عمومی

کریدور راه آهن ترانزیتی شمال-جنوب

در تیرماه 1400 توصیه های کلیدی از دیدگاه معلم راه و ساختمان به وزیر راه و شهرسازی برای بهبود عملکرد این وزارتخانه در دیباروز نوشتم. اصل مقاله اینجاست،

چند توصیه برای وزیر آینده راه و شهرسازی

بعد 9 ماه بعد دوباره با هیاهو نوشتم:

توصیه ای که 9 ماه پیش به وزیر راه و شهرسازی نوشتم

این مقالات که در نتیجه جمع بندی بسیاری از مطالب قبلی آمده است، با عنوان توصیه هایی برای وزیر آینده راه و شهرسازی قبل از انتخاب وی به سمت این وزارتخانه تهیه و نوشته شده است. آیا در مقاله دوم حتی از تاخیر در اجرای برخی توصیه های صحیح و منطقی خود شکایت کردم؟ در اینجا به دو نکته مهم از این مقالات اشاره می کنم که بر آنها تاکید کردم:

الف) خطوط راه آهن و دروازه های بهشت ​​در کشور

ب) سیاست منطقه ای همیشه ثابت نمی ماند

من در گذشته بارها در مقالات خود تاکید کرده ام که با توجه به شرایط جنگ در اوکراین و اهمیت عبور از این کریدور، ما باید همیشه برای آزادسازی این راه آهن بزرگ و استفاده از مزایای غنی آن تلاش کنیم. خدا را شکر امروز در اخبار دیدم که بالاخره بعد از پشت سر گذاشتن مشکلات سیاسی فراوان، به نظر می رسد امروز در اجلاس 6+2 توافق نهایی برای فعال سازی این کریدور حیاتی و سودآور ریلی برای کشور حاصل شده است که دلیل بر این است. برای شاد بودن فقط امیدوارم کل برنامه های فعال نگه داشتن راه آهن ترانزیتی در دستور کار دولت محترم قرار گیرد. همین خبر:

توافق تهران، مسکو و باکو برای فعال سازی راه آهن شمال-جنوب

ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان بر سر فعالسازی شاخه غربی کریدور شمال – جنوب در اجلاس ترانزیتی 6+2 بین ایران و کشورهای آسیای میانه به توافق رسیدند.

* کارشناس ارشد دولتی سازه و زلزله و مدیریت بحران، بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران و مؤسس انجمن زبادقان شهر در کشور.

6565

دکمه بازگشت به بالا