اجتماعیبرترین های کسب و کار

یادگیری مبتنی بر پرس و جو برای دانش آموزان چیست؟

معلمان از یادگیری مبتنی بر پرسش برای افزایش مشارکت دانش‌آموزان استفاده می‌کنند. یادگیری مبتنی بر پرسش فراتر از این است که از دانش آموز بپرسیم که چه چیزی می خواهد بداند. این در مورد تحریک کنجکاوی است. و به نظر من فعال کردن کنجکاوی دانش‌آموز، هدفی بسیار مهم‌تر و پیچیده‌تر از ارائه اطلاعات صرف است. آموزش زبان کودکان

علیرغم پیچیدگی، یادگیری مبتنی بر تحقیق می‌تواند برای معلمان آسان‌تر باشد، تا حدی به این دلیل که برخی از مسئولیت‌ها را از معلمان به دانش‌آموزان منتقل می‌کند، اما بیشتر به این دلیل که آزاد کردن اختیار دانش‌آموزان را درگیر می‌کند.

معلمانی که از یادگیری مبتنی بر پرس و جو استفاده می کنند با “ندان” یک مشکل مزمن در تعامل دانش آموزان مبارزه می کنند.

وقتی از یک دانش آموز چیزی مانند “چه می خواهید در مورد _____ بدانید؟” اغلب با شانه بالا انداختن یا «نمی دانم» مواجه می شوید. یادگیری مبتنی بر پرسش، اگر به خوبی بارگذاری شود، چنان هیجانی در دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که نورون‌ها شروع به شلیک می‌کنند، کنجکاوی برانگیخته می‌شود و آنها نمی‌توانند منتظر بمانند تا در پاسخ به سؤالات خود متخصص شوند.

کاری که معلمان مبتنی بر پرسش انجام می دهند اصلاً آسان نیست. فقط پنهان است و برخی افراد این دو را اشتباه می گیرند. معلمان استراتژی هایی را که برای تشویق به تحقیق استفاده می کنند پنهان می کنند و دانش آموزان مهارت های خود را به عنوان کارشناسان حوزه محتوا توسعه می دهند.

یادگیری چیزی جدید

ایجاد کنجکاوی در مورد یادگیری چیزی جدید است و برانگیختن کنجکاوی کار کوچکی نیست. این نیاز به اشتیاق مدل‌سازی دارد، و یادگیری چیزهای جدید باعث ایجاد اشتیاق ما می‌شود، حتی اگر چیز جدیدی در مورد محتوایی باشد که سال‌ها پوشش داده‌ایم.

فرض کنید از طریق فید توییتر یا فیس بوک خود کلیک می کنید و به لینکی در ناحیه محتوای خود برخورد می کنید. متوجه می‌شوید که این یک واقعیت جدید است، یک دیدگاه جدید در مورد یک موضوع قدیمی. شاید این یک سخنرانی یا نمودار TED جدید با آمار باشد، چیزی که یک مفهوم را ملموس تر می کند. شاید یک اینفوگرافیک یا یک عکس باشد، چیزی که شما را مبهوت می‌کند و باعث می‌شود که ابروهایتان را درهم بکشید و بگویید: «وای؟!»

به هر حال، من فکر می‌کنم یکی از دلایلی که به نظر می‌رسد کل دنیا ذهن خود را نسبت به تولید همیلتون در برادوی از دست می‌دهد این است که برداشتی تازه از داستانی ارائه می‌دهد که قبلاً همه آن را شنیده‌ایم. قدرت یادگیری چیزهای جدید غیرقابل انکار است.

شما باید آن “وای؟!” را بیاورید. وارد کلاس شما باید ضریب کنجکاوی خود را مدل کنید  آن گرسنگی برای یادگیری که نحوه ارتقای دانش ما از جهان را مشخص می کند. طبق بررسی هاروارد بیزینس ریویو، ضریب کنجکاوی بالاتر می تواند نشان دهنده انعطاف پذیری بیشتر باشد و به ایجاد توانایی بیشتر برای رسیدگی به پیچیدگی کمک کند.

بنابراین به حوزه محتوای خود فکر کنید. برداشت جدیدی از موضوعی که می توانید به کلاس خود بیاورید چیست؟ چه اطلاعات جدیدی ممکن است به شما کمک کند تا شور و شوق خود را برانگیزید و سپس کنجکاوی دانش آموزانتان را تحریک کند؟

4 مرحله یادگیری مبتنی بر تحقیق

بنابراین شما چیزی را کشف کرده‌اید که تحقیق شما را ایجاد می‌کند و آن لحظه را برای دانش‌آموزان خود بازسازی کرده‌اید که کنجکاوی شما برانگیخته شد. بنابراین در یادگیری مبتنی بر پرس و جو چه اتفاقی می افتد؟ این را می توان در چهار مرحله اساسی پاسخ داد که باید طرح کلی یک واحد ساده را نشان دهد.

  1. دانش آموزان سوالاتی را مطرح می کنند که مشتاق پاسخ دادن به آنها هستند. از آن‌ها بخواهید یک بیانیه مشکل ایجاد کنند که از آنها می‌خواهد با استفاده از یک پاسخ ساخته‌شده، تحقیق بیشتر و استناد، سؤال خود را مطرح کنند.
  2. در مورد موضوع با استفاده از زمان در کلاس تحقیق کنید. بسیار مهم است که بخشی از این کار در کلاس باشد تا دانش‌آموزان به محقق اصلی اتاق شما دسترسی داشته باشند. شما قرار نیست کار را برای آنها انجام دهید، بلکه آنها را راهنمایی می کنید و روش های تحقیق را به طور قابل اعتماد مدل سازی می کنید.
  3. از دانش آموزان بخواهید آنچه را که آموخته اند ارائه دهند. دانش آموزان باید یک اثر اوج را خلق و ارائه کنند. وقتی از دانش‌آموزانم می‌خواهم آنچه را که آموخته‌اند ارائه کنند، از عبارتی با «توانایی تدریس» به عنوان نقطه‌نظر برای رسیدن به چه چیزی استفاده می‌کنم. به هر حال، بسیاری از مردم می توانند محتوا را درک کنند، اما آیا می توانند آن را به اشتراک بگذارند؟ دانش آموزان می توانند یک وب سایت با استفاده از Weebly یا شاید یک نمایش اسلاید با استفاده از Google Slides ایجاد کنند.
  4. از دانش‌آموزان بخواهید تا در مورد اینکه چه چیزی در این فرآیند مؤثر بوده و چه چیزی مؤثر نیست، فکر کنند. انعکاس کلید است. و این فقط این نیست که از آنها بخواهیم در مورد نظر خود در مورد موضوع فکر کنند. این در مورد بازتاب در خود فرآیند است. اینجاست که می‌توانید در فراشناخت کار کنید به فکر کردن. از دانش‌آموزان بخواهید علاوه بر آموخته‌های خود، بر نحوه یادگیری خود نیز تمرکز کنند.

از نظر حوزه محتوایی خود، کلاسی را تصور کنید که در آن بچه های مختلف یافته های خود را در یک جنبه ساده و واحد از محتوا ارائه می کنند. شما یک کلاس درس خواهید داشت که به طور کلی عمیق تر و وسیع تر از همیشه یاد می گیرد.

از نظر پیشرفت دانش‌آموز، قدرت سؤال آنها باید به پیشبرد تحقیق، نوشتن و ارائه کمک کند. این باید به آنها کمک کند تا در زمینه ای که خودشان توصیف می کنند، متخصص شوند. و هر چه دانش‌آموز بیشتر در یک مفهوم کوچک، احساس متخصص بودن را بچشد، در آینده بیشتر این احساس را می‌خواهد. پادکست برای تقویت زبان

همه چیز با یافتن اشتیاق، هیجان و کنجکاوی خود شروع می شود. این کار را انجام دهید، و به سمت کلاس درس ساخته شده بر اساس تحقیق می روید.

دکمه بازگشت به بالا