اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

گیاهان دارویی مفید برای کمک به کاهش سطح کلسترول خون

چربی خون بالا چیست؟

قیمت دمنوش دکتر بیز: کلسترول بالا یا چربی خون بالا طی سال‌ها مورد توجه بسیاری از کارشناسان سلامت قلب بوده است. با این حال به تازگی دانشمندان دریافته‌اند که تریگلیسیرید بالا  نسبت به میزان کلسترول کل بیشتر نشانه‌ی بیماری تصلب شریان می‌باشد. در واقع، تری‌گلیسیرید بالا می‌تواند خطر ابتلا به  و  را سه برابر کند، حتی اگر میزان چربی شما پایین باشد. در این صورت، مهم است بدانید که در صورت بالا رفتن تری‌گلیسیرید چگونه میزان آن را پایین آورید. چندین راه برای انجام این کار وجود دارد، اما تقریبا همیشه باید تحت نظر یک متخصص باشید، آزمایش خون دهید و برنامه‌ی درمانی که شامل تغییر در شیوه‌ی زندگی و همچنین دارو درمانی است، داشته باشید.

راههای طبیعی کاهش انواع چربی مضر خون (کلسترول و تریگلیسیرید بالا)

دمنوش خارخاسک: در کنار داروها و توصیه‌های ورزشی، پزشک ممکن است درمان‌های طبیعی زیر را نیز برای درمان و جلوگیری از بالا رفتن چربی خون به شما توصیه کند.

داروهای گیاهی

برخی از مکمل‌های گیاهی و تغذیه‌ای که ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند عبارتند از:

  • سیر: بر اساس برخی از مطالعات، خوردن سیر در حد کم ممکن است تنها در مدتی کوتاه به کاهش و درمان چربی خون کمک کند. هر چند مطالعات دیگر نشان داده‌اند که آنطور که قبلا این تصور وجود داشت مصرف سیر آنچنان برای این منظور مفید نمی‌باشد. مصرف سیر ممکن است موجب افزایش شدت خونریزی و زمان مورد نیاز برای لخته شدن خون ‌شود، بنابراین سیر و مکمل‌های سیر نباید پیش از عمل جراحی و یا همراه با داروهای رقیق‌کننده خون مانند کومادین مصرف شوند.
  • فیبر: مصرف یک مکمل فیبر برای برآورده کردن میزان فیبر مورد نیاز می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کلی و کلسترول بد (ال دی ال) کمک کند.
  • پلیکوزانول: در مطالعات متعددی نشان داده شده است که پلی‌کوزانول که از نیشکر تولید شده است می‌تواند در کاهش کلسترول بد (LDL) موثر باشد. بیشتر مکمل‌های پلی‌کوزانول از جمله کولیستین اصلاح شده حاوی پلی‌کوزانول گرفته شده از موم هستند و نه پلی‌کوزانول نیشکر. هیچ مدرکی مبنی بر این که پلی‌کوزانول تهیه شده از موم می‌تواند کلسترول را کاهش دهد وجود ندارد. مطالعات بیشتری بر روی پلی‌کوزانول تهیه شده از نیشکر برای تعیین کارایی و بی‌خطر بودن آندر کاهش کلسترول نیاز است.

برای کاهش سریع چربی خون چه بخوریم |برای کاهش سریع چربی خون چه بخوریم نی نی سایت

روشهای تغذیهای

قیمت دمنوش رازیانه دکتر بیز: افزایش مصرف فیبر در رژیم غذایی، غذاهای حاوی سویا، اسیدهای چرب امگا 3 و ترکیبات گیاهی مشابه با کلسترول (استانول گیاهی و استرول) می‌توانند به طور قابل توجهی کلسترول بد را کاهش دهند.

  • فیبر: تنها غذاهای گیاهی (سبزیجات، میوه‌جات، حبوبات، غلات تصفیه نشده) حاوی فیبر رژیمی می‌باشند. فیبر محلول موجود در مواد غذایی مانند سبوس جو، جو، دانه اسفرزه، کنجاله تخم کتان، سیب، مرکبات، عدس و لوبیا به ویژه در کاهش کلسترول کل و کلسترول بد موثر هستند.
  • آجیل: بسیاری از آجیل‌ها مانند بادام، گردو و پسته می‌توانند کلسترول را کاهش دهند. با توجه به اطلاعات سازمان FDA، خوردن مقداری (۴۰ گرم) گردو بطور روزانه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. شما می‌توانید دانه‌های میوه‌دار را که منبع خوبی از فیبر هستند جایگزین غذاهای سرشار از چربی‌های اشباع کنید.
  • دانههای سویا: جایگزین کردن سویا یا پروتئین سویا به جای پروتئین‌های دیگر از طریق کاهش کلسترول بد و تری‌گلیسیرید موجب جلوگیری از بیماری عروق کرونر قلب می‌شود. پروتئین سویا در پنیر لوبیا، شیر سویا، ماست سویا، نوعی لوبیا سبز، میوه‌های دانه‌دار سویایی، و بسیاری از محصولات غذایی تهیه شده از دانه‌های سویا موجود است.
  • فیتواسترول: فیتواسترول (استرول گیاهی و استرهای استانول) ترکیباتی هستند که به مقادیر کم در غذاهایی مانند غلات سبوس‌دار و نیز در بسیاری از سبزیجات، میوه‌جات و روغن‌های گیاهی یافت می‌شوند. این ترکیبات اکثراً با تداخل در جذب کلسترول توسط روده موجب کاهش کلسترول بد می‌شود. فیتواسترول در پخشینه، سس سالاد و مکمل‌های غذایی یافت می‌شود.
  • اسیدهای چرب امگا 3: مصرف غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 نیز ممکن است به کاهش بیماری‌های قلبی و کاهش تری‌گلیسرید خون کمک کند. اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش میزان تولید تری‌گلیسیرید در کبد می‌شوند. اسیدهای چرب امگا 3 همچنین اثر ضد التهابی در بدن دارند، و باعث کاهش رشد پلاک در عروق و کمک به رقیق شدن خون می‌شوند. حداقل دو وعده در هفته از ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، ماهی خال‌مخالی، شاه‌ماهی، ماهی تن، ساردین استفاده کنید. دیگر منابع غذایی اسیدهای چرب امگا 3 شامل دانه کتان و گردو هستند. منابع مکمل شامل کپسول روغن ماهی، تخم کتان و روغن بذر کتان می‌باشند. اگر قصد استفاده از اسیدهای چرب امگا 3 را دارید، ابتدا با پزشک خود در مورد مناسب بودن مکمل‌های اسیدهای چرب امگا 3 مشورت کنید، به خصوص اگر در حال حاضر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید.

رگ‌های واریسی یا واریس، به کانالی از رگ‌های خونی بزرگ شده، متورم و متسع گفته می شود که غالبا در پاها ایجاد می شوند. زمانی

آیا به‌ تازگی متوجه رگ‌های بیرون‌زده در پای خود شده‌اید؟ اگر این‌ چنین است باید بدانید این اتفاق فقط برای شما رخ نداده است. افراد

عرق سرد به تعریقی ناگهانی اشاره دارد که دلیل آن گرما یا انجام فعالیت‌های فیزیکی نیست. اصطلاحاً در پزشکی به عرق سرد “دیافورسیس” گفته می‌شود.

برای اینکه بدانید فشار خون شما بالا یا پایین است لازم است ابتدا بدانید که فشار خون مناسب برای بدن چقدر است. فشار خون بهینه

دکمه بازگشت به بالا