یک واحد الفینی جدید در ماهشهر احداث می‌شود

یک واحد الفینی جدید در ماهشهر احداث می‌شود

مدیرعامل پتروشیمی اروند از برنامه این مجتمع برای افزایش 300 هزار تنی ظرفیت تولید پی وی سی با ایجاد واحد جدید خبر داد و گفت: واحد الفین جدید با نام پتروشیمی محمس با ظرفیت تولید یک میلیون و 260 هزار تن در ماهشهر ساخته می شود. سال

به گزارش دیباروز، حسن نشان زاده امروز در نشست خبری با بیان اینکه پتروشیمی اروند یکی از بزرگترین زنجیره های تولید کلر در جهان است، اظهار کرد: از سال 1382 که تولید خود را آغاز کردیم، یکی از بزرگترین مجتمع های تولید کلر هستیم و در حال حاضر یکی از بزرگترین مجتمع های تولید کلر است. ده.» تولید کننده کلر در جهان.

وی با بیان اینکه اکنون از مجتمع های اروند، غدیر، خوزستان، کارون و بندر امام در حال تولید کلر هستیم، گفت: ظرفیت تولید پتروشیمی اروند سالانه 585 هزار تن است که بخشی از پی وی سی تولیدی برای صادرات و بخشی از آن است. آن را نیز. مصرف کننده.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با بیان اینکه با توجه به فرآیند متفاوت تولید واحدهای کلر و فناوری های بالای آنها نیاز به نظارت و نگهداری مستمر دارند، گفت: واحدهای تولید کلر به دلیل وجود فناوری های پیشرفته، نیازمند نظارت مستمر هستند. اما در سه سال گذشته آن را یک تهدید تلقی کردیم و سعی کردیم آن را حل کنیم.

نشان زاده ادامه داد: با توجه به اینکه این موضوع منجر به اتلاف 500 هزار تن ظرفیت پی وی سی می شود، بنابراین اولین برنامه ما این بود که یک برنامه بلند مدت 15 ساله در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون تولید کلر را که قبلا 60 درصد بود به بیش از 85 درصد افزایش داده ایم، گفت: در سال 99 زنجیره تولید کلر در اروند سال طلایی بود.

وی با اشاره به تعمیرات و بازسازی این مجموعه تا سال 1401 گفت: این بازسازی تجهیزات را برای پنج تا هشت سال آینده ایمن کرد.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با اشاره به اینکه در فرآیند نوسازی استفاده از محصولات تولید داخل مورد توجه قرار گرفت، گفت: تاکنون تجهیزات را از اروپا، هند و چین تامین کرده ایم اما به دلیل تحریم ها به سمت استفاده از محصولات داخلی رفته ایم. و نزدیک به دو سال است که از محصولات داخلی استفاده می کنند و تا پنج سال آینده نیازی به واردات نخواهیم داشت.

نشان زاده با اشاره به اینکه 95 درصد کلر مورد نیاز کشور توسط پتروشیمی اروند تامین می شود، افزود: این محصول در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و آرایشی و بهداشتی مصرف می شود.

وی افزود: منتظر توسعه کارخانه پی وی سی در این مجموعه هستیم، در حال حاضر 5 هزار میلیارد تومان سود جمع آوری کرده ایم که سود بدون مالیات 8200 میلیارد تومان و ارقام سود با مالیات 6300 میلیارد تومان است.
مدیرعامل پتروشیمی اروند بیان کرد: در سال 99 با دو میلیون و 50 هزار تن بالاترین رکورد تولید را پس از 10 سال داشتیم که این رقم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشته است.
نشان زاده با بیان اینکه سکه حاصل از فروش در 9 ماهه امسال 130 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است، افزود: همچنین 97 درصد از این سکه را به سامانه نما فروخته ایم. “
وی گفت: بیش از 70 درصد محصولات در داخل به فروش می رسد و 30 درصد آن ریخته گری و پی وی سی صادراتی است و تحریم ها فرصت ایجاد کرده و باعث رونق تولید داخلی می شود به طوری که در حال حاضر از 80 درصد کاتالیزورهای مورد نیاز و همچنین با کیفیت بالا استفاده می کنیم. قطعات فنی در زمینه آتش نشانی از محصولات داخلی.
مدیرعامل پتروشیمی اروند با بیان اینکه تنها تولیدکننده مواد اولیه در صنعت چرم در کشور هستیم، گفت: در حال حاضر ظرفیت 1.2 میلیون تن پی وی سی در منطقه وجود دارد اما به دلیل مشکلات تحریم بازار. مانند ترکیه که نیاز به پی وی سی خود دارد که از آمریکا و اروپا وارد شده و این محصول را به قیمت 800 دلار به فروش می رسانیم در حالی که این محصول در این بازار با قیمت هزار تومان به فروش می رسد.
نشان زاده درباره تاثیر حذف 4200 سکه بر قیمت تمام شده محصولات گفت: 4200 سکه بر کالاهای اساسی و فوق ضروری تاثیر گذاشت.
وی با اشاره به تاثیر توافق در مذاکرات وین بر افزایش صادرات، گفت: پتروشیمی اروند در دوران تحریم دست روی دست نگذاشت و تولید را ادامه دادیم و برنامه فعلی ما تکمیل زنجیره پالایش و پتروشیمی است. ما موظف به رفع نیازهای محلی هستیم.” بر این اساس، رقم صادرات این پتروشیمی 30 درصد است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا