بین الملل

یورش مجدد اشغالگران به کرانه‌باختری و تخریب ۲ خانه در الخلیل

امروز (چهارشنبه) هم‌زمان با یورش‌های جدید اشغالگران صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری، درگیری‌های شدیدی در شهر «طوباس» آغاز شد و اشغالگران دو خانه را در الخلیل تخریب کردند.

به گزارش دیباروز، برخی منابع فلسطینی اعلام کردند که کمی پیش از بامداد امروز چهارشنبه و کمی بعد از یورش اشغالگران به «طوباس» واقع در شمال کرانه باختری، درگیری‌هایی میان نیروهای مقاومت فلسطین و سربازان ارتش رژیم صهیونیستی شکل گرفت.

این منابع گفتند: نیروهای مقاومت با یک بمب انفجاری دست‌ساز سربازان اسرائیلی را که به شهر نفوذ کرده بودند، هدف قرار دادند و گروه دیگری از آنها در تقاطع شهرک «طمون» در جنوب طوباس هدف تیراندازی قرار گرفتند.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، برخی فعالان در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی را به اشتراک گذاشتند که در آن صدای درگیری‌هایی شنیده می‌شود، همچنین آنها تصویری را از انفجار بمبی در طوباس منتشر کردند. ‌

شهر طوباس و اردوگاه «الفارعه» که در جنوب آن واقع شده، در طول چند هفته گذشته با یورش‌های مکرر اشغالگران صهیونیست مواجه بوده و در این یورش‌ها تعدادی از نیروهای مقاومت نیز هدف ترور قرار گرفتند.

در شمال کرانه باختری نیز اشغالگران بامداد امروز و تنها چند ساعت پس از یورش به شهر قلقیلیه، به شهر «طولکرم» یورش بردند.

برخی منابع فلسطینی با اشاره به یورش نیروهای ارتش اشغالگر صهیونیستی به خانه‌ای در قلقیلیه، اظهار کردند که یورش‌های اشغالگران در منطقه شامل شهرک «عقربا» و روستای «روجیب» در نزدیکی شهر نابلس و شهرک «فقوعه» در شمال شرق شهر جنین بود.

در قدس اشغالی نیز نیروهای ارتش اشغالگر به اردوگاه «شعفاط» یورش برده و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند، همچنین آنها به شهرک‌های «الخضر» و «تقوع» در نزدیکی بیت لحم واقع در جنوب قدس یورش بردند.

تخریب دو خانه در الخلیل

همچنین خبرنگار «الجزیره» گزارش داد، اشغالگران کمی قبل از بامداد امروز منازل مسکونی دو اسیر فلسطینی به نام‌های محمد و احمد زیدات واقع در شهرک «بنی نعیم» در استان الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری را ویران کردند.

نیروهای اشغالگر با یورش به این شهرک، محله الزیدات را محاصره کرده و این دو خانه را تخریب کردند، این دو اسیر فلسطینی متهم هستند که ژانویه گذشته عملیاتی را در تل‌آویو اجرا کردند که به کشته شدن یکی از ساکنان اراضی اشغالی و زخمی شدن ۱۸ تن دیگر منجر شد.

به گفته برخی منابع فلسطینی، درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی در این شهرک و نیروهای اشغالگر شکل گرفت. همچنین آنها به شهرک‌های دیگری واقع در این استان از جمله «بیت آمر» یورش بردند. گروهی از اشغالگران صهیونیست نیز با یورش به روستای «مردا» در شمال کرانه باختری، چند منزل مسکونی را تفتیش کردند. این روستا تقریبا هر روز هدف یورش‌های اشغالگران قرار می‌گیرد و آنها ورودی‌های اصلی روستا را بارها مسدود کرده‌اند.

مصادره اراضی فلسطینی‌ها

علاوه بر این مسوولان رژیم اشغالگر صهیونیستی با صدور حکمی نظامی دستور مصادره ۶۴ دونم (هر دونم معادل هزار متر مربع) از اراضی فلسطینی‌ها در منطقه «البویره» در شمال شهر الخلیل را صادر کردند.

این اقدام به منزله مقدمه‌ای برای کوچاندن حدود ۸۰۰۰ سکنه این منطقه است. این دستور هم‌زمان با گسترش شهرک‌سازی‌ها در سایه جنگ علیه نوار غزه صادر شد.

لندن و پاریس خشونت شهرک‌نشین‌ها را محکوم کردند

همزمان با یورش‌های دوباره اشغالگران به شهرها و شهرک‌های کرانه باختری، کشورهای انگلیس و فرانسه با صدور بیانیه‌هایی خشونت غیر قابل‌ قبول شهرک‌نشین‌های صهیونیست در آنجا علیه غیرنظامیان فلسطینی را که چهار شهید بر جای گذاشته، محکوم کردند.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای از سطوح هولناک خشونت‌ها در کرانه باختری ابراز نگرانی و آن را محکوم کرد.

این وزارتخانه در ادامه توقف خشونت‌های غیر قابل قبول شهرک‌نشین‌های صهیونیست در کرانه باختری و محاکمه عاملان آنها را از رژیم صهیونیستی خواستار شد.

لندن با اشاره به اینکه اقدامات خشونت‌آمیز شهرک‌نشین‌ها به شهادت چهار فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۷۵ تن دیگر و خسارات مالی سنگین به دارایی‌های آنها منجر شده، تاکید کرد، خشونت‌ها علیه غیرنظامیان کاملا غیر قابل قبول است و باید فورا متوقف شوند، این قتل‌ها و اقدامات متعاقب آنها، نقش بسزایی در تشدید خشونت در کرانه باختری خواهد داشت.

وزارت خارجه فرانسه نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره خشونت‌هایی که به شهادت چهار غیرنظامی فلسطینی در کرانه باختری منجر شد، اقدامات یهودیان شهرک‌نشین علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری را محکوم کردند.

این وزارتخانه در ادامه اقدامات اشغالگران صهیونیست را غیر قابل قبول دانست و با اشاره به کشته شدن یک جوان صهیونیست در این درگیری‌ها تاکید کرد که این مساله به هیچ عنوان نمی‌تواند خشونت‌های انجام شده در حق غیرنظامیان فلسطینی را توجیه کند.

پاریس در ادامه نیز از مسوولان رژیم صهیونیستی خواست عاملان این خشونت‌ها را به دستگاه عدالت ارجاع دهد.

یورش مجدد اشغالگران به کرانه‌باختری و تخریب ۲ خانه در الخلیل

کرانه باختری از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شاهد تشدید تنش بوده و از آن زمان تاکنون بیش از ۴۶۰ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده و حدود ۸۰۰۰ تن دیگر بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا