اجتماعی

کشف بیش از ۶۰۰ هزار عدد موادمحترقه در غرب تهران/ جلوگیری از توزیع ۴۰ کیلوگرم مرفین

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از کشف 633 هزار انواع مواد محترقه و 40 کیلوگرم مرفین در دو عملیات جداگانه پلیس خبر داد.

به گزارش دیباروز، سردار کیوان ظاهری در تشریح جزئیات این خبر گفت: با اقدامات اطلاعاتی و اخبار به دست آمده مشخص شد افراد سوار بر دو دستگاه خودروی سواری به صورت غیرقانونی مقادیر زیادی مواد قابل اشتعال را از یکی از استان های غربی کشور از کشور به شهرستان اسلامشهر و در این راستا رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی اسلامشهر قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات و بررسی عدم شفافیت در نگهداری خودروهای مذکور، پس از هماهنگی قضایی متهمان را در حین انتقال مواد محترقه از خودروهای خود به خودروی سواری در سینا در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. . مشتریان در بازرسی از خودروهای توقیفی بیش از 633 هزار نوع مواد محترقه کشف کردند.

ظاهری با بیان اینکه در این رابطه چهار نفر دستگیر شدند، گفت: سه خودروی متهمان توقیف شد. متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی شدند.

به گفته فرمانده انتظامی غرب استان تهران، ارزش مواد محترقه کشف شده بر اساس برآوردهای کارشناسی بیش از دو میلیارد و 200 میلیون ریال است.

وی همچنین از کشف 40 کیلوگرم مرفین در شهرستان شهریار خبر داد و گفت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر قاچاق فردی در شهریار، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت. افسران پلیس مواد مخدر آنها اقدام به کنترل، تعقیب و رصد تردد قاچاقچیان مواد مخدر کردند که طی آن مشخص شد متهم به تازگی محموله ای مواد مخدر را از همدستان خود دریافت کرده و به منزل برده است.

ظاهری ادامه داد: در این راستا ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان های غرب تهران و تهران بزرگ در عملیاتی مشترک با هماهنگی مقام های قضایی متهم را در منزلش در شهریار دستگیر کردند. در بازرسی از منزل این قاچاقچی دو کیسه حاوی 40 بسته مرفین هر یک به وزن یک کیلوگرم و مجموعاً 40 کیلوگرم کشف و ضبط شد. پس از تشکیل پرونده، قاچاقچی دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی و ادامه تحقیقات جنایت به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا