوی، از جمله ابزارهای بسته‌بندی حرفه‌ای محسوب می‌شود که به کمک آن، انتقال و نگهداری ایمنتر و آسان‌تر امکان پذیر است. همچنین سلفون چسب دار شفاف و ضد آب بوده و توجه صنایع متعددی را به خود جلب کرده است. در ادامه این مقاله از شرکت آذین پلاست کیمیا، با همراهی شما، به معرفی کامل سلفون چسب‌دار می‌پردازیم.

سلفون چسب دار چیست؟

نایلون سلفون چسب دار معمولاً از جنس پلی پروپیلن (PP) یا پلی اتیلن ترفتالات (PET) تولید می شود. نایلون سلفون چسب دار PP دارای قیمت مناسب تر و مقاومت کمتری نسبت به نایلون سلفون چسب دار PET است. استفاده از این نایلون باعث محافظت کالا در برابر خراشیدگی، رنگ پریدگی، ضرب دیدگی، ساییدگی و سایر عوامل فیزیکی و شیمیایی می‌شود. شفاف بودن نایلون چسبدار سبب نمایش بهتر محتویات آن می‌شود و جذابیت محصول بسته بندی شده را بیشتر می‌کند. سلفون چسبی طیف بزرگی از محصولات را در بر می گیرد که لیبل های پشت چسبدار یکی از انواع پلاستیک های چسب دار است. لیبل‌های پشت چسبدار به عنوان لیبل های چاپی برای درج اطلاعات و برند محصول روی بطری‌ها و دیگر ظروف بسته بندی در انواع  لیبل سلفونی OPP  شیشه ای، لیبل صدفی و لیبل متالایز مورد مصرف قرار می ‌یرد.

ویژگی‌های نایلون سلفون چسب دار

نایلون سلفون چسب دار از آن دسته بسته بندی هایی است که برای حفاظت از محصولات استفاده می شود. این محصول به دلیل داشتن در چسبدار به خوبی می تواند از محتویات درون خود محافظت کند. برخی دیگر از ویژگی های این محصول شامل موارد زیر است:

  • شفافیت

نایلون سلفون چسب دار به دلیل شفافیت بالای خود، امکان مشاهده محتویات داخل آن را فراهم می کند. این ویژگی باعث می شود تا محصولات بسته بندی شده با این محصول، جذابیت بیشتری داشته باشند.

  • مقاومت در برابر رطوبت

 نایلون سلفون چسب دار به دلیل خاصیت ضد آب خود، می تواند از محصولات بسته بندی شده در برابر رطوبت محافظت کند. این ویژگی برای بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مهم است.

  • مقاومت در برابر ضربه

نایلون سلفون چسب دار به دلیل مقاومت بالای خود در برابر ضربه، می تواند از محصولات بسته بندی شده در برابر آسیب های فیزیکی محافظت کند. این ویژگی برای بسته بندی محصولاتی که در معرض آسیب های فیزیکی هستند، مانند لوازم الکترونیکی، ضروری است.

کاربرد سلفون چسب‌دار

سلفون پشت چسب‌دار برای محافظت از محصولات در برابر آسیب‌های محیطی و سطحی مثل خراشیدگی، زدگی، رنگ‌پریدگی، ساییدگی و دیگر عوامل فیزیکی و شیمیایی فرسایشی استفاده می‌شود. از سلفون چسب‌دار اغلب برای بسته‌بندی محصولات و برای جلوگیری از ورود رطوبت و گردوغبار استفاده می‌شود. همچنین از سلفون چسب‌دار می‌توان برای کارت‌های تجاری یا لوازم‌التحریر، چاپ، لوازم جانبی مو، جواهرات و دیگر موارد استفاده کرد.

همچنین، ازآنجایی‌که این محصول شفاف، ضد آب، بدون اسید و باکیفیت هستند این محصول بین عکاسان حرفه‌ای، کلکسیونرهای تمبر، صاحبان گالری‌ها و نقاشان بسیار محبوب هستند. همچنین از مواد غذایی تولید شده در قنادی‌ها و منازل و رستوران‌ها و… که قابل‌استفاده نیستند نیز محافظت می‌کند یا محصولات پخته را ایمن نگه می‌دارد. می‌توانید از این محصول برای بسته‌بندی مواد غذایی مثل کلوچه‌ها، محصولات پخته شده، آجیل، آب‌نبات یا هر محصول غذایی دیگر خود، از سلفون پشت چسب‌دار استفاده کنید. کیسه‌های سلفون منقبض نمی‌شوند و مورد تأیید FDA و USDA برای استفاده در مواد غذایی هستند. موارد مصرف سلفون پشت چسب‌دار علاوه بربسته بندی مواد غذایی، دربسته بندی و تولید لوله و بسیاری از کاربردهای مشابه دیگر استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این محصول با هر سایزی که می‌خواهید در بازار پیدا کنید و همچنین می‌توانید از این محصول با اندازه دلخواه سفارش دهید تا برای شما ساخته شود.

انواع سلفون چسب دار

نایلون سلفون چسب دار در انواع مختلف تولید می شود. از جمله انواع این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نایلون سلفون چسب دار ساده: این نوع نایلون سلفون چسب دار هیچ گونه طرح یا چاپی ندارد.

نایلون سلفون چسب دار طرح دار: این نوع نایلون سلفون چسب دار دارای طرح های مختلف است. طرح های این محصول معمولاً به صورت چاپی یا برجسته هستند.

نایلون سلفون چسب دار رنگی: این نوع نایلون سلفون چسب دار دارای رنگ های مختلف است. رنگ های این محصول معمولاً به صورت شفاف، صدفی، متالایز و … هستند.

قیمت نایلون سلفون چسب دار

برای تولید این محصول هیچ محدودیتی در رنگ‌بندی وجود ندارد به همین دلیل می‌توانید این محصول را در هر رنگ‌بندی که نیاز دارید و دلخواه شما است سفارش دهید. قیمت نایلون سلفون چسب دار با توجه به عوامل مختلفی مانند ابعاد، ضخامت، جنس و برند تولیدکننده متفاوت است. به طور کلی، قیمت نایلون سلفون چسب دار در مقایسه با سایر محصولات بسته بندی مانند کارتن و جعبه، کمتر است. برای تهیه و خرید سلفون پشت چسب‌دار باید نکاتی را در نظر بگیرید تا خریدی مطمئن را تجربه کنید ما در این مقاله سعی کردیم تا همة موارد را به شما متذکر شویم قبل از اقدام به خرید پلاستیک چسب‌دار اول نیاز خود را در نظر گرفته و متناسب با نیاز و موارد مصرف خود محصول را تهیه کنید

جمع بندی

سلفون چسب دار در صنایع متعدد، به عنوان محافظ شفاف پشت چسبدار استفاده می‌شود. ویژگی بارز سلفون چسب دار باعث شده که پس از چسباندن به سطح، اتصال آن محکم و پایدار شود و معمولاً از سطح به راحتی جدا نشود. سلفون چسب‌دار به دلیل کاربردی بودن، به‌طور گسترده در اقتصاد مدرن و زندگی روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مقاله با هدف آشنایی شما عزیزان با ویژگی‌ها و کاربردهای گسترده این محصول، به اتمام می‌رسد.

 

دکمه بازگشت به بالا