اجتماعی

کاهش آمار ازدواج از سال ۹۵ تا ۹۸ /راه اندازی سامانه تصمیم برای رسیدگی به دعاوی طلاق توافقی

مدیرکل مشاوره و امور روانشناسی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سیستم تصمیم گیری در زمینه پرونده های طلاق توافقی راه اندازی شده است ، گفت: “در حال حاضر از نظر تأمین زیرساخت ها برای پاسخ مطلوب ، سازمان بهزیستی” لطفاً به این نکته نیز مراجعه کنید که این سازمان توانایی پاسخگویی و ارائه خدمات روانشناختی و اجتماعی را دارد. البته برای بحث در مورد انواع دیگر دعاوی غیر از توافق اتفاقی ، بحث بودجه مطرح می شود.

بهزاد وحیدانیا در مصاحبه با Esna ، وی با اشاره به فعالیت سیستم تصمیم گیری طی چهار سال گذشته اظهار داشت: در سال 2016 سیستم تصمیم گیری در زمینه پرونده های طلاق توافقی برای اولین بار در خراسان رضوی راه اندازی شد و به تدریج در سایر استان ها کار آغاز شد. از سال 2009 ، 24 شهرستان تحت پوشش سیستم تصمیم گیری قرار گرفتند ، اگرچه این سیستم فقط در موارد طلاق متقابل و فقط در مراکز شهرستان کار می کند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناسی سازمان رفاه اجتماعی اظهار داشت: مطابق مواد 16 و 17 قانون حمایت از خانواده ، قوه قضائیه نیز موظف به ایجاد مراکز مشاوره ای برای کاهش طلاق است اما در تفاهم نامه ماده 16 ارائه خدمات مورد نیاز از طریق مراکز مشاوره رایگان است. رفاهی که تعاملات مطلوبی را در سطح ملی و منطقه ای شکل می دهد و سیستم تصمیم گیری یکی از نتایج سیاست های مشترک است.

وی افزود: “همچنین ، با توجه به نیاز به اقدامات فوری ، متفاوت و غیرمعمول برای مدیریت مسائل مربوط به افراد ، به ویژه در حوزه خانواده ، منتظر ساخت این زیرساخت ها به تدریج نبودیم ؛ در نهایت ، این ظرفیت های ملی شبکه بهداشت روان در بخش های غیر دولتی مورد استفاده قرار گرفت ،” همان نقش مراکز مشاوره و روانشناسی است اما نکته مهم این است که در حال حاضر از نظر مسئولیت پذیری ، سازمان بهزیستی به گونه ای عمل کرده است که در صورت ارجاع انواع دیگر دعاوی ، سازمان بهزیستی اجتماعی توانایی پاسخگویی و ارائه خدمات به پرونده ها را دارد.

وحیدنیا افزود: “البته برای ورود به بحث در مورد انواع دیگر دعاوی ، علاوه بر قرارداد عفو ، موضوع تأمین منابع نیز مطرح شد.”

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی شرکت مراقبت گفت: در حال حاضر زیرساخت های لازم وجود دارد و هرگونه خدمات روانشناختی و اجتماعی لازم از طریق این مراکز ارائه می شود و این نکته ای است که می تواند سیاست گذاران را در تهیه قوانین اساسی همراهی کند. و آنها می توانند از این قابلیت ها در بخشهای مختلف نیز استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای پیشبرد سیستم تصمیم گیری در مراحل آینده باید تعاملات با قوه قضاییه و شورای اجتماعی کشور تشکیل شود ، ادامه داد: توافق نامه ای که در نیمه دوم سال جاری بین قوه قضاییه و خیریه برای گسترش پوشش خدمات در همه استان ها منعقد شده است ، به ایالت تبدیل شده است تا بتوانیم این سیستم برای شهرهای بیش از 50،000 نفر در کشور راه اندازی شد و در نتیجه 210 شهر دیگر تحت پوشش این سیستم قرار گرفتند.

به گفته مدیرکل مشاوره و امور روانشناسی سازمان رفاه اجتماعی ، این برنامه در حال حاضر 320 شهر را پوشش می دهد.

وحیدانیا با بیان اینکه حدود 3100 خدمات مشاوره ای و روانشناسی وابسته به سازمان بهزیستی در کشور وجود دارد ، گفت: بیش از 900 مرکز و کلینیک مددکاری اجتماعی خدمات مشاوره ای به همسران ارائه می دهند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناسی در شرکت مراقبت یکی از مشکلات سیستم تصمیم گیری در گذشته را تعداد زیادی برگشت در زمینه خدمات ارزیابی تشخیصی چند بعدی (غربالگری) در برخی از شهرها عنوان کرد و افزود: ما در کشور توسعه یافته ایم که دسترسی را تسهیل می کند و باعث کاهش زمان انتظار می شود. به مردم.

وی با اشاره به آمار طلاق و ازدواج در کشور گفت: از سال 1995 تا 1998 تعداد ازدواج ها بر اساس آماری که در سایت ثبت احوال ارائه شده کاهش یافته و تغییر قابل توجهی در بحث طلاق وجود ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا